וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי הולה מגיע לטלוויזיה: סדרת הבלש הפופולרית של יו נסבו זוכה לסדרה בנטפליקס

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 16:34

נטפליקס חוברת אל סופר המתח הנורווגי עטור השבחים יו נסבו, על מנת לעבד את הבלש הפופולרי שלו, הארי הולה, לסדרה חדשה בשפת המקור. בשלב הראשון היא תתבסס על הספר החמישי בסדרה

הסופר יו נסבו. Leonardo Cendamo/Getty Images, GettyImages
הסופר יו נסבו/GettyImages, Leonardo Cendamo/Getty Images

אחרי הרפתקה צורבת בקולנוע עם הסרט הכושל והנלעג "איש השלג", הבלש הספרותי הארי הולה, יציר כפיו של הסופר הנורווגי עטור השבחים יו נסבו, מנסה מחדש - הפעם בטלוויזיה. נטפליקס הזמינה סדרה בשם הזמני "הארי הולה", שבשלב הראשון מבוססת על הספר החמישי בסדרת הבלש, "כוכב השטן".

עלילת הספר והסדרה עוקבת אחר המפקח הארי הולה - הוא אמנם הבלש הכי טוב ביחידה, אבל גם השוטר הכי בעייתי והכי שיכור בנורווגיה שזה ארבעה שבועות נעדר מהעבודה ושקוע בשתייה. למרות זאת, כאשר גופת אישה צעירה נמצאת בדירתה כשאצבעה כרותה ויהלום אדום בצורת כוכב מחומש מוטמן מתחת לעפעפה, הוא מופקד על החקירה, והפעם עליו לשתף פעולה עם אויבו משכבר הימים, המפקח תום וולר, שעתיד להפוך בקרוב למפקדו הישיר, ושהארי כבר מזמן חושד שהיתה לו יד ברציחתה של עמיתתו הקרובה. חמישה ימים אחר כך נעלמת עוד אישה. כשהאצבע הכרותה שלה נמצאת, ועליה טבעת עם יהלום אדום בצורת כוכב מחומש, הארי מתחיל לחשוש שיש להם לראשונה עסק עם רוצח סדרתי.

בניגוד לסרט דובר האנגלית, הפעם תישמר השפה הנורווגית המקורית. חשוב מכך: נסבו עצמו, שלא היה מעורב בעיבוד ל"איש השלג", אמון הפעם בעצמו על כתיבת התסריט. אף שנסבו היה מעורב בעבר בהפקות קולנועיות וטלוויזיוניות, בכללן הסדרה הנורווגית "כיבוש" שהוא חתום עליה כיוצר שותף והגה את הרעיון שמאחוריה, זאת תהיה הפעם הראשונה שהסופר יכתוב את כל התסריטים בעצמו, כנראה כדי להימנע מהמבוכה שנלוותה לסרט "איש השלג". העיבוד הקולנועי, שעומד על 7 אחוזי טריות באתר אגירת הביקורות "רוטן טומייטוז", הפך למושא לעג וממים עוקצניים, ואפילו במאי הסרט, תומס אלפרדסון ("הכנס את האדם הנכון", "החפרפרת"), התנער ממנו.

בישראל יצאו כל ספרי יו נסבו בהוצאת בבל וידיעות ספרים, והם זוכים להצלחה רבה הן בביקורות והן בקרב הקהל. הספר ה-12 בסדרה, "סכין", ראה אור ב-2022, והספר הבא, "Killing Moon", מצוי בשלבי תרגום מתקדמים וצפוי לראות אור בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully