וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדים מהתגובות? בלוגרי האירוויזיון הגדולים מתעלמים מהשיר הישראלי

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 12:42

השיר של עדן גולן זכה כבר למיליוני צפיות בעמודי היוטיוב הרשמיים, אבל בניגוד לנוהג, באתר חובבי האירוויזיון הפופולרי ובחשבונות היוטיוב של הבלוגרים הכי גדולים בתחום לא העלו סרטוני תגובות ל"Hurricane": "זה יהיה צבוע לדבר על השיר בזמן שזה גורם כאב לרבים כל כך"

קטע מתוך הקליפ ל"הוריקן" של עדן גולן, השיר של ישראל לאירוויזיון 2024/כאן 11

האם הבלוגרים האהובים ביותר על חובבי אירוויזיון בארץ ובעולם מחרימים את ישראל ונמנעים מהעלאת סרטוני תגובות (ריאקשן) לשיר "הוריקן" של עדן גולן?

סרטוני ריאקשן מציגים יוטיוברים היושבים מול המצלמה, ומתעדים את עצמם מגיבים לשירים. זהו ז'אנר סרטונים פופולרי, בפרט בתחום האירוויזיון - כשכל הכרזה על שיר חדש שמתמודד בתחרות היא אירוע. לאחרונה העלינו כאן כתבה עם מספר חובבים, אך אף אחד מה"נחשבים" לא כלול בהם.

שתיים מהגדולות ביותר הן נוש (Noosh), ארמנית-קפריסאית במוצאה שמתגוררת בבריטניה, והאמריקנית חובבת האירוויזיון אליסיה מישל. שתיהן ביקרו באירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב ולהן עשרות אלפי עוקבים בפלטפורמות השונות. בשנה שעברה, סרטון הריאקשן של נוש על השיר "יוניקורן" של נועה קירל זכה ליותר מ-60 אלף צפיות. אף אחת מהן לא הגיבה לשיר החדש של עדן גולן, אך כן העלו סרטוני ריאקשן לשירים שפורסמו לאחר השיר הישראלי.

"אני מתנצלת שלא דיברתי על כך שלא הגבתי להשתתפות ישראל באירוויזיון השנה", כתבה נוש בסטורי, שניסה להסביר למה היא שותקת. "זו הייתה החלטה מורכבת, מפני שאני אוהבת את התרבות ואת המוזיקה שמגיעה מהמדינה הזאת כפי שגם רבים מכם ראו לאורך השנים. זה לא ממקומי להעיר הערות על הנושא, בעוד שאני לא פלסטינית או ישראלית ולא חוויתי שום דבר ממקור ראשון. בכל מקרה, קיבלתי החלטה שלא להגיב לשירים מאזרבייג'ן וארמניה מסיבות דומות, ולכן זה יהיה צבוע מצידי לשבת ולדבר על שיר כשאני יודעת שזה גורם כל כך הרבה כאב לאנשים אחרים ברחבי העולם. אני מקווה שבעתיד דברים ישתנו לטובה, ומתפללת עבור כל מי שמעורב בסיטואציה. בבקשה תהיו אדיבים זה לזה".

ולא רק הן: האתר הגדול והנצפה ביותר שקשור לפאנדום האירוויזיון הוא Wiwibloggs, ובמשך השנים מייסדו שהפך לאושיית אירוויזיון גדולה הרבה מעבר לאתר, וויליאם לי אדמס, נחשב לאוהד ישראל. שם עדיין לא הועלה סרטון ריאקשן, אך כן העלו כתבה על חשיפת השיר הישראלי, והם ידועים בכך שסרטוני התגובה שלהם לא עולים באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully