וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר פול אוסטר הלך לעולמו בגיל 77

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 7:35

הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ("מוזיקת המקרה"), מגדולי הסופרים בדורנו, הלך לעולמו בעקבות סיבוכים של מחלת הסרטן

פול אוסטר, מן הסופרים האמריקאים הבולטים בדורנו, הלך לעולמו בגיל 77. התקשורת האמריקאית פרסמה את דבר מותו הבוקר (רביעי שעון ישראל). הסופר היהודי הלך לעולמו כתוצאה מסיבוכים של מחלת הסרטן.

בדומה לסופר יהודי-אמריקאי גדול אחר, פיליפ רות', גם אוסטר נולד בניוארק שבניו ג'רזי. הוא למד באוניברסיטת קולומביה ופרץ בשנות השמונים עם "הטרילוגיה הניו יורקית". אוסטר היה חתום גם על ספרים מופתיים אחרים, בהם "מוזיקה המקרה", "מר ורטיגו" ו"המצאת הבדידות". ספרו האחרון, "באומגרטנר" יצא השנה בהוצאת עם עובד. כמו רבים מספריו של אוסטר, הוא הציג את בן דמותו - במקרה זה, סופר בשנות השבעים לחייו. מרבית ספריו של אוסטר היהודי תורגמו לעברית ופורסמו בארץ, והוא עצמו ביקר בישראל כמה פעמים.

אוסטר היה ידוע בספרות הפוסט-מודרנית שלו, שעסקה לעתים קרובות בתמות כמו מזל, גורל וצירופי מקרים. גיבוריו היו לעתים קרובות אינטלקטואלים כמוהו, וספרים חדשים שלו התייחסו לא פעם לספרים קודמים וכך יצרו מעין יקום מורחב, ואת אחד מגופי היצירה המרשימים והמרתקים של סופר אמריקאי כלשהו בימינו.

הסופר פול אוסטר. אדוארדו פררה, GettyImages
פול אוסטר/GettyImages, אדוארדו פררה

נוסף לכתיבה ספרותית, אוסטר גם כתב תסריטים - המפורסם שבהם לסרט "עישון".

לפני כמה שנים חווה אוסטר טרגדיה איומה - בנו דניאל מת כתוצאה ממנת יתר, לאחר שהואשם בהריגת בתו, נכדתו של אוסטר. בריאיון לאלעד זרט בידיעות לפני שנתיים אמר על חייו אחרי הטרגדיה - "הכתיבה הייתה הכרחית עבורי, היא החזיקה אותי בחיים. זה נכון גם עכשיו". הוא הותיר אחריו את בתו סופי אוסטר, שחקנית ומוזיקאית.

  • עוד באותו נושא:
  • פול אוסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully