וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי יחזקאלי הציג סיפור מדהים על בתו של מלך ירדן. הבעיה: מדובר בפייק לגמרי

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 10:03

הפרשן של ערוץ 13 הציג דיווח על כך שהנסיכה סלמה, בתו של עבדאללה מלך ירדן המשמשת כטייסת בחיל האוויר הירדני, לקחה חלק ביירוט כטב"מים איראנים ששוגרו לישראל. אלא שמסתבר שמדובר בפייק וכי הידיעה זויפה על בסיס ידיעה קודמת

בווידאו:נפילה בקצרין לאחר המתקפה האיראנית, 14 באפריל 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, צילום: מ.מ קצרין

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, פרסם במהדורה סיפור שהתברר כפייק מוחלט. הוא הציג דיווח על כך שהנסיכה סלמה, בתו של עבדאללה מלך ירדן המשמשת כטייסת בחיל האוויר הירדני, לקחה חלק ביירוט כטב"מים איראנים ששוגרו בלילה שבין שבת לראשון לישראל. בדיקה של עמוד הטוויטר "פייק ריפורטר" העלתה כי הידיעה אינה קיימת ואין שום דיווח מהימן כזה. "הידיעה עצמה זויפה על בסיס ידיעה קודמת", נכתב עוד.

גם הכתב לענייני ערבים של כאן 11, רועי קייס, הבהיר: "אין שום דיווח שהנסיכה סלמה, בתו של מלך ירדן, השתתפה ביירוט כטב"מים איראניים הלילה הינדסו כתבה עליה מלפני כמה ימים.. פייק וכו'". קולגה שלו לערוץ, הכתבת לענייני ערבים נורית יוחנן, הוסיפה: "צר לי אבל הזווית המגניבה של הנסיכה סלמה בת עבדאללה שלכאורה ירטה כטב"מים אתמול אינה קיימת. הכותרת שרצה היא פייק והמקורית שייכת לכתבה מלפני 4 ימים ב-Emirates Women. הנסיכה היא אכן טייסת בחיל האוויר הירדני והשתתפה בהצנחה בעזה אפילו, אבל אין עדות למעורבותה ביירוטים".

מחדשות 13 נמסר תגובה: "אנו מתנצלים על פרסום הידיעה המוטעית, כפי שעשינו גם בתום השידור החי".

הלילה הוכיחו בירדן שותפות אמיתית עם ישראל כשיירטו כטב"מים ששוגרו לעברנו ועברו בשטח הממלכה. חיל האוויר הירדני וכוחות הביטחון הצליחו ליירט לא מעט כטב"מים מתוך המאות שיורטו וכך הפילו חלק גדול מהם עוד לפני שחצו לתחום ישראל.

ראש ממשלת ירדן התייחס היום לתקיפה הנרחבת של איראן בישראל ואמר: "הסלמה בסכסוך תוביל לנתיב מסוכן, כל המעורבים צריכים לפעול כדי להוריד את הלהבות". בנוסף, אמר כי ממלכת ירדן תגיב לכל ניסיון לסכן אותה.

מהלשכה של עבדאללה מלך ירדן נמסר מוקדם יותר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם מלך ירדן על המתקפה האיראנית אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully