וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קולנוע דרום ננעל: "ציפורה ורחל לא מתות" זכה בפרס הגדול

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 13:31

סרטה של הדר מורג נבחר זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר, שהוקדש השנה לזכר הבמאי יהב וינר שנרצח ב-7 באוקטובר. בשל המצב, הפסטיבל נערך השנה במתכונת נודדת, ב-14 ערים ורשויות שונות

הסרט "ציפורה ורחל לא מתות" של הבמאית הדר מורג. באדיבות פסטיבל קולנוע דרום,
הסרט "ציפורה ורחל לא מתות" של הבמאית הדר מורג/באדיבות פסטיבל קולנוע דרום

פסטיבל קולנוע דרום ה-22, מיסודו של ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, התנהל השנה במהדורה נודדת. אחרי שנחתם אתמול (רביעי), ועם סיומו הוכרזו גם הזוכים המרכזיים.

"ציפורה ורחל לא מתות" של הדר מורג זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר ע"ש יהב וינר, הבמאי ותושב כפר עזה שנרצח ב-7 באוקטובר; הסרט "אישה אחת במקוואני" של הבמאיות דריה בלובה וואלרי אלוסקינה זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר. מענק פיתוח בתחרות זאת הוענק לסרט "מיקה/2300" של הבמאים בעז פרנקל ועמרי ון-אסן, וציון לשבח ניתן לסרט "צו הרחקה" של הבמאים שרון מימון וטל גרניט; הסרט "הפילגש" של מעיין ריף זכה בפרס הסיפור הוקלנועי; והסרט "התחנה האחרונה", שנוצר באולפנת דרכא, זכה במקום הראשון בתחרות קולנוע דרום.

בשל מצב המלחמה בנגב המערבי ופינויים של תושבים רבים מהאזור, רבים מאירועי הפסטיבל נערכו בקהילות המפונים השונות. במהלך 18 ימי הפסטיבל נערכו בסך הכול 35 אירועים ב-17 מתחמי הקרנה וב-14 ערים ורשויות. בין היתר, קיים הפסטיבל טקס הוקרה לווינר, כמו גם לראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ולמעצב הפסקול ליאור ויצמן, שאף הם נרצחו בשבת השחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully