וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמירה אימבר עד 7 באוקטובר: פסטיבל "תיאטרונטו" חוזר

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 8:15

פסטיבל הצגות היחיד הוותיק ייערך זו הפעם ה-33 בעכו וביפו, עם שלל הצגות שמתכתבות עם המצב, המלחמה, הטראומה הקולקטיבית וחוויית ההורות בישראל. כל הפרטים

דור הררי ונועם קלינשטיין בפרזנטציה להצגה המוזיקלית "בלוז לחופש הגדול" של תיאטרון בית ליסין, המבוססת על הסרט באותו השם, 27 בספטמבר 2023/סטילס: רפי דלויה, וידאו: רדי רובינשטיין

פסטיבל הצגות היחיד "תיאטרונטו" ייערך השנה בפעם ה-33, כך הוכרז היום (רביעי). הפסטיבל, שייסד יעקב אגמון, מנוהל בידי אלמנתו, השחקנית גילה אלמגור-אגמון ומופק על ידי תיאטרון יפו, ייערך השנה בעכו העתיקה (בתאריכים 18-17 באפריל) וביפו העתיקה (בתאריכים 25-23 באפריל).

במסגרת הפסטיבל יתחרו 14 הצגות חדשות - שש ארוכות ושמונה קצרות, ולצידן עוד כמה הצגות קצרצרות, באורך של 5-3 דקות בלבד. ההצגות הזוכות יגרפו פרסים בגובה אלפי שקלים.

בתחרות המרכזית יעלו ההצגות: "התאבדות", מאת גיא מרוז ובכיכובו ובבימוי שלום שמואלוב, על מחזאי המתמודד עם דיכאון וחרדה לפני חזרה גנרלית; "יורשת" מאת ובבימוי עדי גרוף ובביצוע יעל סדן, על אישה המתמודדת עם צל הטראומה של אביה, פדוי שבי ממלחמת יום הכיפורים; "מפי שמירה אימבר", שכתב יואב גינאי, מביים אלון אופיר ומבצעת מירב גרובר, על היום האחרון בחייה של שדרנית הרדיו המיתולוגית; "סורר ומורה" מאת מוטי ברכר ובכיכובו, על יוצר תיאטרון פרינג' שהופך למורה לתנ"ך ועל מה שעולה בכיתה שלו; "תגידו לי מה בא לי" מאת ובביצוע נמרוד פלג ובבימוי יובל קורן, ובמרכזו מילניאל מתוסבך שמבקש למצוא את עצמו; וכן "Man Up" בבימוי אורן חלפון ומאת לי מסיקה אוחנה ועופר גרינברג, שגם מככב, על זכרונות של חייל ממבצע "צוק איתן".

בין ההצגות הקצרות ישנן "שבת בבוקר", שבה שלמה בראבא מגלם קיבוצניק שמחליט להקריב את חייו ב-7 באוקטובר כיד להציל את משפחתו; "קו 164" שבה איתמר מועלם בוחן את הישראליות בתוך אוטובוס; "מוכנה" שבה אפרת ארנון מגלמת אם לבן שעומד להתגייס בזמן מלחמה; "כאם לשלושה בנים", סאטירה של אורנת למפרט שעוסקת אף היא באימהות הישראלית; "חבובט", שבמרכזו נגבה מאור מנסה לחגוג יום הולדת 34 במסיבת קריוקי מפוארת, אך התכניות משתבשות לה; "גפרור צ'לו" שבה רועי ניק מגלם חייל בשדה הקרב הנואש לסיוע; "איש אחד אוכל בננה", הצגה אוטוביוגרפית של גיל צירלין על חייו; וכן "אבא של הילדים שלי", שבה עדי דרורי מגלמת אישה המחפשת איש שיוכל להיות אב לילדים שלה.

פרטים נוספים ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully