וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההורים שלך כבר התאבדו שיצא להם מונגולואיד?": ההשתוללות של כתב ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 8:51

הכתב המדיני של ערוץ 14, תמיר מורג, עורר סערה ברשתות לאחר שתקף במילים בוטות גולש בטוויטר שתקף אותו: "ההורים שלך כבר התאבדו שיצא להם בן מונגולואיד כמוך, או שהם עדיין בשלב ההכחשה?". השימוש במילה "מונגולואיד" עורר סערה ברשת

סערה ברשת לאחר שהכתב המדיני של ערוץ 14 תמיר מורג תקף במילים חריפות ובוטות צייצן בשם רועי כהן. המתקפה של מורג באה בתגובה למתקפה של כהן עליו. כהן פרסם בטוויטר מספר ציוצים בוטים של מורג נגד כהן, ביניהם: "ההורים שלך כבר התאבדו שיצא להם בן מונגולואיד כמוך, או שהם עדיין בשלב ההכחשה?", "ההורים שלך אחים, נכון?", "אל תיקח את זה קשה, גם אני הייתי בדיכאון ובחרדות קיומית אם הייתי מטומטם כמוך. זו לא אשמתך שההורים שלך אחים".

בתגובה לכהן שהשיב לו, המשיך מורג ותקף: "אני הולך להיות הסיוט שלך מעכשיו. חשבת שתהיה ביוב אנושי בלי תגובה? אתה הולך לקלל את היום שתחלת לטנף בקיר שלי, טיפוס רעיל, ריקני וטיפש כמו סולייה של נעל".

הביטוי "מונגולואיד" שבו השתמש מורג עורר סערה בטוויטר. אורן הלמן, לשעבר סמנכ"ל חברת חשמל, כתב: "תמיר שלום, אנחנו לא מכירים. תמיד נראית לי ענייני. לי נולדה בת 'מונגולואידית', או כמו שאנשים כמוך מכנים 'מפגרת'. קוראים לה ליה, היא עם מוגבלות שכלית, ילדה מושלמת ואני לא בשום הכחשה לגביה אני אפילו גאה בה. אני מבקש שתמחק את הציוץ הפוגעני הזה. מוגבלות אסור שתשמש בשום מקרה ללעג או לביקורת על מישהו אחר, זכותך להתווכח, לא להסכים, לחשוב אחרת, אפילו לשנוא. אבל אל תערב בזה מוגבלות בשום פנים ואופן. זה לא פוגע באדם שאתה מנסה להעליב אותו, אלא בכל ההורים המיוחדים בישראל".

צייצן אחר תקף: "אנשים שמשתמשים בכינוי מונגולואיד כדי להעליב ולפגוע הם הנמוכים ביותר שיש. וזה עוד מתבכיין שמקללים אותו". אחר הוסיף: "רק פסיכופת שמקבל משכורת מערוץ 14 יכול להשתמש במילת גנאי על מצב רפואי עם נגיעות גזעניות כהעלבה. כל שכיר אחר היה מאבד את עבודתו".

צייצנית נוספת כתבה: "כמה לא מפתיע שהאפס הזה השתמש בביטוי "מונגולואיד" שאני אפילו מתקשה להקליד, כקללה. מדובר בביטוי גזעני ופוגעני כלפי מי שסובלים מטריזומיה 21-תסמונת דאון". ואחר נוסף סיכם: "כל עוד נשמה באפנו אנחנו לא נפסיק לתבוע את עלבונם של ילדינו שאינם יכולים לעשות זאת בעצמם. כל מי שיעשה שימוש במילים - מפגר, אוטיסט, מונגולואיד ועוד, כמילות גנאי יחטוף עד שילמד. ולא, זה לא עוד מה Woke, כי אם חינוך להכרה והכלת השונה, בדיוק כפי ש"הומו" ו"כושי" נבעטו מלקסיקון הגנאי".

מורג עצמו מחק בסופו של דבר את הציוץ שכלל את המילה "מונגולואיד" והתנצל עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully