וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייקים לחגיגות ב-7 באוקטובר ופוסטים נגד ישראל: בבריטניה זועמים על עיתונאיות ה-BBC

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:07

מחוקקים וגורמים רשמיים בממלכה קראו לרשת השידור להשעות את סוהא איברהים ומארי-ג'וזה אל אזי, שפרסמו לאחרונה תחקיר על אלימות של חיילי צה"ל שעורר הדים רבים, אחרי שנחשפה פעילותן ברשתות החברתיות

"ארץ נהדרת" בפארודיה על הסיקור המוטה של ה-BBC/קשת 12

מחוקקים וגורמים רשמיים בבריטניה קוראים ל-BBC להשעות שתי עיתונאיות שעשו לייק לסרטונים שחוגגים את מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר וכתבו פוסטים אנטי-ישראליים ברשתות החברתיות. זהו מקרה נוסף שבו כלי התקשורת הבריטי עומד תחת ביקורת ציבורית על הטיה אנטי-ישראלית לכאורה.

השתיים, סוהא איברהים ומארי-ג'וזה אל אזי, משמשות ככתבות בכלי התקשורת הבריטי, ובין השאר פרסמו מאמר שמאשים את חיילי צה"ל בהפעלת אלימות כלפי רופאים בפשיטה על בית החולים מאסר ברצועת עזה בחודש שעבר, ועורר הדים רבים.

גולשים שבחנו את פעילותן של השתיים ברתשות החברתיות, הבחינו כי ב-7 באוקטובר איברהים עשתה לייק לסרטונים של אנשים חוגגים עם דגלי פלסטין בלבנון, תוניסיה ומצרים, שם אוהדי כדורגל שרו "אנחנו מקריבים את נשמתנו ואת דמנו עבור פלסטין", לפוסט שמוקדש "למרטירים הראשונים של המבצע", ולסרטון שמצדיק אלימות כדי להתנגד לדיכוי, על פי משנתו של ההוגה פרנץ פאנון. בנוסף, צף פוסט של אל אזי משנת 2018, לפני שהתחילה לעבוד ב-BBC, שתיאר את ישראל כ"מדינת אפרטהייד טרוריסטית".

ביביסי BBC. פייסבוק, צילום מסך
מארי ג'וזה אל-אזי/צילום מסך, פייסבוק

ג'ון מאן, יועץ ממשלת בריטניה לנושא האנטישמיות, אמר לדיילי מייל כי "עיתונאי שעושה לייק לדבר גזעני הוא בבירור לא אמין". חברת הפרלמנט השמרני ניקולה ריצ'רדס קראה גם היא להשעות את השתיים.

ב-BBC הדגישו כי הם עומדים מאחורי הפרסום של השתיים על חיילי צה"ל, אך אישרו שהם בוחנים אם הן לא הפרו את נהלי הרשת לגבי התנהלות ברשתות החברתיות. "אנחנו עומדים מאחורי העיתונות שלנו. אלה שקראו את הכתבה שלנו יודעים שה-BBC נהג בשקיפות ביחס לאופן שבו המידע התקבל, איך הוא אושר ולמי הוא יוחס, ומתי לא ניתן היה לעשות זאת", מסרה הרשת בהצהרה לטלגרף הבריטי, והדגישה שהפרסום של השתיים עומד "בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עיתונות".

אל-אזי ואברהים לא הגיבו לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully