וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע לגיהנום ובחזרה: יחזקאל לזרוב יביים לראשונה באופרה הישראלית

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 13:32

הבמאי והשחקן יביים בתחילת החודש הבא את "אורפיאו ואאורידיצ'ה" מאת כריסטוף ויליבלד גלוק, על בסיס הסיפור המיתולוגי. כל הפרטים

האופרה "Sun and Sea" שיצרו רוגילה ברדג'וקייטה, וייבה גרייניטה ולינה לפליטה/באדיבות פסטיבל ישראל

יחזקאל לזרוב יביים באופרה הישראלית את "אורפיאו ואאורידיצ'ה" - כך הוכרז היום (שני). זו הפעם הראשונה שהשחקן והבמאי, המוכר מתפקידים בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע, מגיע לבמת האופרה - והיא תתרחש בין 7 באפריל ל-19 באפריל בבית האופרה בתל אביב.

את "אוריפיאו ואאורידיצ'ה" כתב כריסטוף ויליבלד גלוק בשנת 1762, והיא האופרה הנודעת ביותר שלו. בהתבסס על הסיפור מהמיתולוגיה היוונית, היא מגוללת את מסעו של אורפיאו להשיב בחזרה מעולם המתים את אשתו האהובה. על האופרה ינצחו מתאו בלטראמי האיטלקי ורתם ניר, מנצח הבית של האופרה הישראלית.

הסולנים בהפקה יהיו זמרי הקונטרה-טנור ניקולס טמניה ויאן יעקב מונוביד בתפקיד אורפיאו, וזמרות הסופרן אלה וסילביצקי ושקד סטרול בתפקיד אאורידיצ'ה. זמרות הסופרן טל גנור ותום כהן ישירו בתפקיד אמור. עוד ישתתפו בהפקה מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ', להקת רקדנים ותזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון.

האופרה "אורפיאו ואאורידיצ'ה" מאת כריסטוף ויליבלד גלוק, האופרה הישראלית. צילום: יוסי צבקר, עיצוב תמונה: רן סלוין,
האופרה "אורפיאו ואאורידיצ'ה" מאת כריסטוף ויליבלד גלוק, האופרה הישראלית/צילום: יוסי צבקר, עיצוב תמונה: רן סלוין

"חשוב היה לי בתהליך היצירה לחוש הזדהות עם רגשותיהם של הדמויות, ולא רק כמיתולוגיות" אומר לזרוב, שגם עיצב את התפאורה וביים את הווידאו שמלווה את ההפקה. "המוסיקה של גלוק היא יפהפייה ומרגשת ומעבר לכך שהקהל יתמסר לצלילים היפים המונפקים מקולם של הזמרים ארצה שיחווה את הסיפור דרך אמנות הקול, אותו כישרון ייחודי שניחן בו אורפיאו הגיבור ובעזרתו הצליח במסע להצלת אהובתו".

מחירי הכרטיסים יעמדו על 455-195 שקלים לכרטיס. לפרטים נוספים היכנסו לאתר האופרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully