וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע, הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 12:37

ממשרד החינוך נמסר כי "הפרס מוענק לו על עשייתו פורצת הדרך ותרומתו המשמעותית ליצירה העברית ולעידוד הקולנוע הישראלי, אשר זוכה להכרה והערכה גדולה בארץ ובעולם"

מפיק הקולנוע משה אדרי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד - כך הכריז היום (רביעי) שר החינוך יואב קיש. ממשרד החינוך נמסר כי "הפרס מוענק לו על עשייתו פורצת הדרך ותרומתו המשמעותית ליצירה העברית ולעידוד הקולנוע הישראלי, אשר זוכה להכרה והערכה גדולה בארץ ובעולם".

אדרי החל בילדותו לעבוד בתפקידים זוטרים בקולנוע המקומי בדימונה. בזכות פועלו ואהבתו העצומה לקולנוע הישראלי, הופקו מאות סרטים ישראליים. בין יצירותיו הבולטות: "הערת שוליים", "בופור" "ישמח חתני", "מכתוב", "זרים מושלמים", "תמונת ניצחון", "שבע ברכות ו"גולדה". נוסף לכל זאת, אדרי יצר מפעל עצום לשימור ולשחזור של סרטים ישראליים קלאסיים של כל הזמנים, על מנת לשמר ולהנגיש יצירות ישראליות קלאסיות לדורות הבאים ולכלל המגזרים בציבור הישראלי.

משה אדרי, ספטמבר 2023. ראובן קסטרו
משה אדרי/ראובן קסטרו

לצד עשייתו הענפה בעולם הקולנוע, אדרי מהווה גם דמות מובילה במיזמים למען הקהילה והחברה בישראל. משה תומך ומלווה משפחות שכולות, ובשנת 2015 התמנה ליו"ר אגודת הידידים של עמותת "אור למשפחות", אשר מטרתה לחזק הורים אשר שכלו את ילדיהם במערכות ישראל.

משה אדרי מסר בתגובה: "שמחתי לקבל היום בצהריים את שיחתו של כבוד שר החינוך יואב קיש. אני נרגש עד דמעות ומוקיר תודה לוועדת הפרס על ההחלטה. התרבות והקולנוע הישראלי הם בנשמתי, נר לרגלי ולרגלי משפחתי. אבקש להקדיש את הפרס לאחי היקר לאון ז"ל, שותפי לכל אורך הדרך ולעיר דימונה, שבה התחלנו את דרכנו ואת הסינמה פרדיסו שלנו לפני 60 שנה".

  • עוד באותו נושא:
  • משה אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully