וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם העיתונות שאול גולן הותקף על ידי מתנחלים: "הרגו אותי במכות ושרפו לי את הציוד"

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 19:16

כחלק מההתפרעויות האלימות לאחר מציאת גופת הנער בנימין אחי מאיר בן ה-14, הותקף צלם ידיעות אחרונות ו-ynet שאול גולן, שתיעד את האירועים, בידי מתנחלים ששברו את ידו ושרפו לו את הציוד. המשטרה פתחה בחקירה

הפרות סדר ושריפת רכבים בדומא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתנחלים תקפו היום (שבת) את צלם העיתונות שאול גולן באזור דומא, שרפו את הציוד שלו ושברו את ידו. במשטרה פתחו בחקירה בעקבות תקיפתו של גולן, איש ידיעות אחרונות ו-ynet. זאת, ברקע ההתפרעויות האלימות שפרצו לאחר מציאת גופת הנער בנימין אחי מאיר בן ה-14, שנרצח על ידי מחבלים כשרעה צאן באזור.

גולן תיאר את האירוע לעיתונאית הארץ, הגר שיזף. "נכנסתי לכפר לבית שכבר שרפו וצילמתי מתוכו אותם יוצאים, 30-20 אנשים ממטע זיתים, רעולי פנים, חלק בלי חולצה וחלק עם מדי צבא. הסתתרתי ושמעתי שהם מתקרבים לבית ואז איזה ילד נכנס וראה את המצלמה למרות שהסתתרתי מתחת לשולחן. הוא התחיל לצרוח 'ערבי ערבי', אני התחלתי להגיד להם 'אני לא ערבי, אני יהודי'. הם רצו בצרחות אימים, תפסו, משכו אותי, לקחו את התיק [ו]הם שרפו, ולקחו את המצלמות. הם הרגו אותי במכות. הם צעקו עלי 'אתה יהודי אתה לא מתבייש?'. חלקם היו במדי צבא ולא היה להם אכפת בכלל", סיפר.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות גינה בתוקף את התקיפה. "הארגון מביע זעזוע עמוק על התקיפה הברוטלית של צלם ידיעות אחרונות שאול גולן בידי מתנחלים אלימים. במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין", נמסר. גם אגודת העיתונאים ירושלים גינתה את המעשה. "על המשטרה לפעול בשיא התקיפות, גם כדי לאתר את התוקפים ולהענישם וגם כדי להגן על עיתונאים בכל מקום בו הם פועלים. הגיע הזמן שיישמו את הוראת היועמ"ש להתייחס לתקיפת עיתונאים כאל תקיפת עובד ציבור", נמסר.

צלם ידיעות אחרונות שאול גולן. יאיר שגיא, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
שאול גולן/אתר רשמי, יאיר שגיא, ידיעות אחרונות

גופתו של אחי מאיר, תושב מאחז "מלאכי השלום" בבנימין, אותרה היום בתום יממה של חיפושים. "חקירת האירוע נמשכת. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע", נמסר בהודעה משתופת מדובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות המשטרה.

במערכת הביטחון הביעו חשש כבד מהבערת גזרת יהודה ושומרון בתגובה לרצח. כבר אתמול, במהלך החיפושים אחרי הנער, כיתרו כוחות צה"ל לזמן מה את הכפר אל מועייר, ובמקום התפתחו מחאות אלימות, ולאחר מכן גם מהומות אלימות בין מתנחלים לפלסטינים תושבי הכפר. הפלסטינים דיווחו על הרוג, ג'יאהד אבו עליה, וכמה פצועים.

עוד בוואלה!

מחיר המהפכה: 61 עיתונאים הותקפו בשנת 2023; מחצית מהם על ידי כוחות הביטחון

לכתבה המלאה

גם היום, לאחר מציאת הנער, החלו שורת התפרעויות אלימות ביהודה ושומרון, בין היתר באזור דיר דבואן, תורמוסעיא, בכניסה אל מועייר, גבעת אסף, דומא, ועוד. במסגרת ההתפרעויות, הושלכו אבנים לעבר כלי רכב של פלסטינים, וכלי רכב נוספים הוצתו. נרשם אף ירי לעבר פלסטינים באזר דומא. אחר הצהריים, אחרי שעות של עימותים, נרשמה רגיעה משמעותית בשורה של מוקדים באזור בנימין. הסהר האדום דיווח על 16 פלסטינים שנפצעו ונזקקו לטיפול רפואי, לפחות אחד מהם באורח קשה. בשעות האחרונות עלו קריאות ברשתות החברתיות הערביות להתגייס ולהגן על הכפרים מפני "התקפות כנופיות מתנחלים".

שר הביטחון יואב גלנט קרא למתנחלים להימנע מעימותים עם פלסטינים: "תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים". מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יקי דולף הנחה את כלל מפקדי החטיבות המרחביות לשוחח עם ראשי ההתנחלויות, המועצות והגורמים המשפיעים כדי להרגיע את השטח ולמנוע הפרות סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully