וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התור שלה הגיע: נחשף השיבוץ של עדן גולן באירוויזיון 2024

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 19:35

שבדיה מחממת מנועים: סדר השירים בתחרות הוכרז, כולל המיקום השיר הישראלי בחצי הגמר השני - שייערך במאלמו ב-9 במאי. עדן גולן שובצה 14 בחצי הגמר השני. טלי גולרגנט הישראלית, שמייצגת את לוקסמבורג, שובצה אחרונה בחצי הגמר הראשון

קטע מתוך הקליפ ל"הוריקן" של עדן גולן, השיר של ישראל לאירוויזיון 2024/כאן 11

סדר השירים בחצאי הגמר של האירוויזיון הוכרז הערב (שלישי), וקבע גם את המיקום של עדן גולן בתחרות - 14 מתוך 16. כבר בינואר, ישראל הוגרלה לחלק השני של חצי הגמר השני שייערך ב-9 במאי במאלמו, כך שנמנענו מהופעה כשיר מספר 2, מיקום הידוע כמקולל בהיסטוריה הארוכה של התחרות. בחצי הגמר הראשון, הזמרת הישראלית טלי גולרגנט תייצג את לוקסמבורג עם השיר "Fighter", שיהיה השיר האחרון באותו ערב.

37 מדינות משתתפות בסך הכול בתחרות האירוויזיון השנה. שש מתוכן - צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה ושבדיה המארחת, מעפילות אוטומטית לגמר. השנה, לראשונה, נציגי שש המדינות האלה יופיעו גם במהלך חצי הגמר, והמדינות ישתתפו בהצבעה.

ישראל תשתתף בתחרות עם השיר "Hurricane", שנחשף ב-10 במרץ אחרי סאגה ארוכה, שכללה את פסילת המילים המקוריות של השיר, שנקרא בתחילה "October Rain", בטענה שהן "פוליטיות" כביכול. את השיר כתבו אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר. לאחר דין ודברים ארוך מול איגוד השידור האירופי, הוגש השיר עם מילים חדשות ובאותו לחן, ואושר על ידי הוועדה המפקחת על האירוויזיון.

עדן גולן במסיבת עיתונאים אחרי חשיפת השיר הישראלי לאירוויזיון, "הוריקן". ראובן קסטרו
14 מתוך 16. גולן/ראובן קסטרו

כדי להעפיל לגמר האירוויזיון שיתקיים ב-11 במאי, עדן תצטרך לשבות את ליבם של המצביעים ברחבי אירופה והעולם כולו, ולסיים בין עשרת המקומות הראשונים בחצי הגמר. כמו בשנה שעברה, גם השנה אין הצבעת שופטים מקצועיים בחצאי הגמר אלא רק הצבעת קהל לצד הצבעת "שאר העולם", הפתוחה עבור תושבי מדינות שאינן משתתפות בחצי הגמר, וכן עבור מדינות שכלל לא משתתפות באירוויזיון ואף אינן באירופה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סדר ההופעות המלא בחצי הגמר השני:

1. מלטה
2. אלבניה
3. יוון
4. שוויץ
5. צ'כיה
- צרפת תופיע בשלב הזה
6. אוסטריה
7. דנמרק
8. ארמניה
9. לטביה
- ועכשיו תורה של ספרד
10. סן מרינו
11. גאורגיה
12. בלגיה
13. אסטוניה
- וכאן איטליה תקפיץ את האולם
14. ישראל
15. נורווגיה
16. הולנד

בניגוד לחלק מהאומנים שייצגו את ישראל בשנים קודמות, השנה עדן גולן לא תשתתף באף אחד מהאירועים המקדימים לאירוויזיון שנערכים מדי שנה בערים כמו לונדון ואמסטרדם, וכמובן גם אירוע ישראל קולינג לא יתקיים בתל אביב. עדן תימלט גם מאימת המפגינים הפרו-פלסטינים שצפויים להציף את אירועי השטיח הטורקיז (כמו שטיח אדום, רק עם חסות של מרוקן-אויל). אירוע הפתיחה שמאפשר לעיתונאים וחובבים לראיין את המתמודדים ייערך ביום ראשון, 5 במאי, והשנה יחול בו ערב יום השואה, כך שהמשלחת הישראלית תיעדר ממנו ותחסוך כאב ראש לא קטן למאבטחים.

הזמרת טלי גולרגנט. באדיבות המצולמים
תנעל את חצי הגמר הראשון. טלי גולרנט/באדיבות המצולמים

הפעם, יש לנו סיבה להתעניין גם בחצי הגמר הראשון, שבו תופיע טלי תחת הדגל של לוקסמבורג, והיא תנעל את חצי הגמר. אנחנו לא נוכל להצביע לה כמדינת ישראל, אך עדיין ניתן להצביע תחת "שאר העולם".

סדר ההופעות בחצי הגמר הראשון:

1. קפריסין
2. סרביה
3. ליטא
4. אירלנד
- כאן בריטניה תופיע
5. אוקראינה
6. פולין
7. קרואטיה
8. איסלנד
- כאן תופיע גרמניה
9. סלובניה
10. פינלנד
11. מולדובה
- והמארחת שבדיה מופיעה כאן
12. אזרבייג'ן
13. אוסטרליה
14. פורטוגל
15. לוקסמבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully