וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדן גולן תגיע לטופ 5": בלוגרית האירוויזיון הידועה הסירה את החרם על ישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:47

בלוגרית האירוויזיון הידועה Noosh, בריטית-ארמנית שהצהירה כי תתעלם השנה מישראל בגלל המלחמה, בכל זאת מתייחסת ל"הוריקן" שלנו ולא חוסכת מחמאות: "הקול שלה ממש טוב, השיר שלה ממש טוב. אי אפשר להתכחש לכך". בלוגרים נוספים מהמרים שעדן תעלה לגמר

עדן גולן המריאה למאלמו/-

האם צמחו לי שערות על כף היד? האם חזירים החלו להתעופף בשמיים? האם חתמו הסכם שלום? הייתכן שסוף סוף אתר חובבים גדול מתייחס לעדן גולן ולהשתתפות ישראל באירוויזיון 2024?

בקיעים נראו בחומת חרם הבלוגרים על ישראל לאחר החזרה הראשונה של עדן גולן ביום שלישי השבוע. האתר הגדול ביותר, Wiwibloggs, הציג סרטון ריאקשן בן כ-7 דקות. וויליאם לי אדמס, מייסד האתר ידוע כדמות צבעונית במיוחד, וכל סרטון נפתח בסלוגן שלהם, קריאת "Let's do this" עולצת וקולנית. הפעם, אדמס נראה כאילו הוא קיבל בשורה קשה במיוחד, עצוב כמו חובב אירוויזיון שהשיר האהוב עליו לא עלה לגמר.

אדמס לא מצליח להתחבר לבימוי המשתקף מהשניות הבודדות שנחשפו לציבור, ולאורך הסרטון כולו הוא נראה כאילו הוא מעדיף שלא להיות חלק ממנו. כתב אחר באתר, סיימון פאלק, מחמיא לביצוע הקולי של עדן, אך אומר שהשיר "נחמד" בלבד, והוא לא בטוח שתהיה לו השפעה כל כך גדולה כמו שרבים חושבים שתהיה לו. למרות זאת, הוא משוכנע שישראל תעלה לגמר.

סוזן אדמס, אחותו של וויליאם, לא מסתירה את ההתלהבות מהשיר ומהריקוד. "אני אוהבת את הקול הצרוד של עדן, אני אוהבת את השמלה הנשית והמתפתלת שלה, ואני ממש אוהבת את צבע השיער המתאים לציפורניים". אדמס לא יודעת אם ישראל תעלה לגמר או לא: "אין לי כדור קסם", היא אומרת, אך לו היא הייתה זו שקובעת את זהות העולות, "הייתי מעלה את ישראל לגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רגע רגע, מוסרים לי באוזנייה שגם הבלוגרית Noosh, בריטית-ארמנית שהצהירה כי תתעלם השנה מישראל בגלל המלחמה, מעלה את השם "עדן גולן" על שפתיה. "זו הפעם הראשונה שאני מגיבה לישראל השנה", היא אומרת, ולא מצליחה לעצור את המחמאות. "זה יעלה לגמר ובטח יגיע לטופ 5", היא אומרת ומוסיפה, "הקול שלה ממש טוב, השיר שלה ממש טוב. מעבר לכל המחלוקות השנה, אי אפשר להתכחש לעובדות. אין לי עוד מה להגיד מעבר לכך שזהו שיר שצריך לשים לב אליו".

בשנים האחרונות, הפקת האירוויזיון הולכת ומצמצמת את חשיפת החזרות לעיתונאים תחת התירוץ "לתת לאמנים המשתתפים להתרגל לבמה ללא לחץ", ובתרגום לאירוויזיונית: "יש לנו שת"פ עם טיקטוק שמכניס לנו המון כסף". מהחזרה הראשונה עולות שניות בודדות בטיקטוק בלבד, אז בדקנו היכן ישראל ממוקמת באפליקציה של הצעירים.

מבחינת כמות הצפיות, עדן מדורגת במקום התשיעי עם קרוב לחצי מיליון צפיות נכון לזמן כתיבת שורות אלה. מעליה מדורגות, בסדר עולה, בלגיה, קרואטיה, אוקראינה, שוויץ, סרביה, פולין, ומעל כולן בפער ניכר הולנד עם 2.2 מיליון צפיות ויוון עם 2.4 מיליון. מבחינת האינגייג'מנט מדובר בסיפור אחר לגמרי: ישראל מדורגת שלישית בכמות הלייקים, אחרי הולנד ויוון, ושנייה בכמות התגובות, כשרק יוון עוקפת אותה.

עדן גולן בחזרה ראשונה על במת האירוויזון. יחצ EBU, אתר רשמי
עדן גולן/אתר רשמי, יחצ EBU

והתגובות? הנה מקבץ שלא הייתי צריך לעבוד קשה כדי ללקט אותן:

● השירה כל כך חזקה, זה יצליח באירוויזיון.
● הקול הטוב ביותר באירוויזיון 24'.
● כפי שאמרתי לפני חודש, סמנו את דבריי, זה יהיה טופ 10 באירוויזיון אם לא 5.
● לדעתי יש לה את אחד הקולות הכי טובים השנה ואני ממש אוהב את השיר!
● כולם שומעים את הקול המבריק הזה?
● הזוכה החדש שלי! איזו ביצוע עוצר נשימה! מהמקום הרביעי למקום הראשון! אוהבים אותך!
● סנסציוני. בטופ 3 שלי.
● אני אוהב הכל בביצוע הזה.
● ביצוע יוצא דופן!! יש לי עור ברווז!!!
● איזה קול מדהים!!!!!!!
● היא כל כך יפה, והביצועים מדהימים
● אני לא חושב שהיא תנצח בתחרות, אבל הקול שלה זהב טהור. בבקשה תנו לה לעלות לגמר.
● אחד הטובים השנה!
● אוהב את זה!
● וואו, להרגיש את הרגש, מדהים

עדן גולן, החזרה הראשונה בדרך אל אירוויזיון 2024, מאלמו, 30 באפריל 2024. Corinne Cumming/EBU,
עדן גולן בחזרה הראשונה/Corinne Cumming/EBU

כל אלה תגובות מגולשים שאינם ישראלים.

כמובן שכמעט על כל תגובה כזו נראה תגובה "החרימו את ישראל" או "לא אצפה השנה באירוויזיון", אבל נראה שיותר ויותר אנשים מתייחסים לאירוע הזה כפי שצריך להתייחס אליו - תחרות שירים ולא במה לקידום אג'נדות פוליטיות. בטורים שלי אני משתדל להיות עובדתי ככל הניתן ולא ללכת עם תחושות בטן, אבל כאן אחרוג ממנהגי. לתחושתי, נראה כי לעוד ועוד אנשים, שנקרא להם הרוב הדומם, אלה שלא מרגישים צורך עז לצווח את דעתם על כל דבר ועניין, פשוט נמאס. נמאס להם מכך שדעתם לא נשמעת או מבוטלת מיידית, והם מתחילים לדבר.

זה לא סותר את העובדה שבמהלך שבוע האירוויזיון שייפתח רשמית ביום ראשון עם אירוע השטיח הטורקיז, יהיו הפגנות נגד ישראל.

אבל יש למאלמו גם צד אחר. לפני מספר ימים קיבלתי הודעה מבעלת הדירה שבה אשהה במאלמו. "יופי", חשבתי לעצמי, "היא גילתה שאני עיתונאי מישראל והיא מבטלת את ההזמנה. במקום זאת, קיבלתי ממנה את ההודעה הבאה:

"היי יניב, מקווה שהכל טוב. בחרת מקום טוב לסקר ממנו את האירוויזיון בשל מיקום הבית שלי. אני מקווה שתרגיש בטוח ושיהיה לך שבוע ממש טוב במאלמו. מאלמו היא עיר יפה עם תרבות מעניינת, אוכל ואנשים נהדרים - ואני מקווה שזה מה שיבלוט בביקורך. עם זאת, אני מבינה שאתה ואחרים שמבקרים באירוויזיון עלולים להרגיש מודאגים מההיבט הפוליטי שנראה כעת חלק בלתי נפרד מהתחרות. אני עובדת בתפקיד משרדי במשטרה, ולכן מודעת היטב לכל ההיערכות הביטחונית והאתגרים שעלולים לצוץ. אעשה ככל יכולתי כדי לספק לך כל מידע שתצטרך כדי להיות רגוע. ברוך הבא!".

לאחר התכתבות קצרה שבה תיארתי בפניה את הרגשתי, כתבה: "האם האירוויזיון לא התחיל כדרך לקדם יחסים טובים בין מדינות שונות לאחר מלחמת העולם השנייה? חבל שזה הופך לפוליטי, וזה נורא מאוד שאנשים יכולים להרגיש לא בטוחים במהלך החגיגות. אני באמת מקווה שהכל יעבור חלק מכל הבחינות ושאתה וכל השאר תוכלו להנות ממאלמו ומהאירוויזיון. אחרי אביב קריר מזג האוויר התחמם היום ורחובות מאלמו התמלאו באנשים, וזה מקסים".

כמה חבל, ואת זה כבר לא השבתי לה, שזה לא כולל את המשלחת הישראלית או חובבים ישראלים עם דגלי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully