וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב השוודי שיתארח באירוויזיון: "בושה שלא מתירים הנפת דגל פלסטין"

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 18:12

אריק סעדה, שייצג את שוודיה באירוויזיון 2011 וצפוי להופיע בפתיחת חצי הגמר הראשון שייערך ביום שלישי, תקף את איגוד השידור האירופי (EBU) ואת השתתפות ישראל עם פוסט שקרי: "לא מתירים שום סמל פלסטיני בארנה בעוד שסמלים המייצגים כל מוצא אתני אחר יתקבלו בברכה"

עדן גולן, החזרה השנייה בדרך אל אירוויזיון 2024, מאלמו/EBU

אריק סעדה, שייצג את שוודיה באירוויזיון 2011 והגיע למקום השלישי, תקף את איגוד השידור האירופי (EBU) ואת השתתפות ישראל. לא היינו מתעניינים בו, אלמלא הוא היה מוזמן להופיע בפתיחת חצי הגמר הראשון שייערך ביום שלישי. סעדה, יליד שוודיה, הוא בן לאב לבנוני ממוצא פלסטיני.

"זו הודעת אהבה", פותח סעדה את הסטורי שלו שעליו לא ניתן להגיב. "כשאתה כבר לא יכול ללבוש סמל של המוצא האתני שלך במה שנקרא 'העולם החופשי' שלנו, חשוב לי יוצר מתמיד להשתתף", הוא מצדיק את הופעתו בחצי הגמר במקום להחרימו.

"הטיפול של ה-EBU באירוויזיון הוא מחפיר. הם אינם מתירים שום סמל פלסטיני בארנה, בעוד שסמלים המייצגים כל מוצא אתני אחר בעולם יתקבלו בברכה", הוא מסביר בחוסר דיוק, שלא לומר משקר. "הסלוגן שלהם 'מאוחדים על ידי מוזיקה' (אם אתה לא פלסטיני) הוא כבר בדיחה", ממשיך סעדה, ועובר לתקוף את ישראל: "על ידי שידור תעמולה של ישראל בפריים טיים לכל העולם, ובכל זאת התמקדות באיסור דגל פלסטין? לכן, חשוב לי יותר מתמיד להיות נוכח על הבמה הזו". נציין כי בפוסט שלו סעדה כותב Isr*el, מה שמצביע על האג'נדה האנטי-ישראלית שלו.

"אתם לקחת את הסמלים שלנו", הוא מסכם, "אבל לא את הנוכחות שלי".

אריק סעדה. יוטיוב, צילום מסך
אריק סעדה/צילום מסך, יוטיוב
להקת Hatari שייצגה את איסלנד באירוויזיון 2019 בתל אביב מניפה דגל פלסטין. צילום מסך, צילום מסך
כשדגל פלסטין הונף באירוויזיון בישראל על ידי נציגי איסלנד/צילום מסך, צילום מסך

למרות שהסטורי חסום לתגובות, החובבים הישראלים מצאו דרך להעמיד אותו על טעויותיו בתגובות לפוסט שהיה פתוח לתגובות. בין השאר נכתב לו כי לא מדובר בהחלטה חדשה, אלא בכזו הקיימת כבר משנת 2016, וכבר אז הפלסטינים כעסו, אולם ההחלטה לא שונתה. בנוסף, נאסר שימוש בכל דגל של מדינה שאינה משתתפת בתחרות.

על כך הגיב סעדה: "אז בואו נראה מה קורה אם מכניסים את דגל ברזיל, האם הוא יוסר?". כנראה שדגל ברזיל לא יוסר משום שלא נעשה בו שימוש פוליטי. כבר לפני שמונה שנים פרסם ה-EBU שורה של דגלים שאסור להכניס למתחמי האירוויזיון בשל סמלם הפוליטי, ובהם דגל הבאסקים, קרים, הרפובליקה העממית של דונצק, קוסובו, נגורנו-קרבך, קפריסין הצפונית, טרנסניסטריה, ואפילו סקוטלנד, כך שממש לא מדובר במחיקת הזהות הפלסטינית כפי שסעדה טוען.

ומה תגובתו של סעדה לעובדות? סעדה בחר לחסום גם את הפוסט הזה לתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully