וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שחר הוא היחיד מהיי פייב שסירב להתראיין לדוקו על אמיר פרישר גוטמן. בדקנו למה

14.4.2024 / 14:29

בסדרה "אמיר פרישר גוטמן: חייו ומותו של כוכב הפופ" של yes, חבר היי פייב היחיד שלא התראיין הוא אייל שחר. מתברר שההפקה פנתה אליו אך הוא סירב. "יש דברים שאני לא מעוניין לשתף", אומר שחר. גורם בתעשייה מעריך: "זה קשור לריאיון שלו לחדשות 12 שהיה חוויה קשה"

אייל דסאו מהיי פייב על מותו של אמיר פרישר גוטמן מתוך המהדורה המרכזית עם יעקב אילון 24.7.17/עריכת וידאו: ניר חן

בסדרה המרגשת "אמיר פרישר גוטמן: חייו ומותו של כוכב הפופ", שביימה ציפי ביידר ועלתה באחרונה ב-yes דוקו ועוסקת בחייו ובמותו של המוזיקאי, השחקן והבמאי, התראיינו אנשים רבים שהיו קרובים אליו ובהם כל חבריו לשעבר ללהקת היי פייב, למעט אחד - אייל שחר. מדוע שחר הוא היחיד מחברי הלהקה החיים שלא השתתף בסדרה? "פנינו אליו והוא סרב להתראיין", אומרת במאית הסדרה בתשובה לשאלת וואלה! תרבות. "אבל אישרנו מולו את הסרטון שהוא עולה לקבר של אמיר בלילה של ההלווייה וקורא פרק מתהילים".

שחר מאשר את הדברים. "החלטתי מסיבות אישיות שלי, שאני לא מעוניין להשתתף בדוקו", אמר לוואלה! תרבות. "יש דברים שאני רוצה לקחת איתי, שיישארו אצלי ואני לא מעוניין לשתף את כל הציבור. לא רציתי לקחת שום חלק בזה כי יש דברים שאני לא מעוניין לשתף. היו פניות אליי כמובן, וסירבתי בנחמדות".

תיתן לנו רמז מה הסיבות האישיות שבגללן לא רצית להשתתף בדוקו?

"חלק מהעניין בחוויה שנקראת היי פייב.. יש דברים שהם לא נחלת הכלל. אני באופן אישי דברים שתלויים בי וקשורים אליי, החלטתי שאני לא מעוניין לשתף. זה יילך איתי עד הסוף. אני לא רואה שום סיבה למה לשתף, למה יש בזה צורך, בטח ובטח כשמדובר בתקופה כל כך בעייתית כמו התקופה שאנחנו חיים בה".

יצא לך לצפות בדוקו?

"אני מודה שעדיין לא ראיתי אותו. אני כרגע לא צופה בזה גם מתוך החלטה מושכלת שלי, אולי בעתיד, כרגע זה לא משהו שאני מעוניין לצפות בו".

אמיר פרישר גוטמן ואייל שחר. אביב חופי, Creative Commons, Creative Commons
אמיר פרישר גוטמן ז"ל ואייל שחר/Creative Commons, אביב חופי, Creative Commons

גורם בתעשייה אומר כי ייתכן ולסירובו של שחר יש קשר לכך שבעבר התראיין לחדשות 12, והריאיון היה חווייה קשה עבורו. בריאיון, שקיים גיל ריבה בקיץ 2020, הייתה התייחסות לכך שבצוואתו הרוחנית של פרישר גוטמן, שנכתבה כחלק ממחזמר על חייו, הוא ביקש מבני משפחתו שחברי להקת היי פייב לא יורשו לבוא להלווייתו, זאת לאחר שחברי הלהקה, למעט עידן יסקין, לא באו לבקר אותו בבית החולים. חברי הלהקה כיבדו את בקשתו של פרישר גוטמן ולא הגיעו להלווייה, אבל הגיעו לקבר באישון לילה כדי להיפרד ממנו. בריאיון בחדשות 12 נשאל שחר אם כאב לו שפרישר גוטמן ביקש שלא יבקרו בהלווייתו. "לא, לא", השיב שחר, "אם אתה אוהב מישהו, שחרר אותו. להגיד לך שאני מתגעגע אליו זה יהיה מאוד יומרני. זה יהיה כדי לצאת טוב בכתבה. האמת שהוא לא היה חסר לי בתקופה שהוא היה חי, בחיים שלי, שיהיה לי למה להתגעגע".

בשנת 2016 הודיעו חברי היי פייב כי יתאחדו להופעה חד פעמית. בהמשך אותה שנה, אובחן פרישר-גוטמן בבית החולים איכילוב כחולה בסרטן מסוג לימפומה ועבר סדרת טיפולים כימותרפיים. לאחר מכן בוטלה הופעת האיחוד המתוכננת. ביולי אותה שנה פורסם כי האבחנה הייתה שגויה, וכי הוא סובל ממחלה דלקתית. ב-22 ביולי 2017 חגג עם משפחתו וחבריו שנה ליום שבו גילה כי אבחון הסרטן שלו היה שגוי, בחוף לא מוכרז סמוך לעתלית. במהלך אותו יום, טבע בים בעת שהציל את אחייניתו מטביעה, ולמחרת נפטר בעקבות מצב של קריסת מערכות ומוות מוחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully