וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבי נשר עד הדס שטייף: התוכנייה הישראלית של דוקאביב נחשפת

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 9:19

שופטת הכדורגל ספיר ברמן, הבבא סאלי, המשורר נתן יונתן והשחקנית דליה פרידלנד הם רק כמה מגיבורי הסרטים של פסטיבל הקולנוע התיעודי, שייערך השנה בסוף חודש מאי. עוד על סדר היום: מיזם הדוקו "רסיסים", שנוצר בעקבות טבח 7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו

עלא דקה וסוזנה פפיאן בקטע מהסרט "גן קופים" בבימוי אבי נשר/באדיבות סרטי יונייטד קינג

סרטים על הבמאי אבי נשר, שופטת הכדורגל ספיר ברמן, הרב עובדיה יוסף והעיתונאית הדס שטייף הם חלק מהיבול שמצפה השנה בפסטיבל דוקאביב, שייערך השנה זו הפעם ה-26. הפסטיבל יתקיים השנה בשבוע האחרון של חודש מאי, בסינמטק תל אביב וברחבי העיר. מהתוכנייה הישראלית, שנחשפת היום (רביעי) עולה כי הסרט על הבמאי הישראלי המהולל, "אבי נשר: מילים להחלפה", שביים מבקר הקולנוע יאיר רוה, יפתח את הפסטיבל. כמו כן, פרס התחקיר ייקרא החל מהשנה על שמה של הבמאית הוותיקה נילי טל, שהלכה לעולמה בחודש שעבר, ואילו פרס הסרט הטוב ביותר ייקרא על שם העיתונאי דב יודקובסקי, מי שהיה עורך ידיעות אחרונות לאורך שנים.

13 סרטים ישראלים ישתתפו בתחרות הישראלית המרכזית: "תאי-לנד" של ניר דבורצ'ין, העוסק בחקלאי ובעובדיו התאילנדים; "מוות באום אל-חיראן" של דורון ג'רסי על פינוי הכפר הבדואי הלא-מוכר, שהסתיים במותו המיותר של יעקוב אל-קיעאן מירי המשטרה;"פרנצ'ישקה" של לינה צ'פלין, העוסק בפרשה נשכחת של אישה יהודייה שמצליחה להרוג קצין SS בכניסה לתאי הגזים; "הדונם של סבתא" של ירמי שיק בלום ואלעד אורנשטיין, שעוסק באבא ובן שנאבקים להשיב את הירושה היחידה שקיבלו - דונם וחצי בשטחים, שהשתלטו עליו מתנחלים; "ספיר" של לירן עצמור על שופטת הכדורגל ספיר ברמן ויציאתה מהארון כאישה טרנסית; "האחו הקטן" של אבנר פיינגלרנט על שלושה נשים שחיות יחד בחווה אחת; "הרבי קפוארה" של ברק היימן, על סטודיו לקפוארה בלב בני ברק; "מבוקש: רוני קלדרון" של ארז לאופר והילה מדליה על הכדורגלן הישראלי המבטיח שהסתבך בפלילים; "טיסה 1812: לגלות את אמא" של איליה ועירית זלצר, העוסק במות אמו של הבמאי בהתרסקות מטוס לפני כ-20 שנה; "קופצים מהחומות" של דנה נאור הכהן ופיראס רובי על הבילוי הפופולרי בחוף הים של עכו; "תמיכה מלאה" של מיכל כהן המספר על חנות חזיות ביפו; "דגל שחור" על חשיפת הפרוטוקולים של משפט טבח כפר קאסם; ו"מונוגמיה" של אוהד מילשטיין, מסע אישי שעוסק במערכות יחסם סגורות.

מתוך הסרט "אבי נשר: מילים להחלפה". יוני המנחם, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "אבי נשר: מילים להחלפה"/יוני המנחם, באדיבות פסטיבל דוקאביב
מתוך הסרט "תמיכה מלאה" של מיכל כהן. טליה (טוליק) גאון, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "תמיכה מלאה" של מיכל כהן/טליה (טוליק) גאון, באדיבות פסטיבל דוקאביב

בתחרות "מעבר למסך" יתמודדו הסרטים "קו המים" של אלון לוי, על פרשת נחל האסי; "אפקט שטייף" של ג'ולי שלז על כתבת הפלילים המיתולוגית של גלי צה"ל; "שומר הרועים" של הדרה אורן על קהילות בדואיות בבקעת הירדן; "הילדים ממנזר סן סימון" של שחר גלנור על חברות ילדים שלמדו במוסד שפעל שם בשנות ה-60. בתחרות "עומק שדה" יתמודד הסרט "מתחת לשמש כחולה" של דניאל מן על הפיכת שטחים מדבריים לשטחי אש ואתרי צילום. בתחרות "פנורמה" יוקרנו הסרטים "הרצח במגדל המים" של דניאל נחנסון ועודד פרבר, שעוסק בחקירת רצח של מנהדס בתל אביב ב-1937, החושפת רשת ריגול נאצית בינלאומית; "הרב עובדיה יוסף - מלך הספרדים" של עופר פנחסוב על האישיות ההלכתית והפוליטית; שני פרקים של הסדרה "בלב התביעה" של ראובן ברודסקי, על ההליך הפלילי מנקודת המבט של התובע; "קוליוויל" של דני מנקין, על החזקת בני ערובה על ידי חמוש אנטישמי בעיירה בשם זה בטקסס; "הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא" של רפאל בלולו על משפחת הרבנים שהוציאה מתוכה את הבבא סאלי והבבא חאקי; ושני פרקים של הסדרה "שבויים" של דוקי דרור ואיתי לנדסברג על עסקות השבויים בתולדות המדינה. במסגרת המאסטרים והמאסטריות יוקרן הסרט "המעורר" של רנן שור, על מערכת היחסים שלו עם סבו, הרב אברהם הלר מצפת, שדרש ממנו לעזוב את הקולנוע ולחזור בתשובה.

כמדי שנה, אחת המסגרות שמעוררות עניין רב במיוחד היא "אמנות ותרבות". לבד מן הסרט על אבי נשר, יוצגו בה "אם העולם הזה הוא ים" של ארי דוידוביץ', שיציג ביוגרפיה מוזיקלית של המשורר נתן יונתן; "זיכרון של מסטיק" של אבי וייסבלאי על השחקנית הוותיקה דליה פרידלנד; ו"תסתכל, לא תראה כלום" של מתן אברמוביץ' של אדריכל בן 95, הסובל מדמנציה אל ממשיך להגיע בכל בוקר למשרד שלו.

לצד אלו ייערכו כמדי שנה תחרות הסרטים הקצרים ותחרות סרטי הסטודנטים.

מתוך הסרט "אפקט שטייף" של ג'ולי שלז. ולדימיר בלינסקי, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "אפקט שטייף" של ג'ולי שלז/ולדימיר בלינסקי, באדיבות פסטיבל דוקאביב
מתוך הסרט "רבי קפוארה" של ברק היימן. אדי ישראל, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "רבי קפוארה" של ברק היימן/אדי ישראל, באדיבות פסטיבל דוקאביב

כמה אירועים מיוחדים יתקיימו השנה במסגרת הפסטיבל: "רסיסים" - ארבעה סרטים קצרים שנוצרו מיד לאחר 7 באוקטובר, ועוסקים בצדדים השונים של הטראומה הלאומית; "אתיקה ושימור הזיכרון בזמן משבר", על יוזמת מאגר "עדות 710", המתעד את אירועי השבת השחורה; מחווה לסרטים פורצי הדרך של שירות הסרטים הישראלי, לרגל יציאת ספרו של ד"ר שמוליק דובדבני "המודרניים הראשונים - עלייתו של הקולנוע התיעודי האמנותי בישראל"; שיחה עם יוצרי "רצח במגדל המים" של שימוש ב-AI ביצירת דוקו; הקרנה של הסרט "בטון" של תאי ענבר, במסגרת דוקו-אקלים; והפאנל "מלחמה ואמת", מפגש עיתונאים בהנחיית טלי מורנו ובהשתתפות נחום ברנע, שמעון אלקבץ, גלעד טוקטלי, אורי משגב וחן ליברמן, שמתכנס לרגל קריאת שמו של הפרס הראשי בתחרות הישראלית על שמו של יודקובסקי.

פרטים נוספים וכרטיסים במכירה מוקדמת אפשר למצוא באתר דוקאביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully