וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סצינת הפתיחה הברוטלית: סין רותחת על "בעיית שלושת הגופים" של נטפליקס

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 9:32

הסדרה המדוברת של יוצרי "משחקי הכס", המתבססת על טרילוגיה סינית מצליחה, נפתחת בסצינה אלימה מימי הטרור של מהפכת התרבות בשנות ה-60. נטפליקס לא נגישה לצופים הסינים, אך אלו שהצליחו לצפות בה האשימו: זה ניסיון אמריקני לגרום לנו להיראות רע

טיזר לסדרה "בעיית שלושת הגופים"/נטפליקס

סדרת הלהיט החדשה של נטפליקס, "בעיית שלושת הגופים", מעוררת כעס גדול בסין - כך מדווחים בהוליווד רפורטר. בתחילת הסדרה מוצגת סצינה שמתרחשת בזמן מהפכת התרבות בסין - תקופה של רדיפה פוליטית אינטנסיבית ואלימה מצד השלטונות הקומוניסטיים במדינה נגד "גורמים אנטי-מהפכניים", שהחלה באמצע שנות ה-60 של המאה שעברה. במהלך הסצינה, פרופ' לפיזיקה בבייג'ינג מוכה למוות מול קהל מריע בשל סירובו להתיישר עם האידיאולוגיה שמכתיב השלטון.

"בעיית שלושת הגופים" היא הסדרה השנייה, (אחרי "החוג לאנגלית") במסגרת החוזה שחתמה נטפליקס עם דיוויד בניוף וד"ב וייס, יוצרי "משחקי הכס". זהו עיבוד לטרילוגיית רבי המכר של ליו צשין, זוכה פרס הוגו היוקרתי לרומן הטוב ביותר. העלילה, שמשתרעת על פני מיליוני שנים, מתארת את המפגש הראשון אי פעם בין האנושות לבין אוכלוסיית חייזרים מפותחת, ועושה זאת באמצעות קפיצות זמן בין העבר, ההווה והעתיד. העלילה מתחילה על רקע מהפכת התרבות בסין, כשפרויקט צבאי סודי שולח אותות לחלל בתקווה ליצור קשר עם חייזרים. חברה חייזרית על סף הכחדה מיירטת את השדרים ומחליטה לפלוש לכדור הארץ. לטרילוגיה ישנו גם עיבוד סיני, בן כ-30 פרקים, אך שם בחרו שלא לתאר את הסצינה, שכן מופיעה בספרים.

נטפליקס לא זמינה לצופים בסין, אך הסצינה הסעירה את אלו שכן הצליחו לצפות בה. ב-CNN דיווחו שבמדינה כועסים מאוד על הסדרה, ומאשימים כי מדובר בניסיון אמריקני להציג אותה באור שלילי. ברשתות הסיניות מחו גם על הליהוק המגוון, והוסיפו לביקורות את תג ההקבצה (האשטאג) "הגרסה הסינית מנצחת". גולש אחד כתב: "נטפליקס לא מבינה את 'בעיית שלושת הגופים' בכלל. היא מבינה רק תקינות פוליטית'".

בארצות הברית מנגד, גולשים שמרנים היללו את הסצינה, ותיארו אותה כמשל מדויק לתרבות ה-Woke ולתרבות הביטול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully