וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו השירים שיתחרו מול ישראל באירוויזיון. כן, הפעם יהיה קשה להגיע לגמר

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 10:39

הנה הגיע הרגע הזה בשנה שבו נחשף סדר ההופעות באירוויזיון 2024, אפשר להתרווח מול היוטיוב, לצפות בשירים על פי הסדר, ולנסות להבין מה מצפה לנו ב-9 במאי. אז מה חשבנו על המתחרים שלנו ומה הסיכויים שלנו בכל זאת להעפיל לגמר?

קטע מתוך הקליפ ל"הוריקן" של עדן גולן, השיר של ישראל לאירוויזיון 2024/כאן 11

הנה הגיע הרגע הזה בשנה שבו נחשף סדר ההופעות באירוויזיון 2024, אפשר להתרווח מול היוטיוב, לצפות בשירים על פי הסדר, ולנסות להבין מה מצפה לנו ב-9 במאי החל ב-22:00. עשרות מיליוני זוגות עיניים ברחבי העולם יזעקו "ערב טוב אירופה ובוקר טוב אוסטרליה", וכולנו ננסה להתעלם משריקות הבוז שעדן גולן צפויה לקבל מפתיתי השלג הייחודיים של כת ה-Woke בקהל. פוליטיקה בצד, יש מספר מדינות ראויות לחלוטין לקריאות הבוז שלכם, אבל אנחנו באים בטוב. לעדן כבר הוצמד שם המשפחה שמקבל כל אמן שמייצג את ישראל באירוויזיון, ומעתה היא נקראת "עדן שלנו". בואו נראה על מי ישראל צריכה להתגבר בדרך לגמר הגדול. נציין שההימורים נכונים לרגע כתיבת הכתבה, ועד שאתם קוראים הם יכולים עדיין להשתנות מעט.

01. מלטה - שרה בוניצ'י - Loop

גמרים: 7/15 - 47% ((*נתוני ההעפלה לגמר מתייחסים לאירוויזיונים משנת 2008 והלאה, אז הוצגה שיטת שני חצאי הגמר)

אי אפשר לשכוח את קיר החתולים היפניים של נטע ברזילי באירוויזיון 2018. שרה המלטזית משווה ומעלה עם קיר מאווררים ואפשר להתחיל עם רפרורים לאונליפאנס. שיר הפופ הזול הזה יפתח את חצי הגמר השני והוא צפוי להפוך ללהיט במסיבות אירוויזיון. וזהו. סביר להניח שזו תהיה ההופעה היחידה שלה ואת הגמר היא תראה מחדרה שבמלון.

02. אלבניה - בסה קוקדהימה - Titan

גמרים: 9/15 - 60%

בתחילת חודש מרץ אלבניה דורגה במקום ה-37 והאחרון. לאחר כשבוע האלבנית זינקה פתאום למקום ה-23 והייתה תחושה שהולך להיות כאן מקרה קלאסי של סוס שחור. אולם לאחר השיבוץ כשיר מספר 2 הידוע לשמצה, המדינה החביבה צנחה למקום ה-30 בהימורים וגם היא עלולה שלא להשתחל לעשרת הגדולים.

03. יוון - מרינה סאטי - Zari

גמרים: 12/15 - 80%

הממים שרצים ברשת צוחקים על ההבדלים בין הפעם הראשונה שמאזינים לשיר (בחילות, הקאות, מקום אחרון) לבין הפעם השלישית (השיר הכי טוב ביקום מאז המצאת השירים הכי טובים ביקום). בגדול, יש כאן את כל מה שחובבי האירוויזיון אוהבים בבופה הקלישאות - כלי נגינה חורטי מוח שנכנסים להגדרה "אותנטי", דרופים, שילוב של שפה מקומית לאנגלית, אבל איכשהו בליל הסגנונות הזה יעיל. בינתיים יוון שביעית בהימורים ועכשיו הכל תלוי בבימוי עצמו, ומדינת האיים ידועה ביכולת שלה לחרב בימויים. קשה מאוד להאמין שמרינה לא תגיע לגמר.

04. שוויץ - נמו - The Code

גמרים: 6/15 - 40%

מיד אחרי בליל הסגנונות היווני, מגיע הסלט השוויצרי. נמו עובר בין טנור אופראי להיפ הופ וראפ. בהימורים הוא במקום רביעי, ואם הוא יודע להופיע בלייב אז מקומו בגמר מובטח. השאלה אם איזושהי מערכת תוכל לעמוד בעלויות כיסוי אירוויזיון בשוויץ.

05. צ'כיה - אייקו - Pedestal

גמרים: 5/10 - 50%

למרות הריוואמפ שהשיר עבר מאז שזכה בקדם אירוויזיון המקומי, צ'כיה מדורגת בירכתי הטבלה, במקום ה-33. בגרסת הסטודיו דווקא שיר חביב בעיניי, אבל לצערה של הזמרת, לא מדובר בתחרות קליפים.

06. אוסטריה - קאלין - We Will Rave

גמרים: 6/12 - 50%

אם היו מוסיפים את המילה Again לשם השיר והוא היה מייצג את ישראל, סביר להניח שה-EBU היה פוסל אותו בתואנה שזה שיר פוליטי. בכל מקרה, השיר נכנס לפלייליסט "לו קופסת הלהיטים עם עופר נחשון עדיין הייתה משודרת היום".

07. דנמרק - סאבה - Sand

גמרים: 10/15 - 67%

שיר! עם מבנה של שיר! יש לנו שיר עם מבנה של שיר! אין פה ניסיון להמציא את הגלגל, אין קפיצה בין 4 סוגי סגנונות, נעים וכיף לשמוע, והזמרת יודעת לשיר בלייב. בהחלט ראוי להגיע לגמר ולהתמקם במרכז הטבלה, אבל באותה מידה דנמרק יכולה גם לא לעלות לגמר בפעם הרביעית ברציפות.

08. ארמניה - לדניבה - Jako

גמרים: 10/13 - 77%

אם אתם בעניין של מוזיקת מסיבות ארמנית אותנטית, תקבלו כאן את מבוקשכם. הפזמון מכיל את המילים העמוקות "לה לה ליי", ולמעשה אני די מופתע שזה מדורג רק במקום ה-19 בסוכנויות ההימורים. צריך לזכור שחצי הגמר הוא 100% הצבעת קהל, ולדעתי הוא גם 100% בגמר.

09. לטביה - דונס - Hollow

גמרים: 3/15 - 20%

לטביה הפכה לאחת המדינות הכושלות ביותר באירוויזיונים האחרונים. כמה כושלת? הגמר האחרון שלה היה ב-2016. לא נראה שהבלדה המשעממת הזו שלא הולכת לשום מקום תשנה את המצב, וזו בהחלט ההזדמנות הראויה לקפוץ למטבח ולחדש את מלאי הפיצוחים, המשקאות והכיבוד שעל השולחן. כן, גם לבקר לרגע בשירותים.

10. סן מרינו - מגארה - 11:11

גמרים: 3/13 - 23%

המדינה הזערורית ממשיכה לקיים את אחד הקדמים המקומיים הגדולים ביבשת, והכל כדי לבחור בסוף משהו שיסיים בתחתית חצי הגמר. 2008 התקשרה, אבל היא לא ביקשה את שירי האירוויזיון שלה בחזרה.

11. גאורגיה - נוצה בוזלאדזה - Firefighter

גמרים: 6/14 - 43%

ואם כבר אנחנו ברצף של מדינות אירוויזיון כושלות, הגענו לגאורגיה. שמונה שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שגאורגיה הופיע במוצאי שבת ולא סתם באמצע השבוע. בשנה שעברה הם היו בטוחים שהרצף משתנה וזה נגמר בבכי תמרורים של הזמרת ההמומה. דווקא השנה אני מאמין שהמזל הרע עתיד להשתנות, במיוחד משום שהשיר הזה פורט על כל המיתרים שחובבי אירוויזיון אוהבים.

12. בלגיה - מוסטי - Before the Party's Over

גמרים: 8/15 - 53%

למרות שבלגיה זכתה רק פעם אחת ב-1986, ולמרות שיש לה רצף של אי העפלה לגמר בין 2005 ל-2009, הבלגים שלחו בשנים האחרונות כמה מהשירים הטובים ביותר של האירוויזיון המודרני. בלגיה הגיעה לגמר בשלוש השנים האחרונות והשנה זו תהיה השנה הרביעית ברציפות, הייתי אומר אפילו טופ 10, ואולי אולי אפילו תחרות על המקום הראשון.

13. אסטוניה - 5מינוסט ופולופ - (Nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi

גמרים: 9/15 - 60%

אחרי ההצלחה הפנומנלית של פינלנד בשנה שעברה, השנה נראה מספר ניסיונות חיקוי בשני חצאי הגמר, זה אחד מהם. ניסיתי להאזין לשיר הזה מספר פעמים, אף פעם לא שרדתי יותר משתי דקות. אם אתם מצליחים, ספרו לנו בתגובות איך היה.

14. ישראל - עדן גולן - Hurricane

גמרים: 10/15 - 67%

באמת שאי אפשר לחזות מה יקרה עם השיר הזה השנה. בכל שנה אחרת הייתי אומר שמקומו בגמר מובטח, שם הוא יסיים באזור המקומות 13-16. אבל אנחנו לא בכל שנה אחרת. השאלה היא לאיזה כיוון הפוליטיקה הולכת: אם היא נגדנו, השיר יסיים בין 6 המדינות האחרונות בחצי והמשלחת תחזור לישראל עוד לפני הגמר. אם הפוליטיקה לטובתנו ונקבל את ה-sympathy votes, התאגיד וה-EBU עוד עלולים ללקות בהתקף לב עם איום על הצמרת. בינתיים ישראל יורדת מעט בהימורים והיא כעת במקום ה-9, עם 3% סיכוי לנצח, כמו צרפת שחלפה על פנינו.

15. נורווגיה - גוטה - Ulveham

גמרים: 13/15 - 87%

בשנים האחרונות נראה שנורווגיה למדה מהשוודים והם רוצים לנצח מדי שנה. זה פחות עובד להם בעיקר בגלל צוותי השיפוט שקוברים אותם, נזכיר שבאירוויזיון בתל אביב הם ניצחו בהצבעת הקהל, ובצדק רב. השנה נשמע את השפה הנורווגית בשיר של נורווגיה לראשונה משנת 2006. אני אישית שומע מופע של צווחות, אבל בהימורים זה מדורג במקום ה-14 בסיכויי הזכייה, וסביר להניח שגוטה תצווח גם בגמר.

16. הולנד - יוסט קליין - Europapa

גמרים: 8/15 - 53%

כבר התייחסנו לניסיונות לחקות את פינלנד של השנה שעברה, וסביר להניח שיוסט קליין ינצח בתחרות החקיינים של Käärijä. למרות שמדובר בשיר עוד יותר גרוע, גג הארנה צפוי לעלות השמיימה משאגות המעריצים, והשיר הזה, שכרגע מדורג חמישי בהימורים, עלול לנצח, וכן, השימוש במילה "עלול" מכוון.

seperator

אז עולים או לא?

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל אנסה בכל זאת לתת תחזית. אם מתחשבים בהייפ, בהימורים, ובאיכות ככל שיש כזו בחלק מהשירים, יש ארבע מדינות שמקומן בגמר בטוח - שוויץ, ארמניה, בלגיה והולנד. ארבע מדינות נוספות די בטוחות והן יוון, אוסטריה, גאורגיה ונורווגיה, שרק זיופת קקופונית תמנע מהן את ההצלחה. זה משאיר שני מקומות נוספים עבור מלטה, אלבניה, צ'כיה, דנמרק, לטביה, סן מרינו אסטוניה וישראל. בדרך כלל יש מדינה או שתיים מהבטוחות והכמעט בטוחות שמפשלת במאני-טיים, כך שאולי יהיה קשה, אבל עדן שלנו צריכה להגיע לגמר שני ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully