וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה בעזה יתקיים טקס זיכרון ישראלי-פלסטיני: אלו האמנים שיופיעו בו

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 19:15

על רקע המלחמה, בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ה-19 ישתתפו פחות אמנים ידועים מבעבר אך מי שיופיעו הם יעל דקלבאום, נטע וינר, סמירה סרייה ולואי חאג' - כך נודע לוואלה תרבות. הטקס יוקדש השנה "לזכר הילדים שנהרגו ולמען הילדים שנותרו לבדם" ויקרא לסיום המלחמה

בווידאו: טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני/מערכת וואלה!

על רקע מלחמת עזה, השנה ישתתפו בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף פחות אמנים מפורסמים משנים קודמות. לוואלה תרבות נודע כי האמנים שיופיעו בטקס, שיתקיים בעוד שבוע, הם המוזיקאית יעל דקלבאום, השחקן והמרצה לתיאטרון גיא אלחנן, השחקן והמוזיקאי נטע וינר - ממייסדי להקת ההיפ הופ הערבית-יהודית סיסטם עאלי, השחקנית סמירה סרייה, המשורר לואי חאג' והזמרת ונגנית העוד ליאן חאוילה שתבצע שיר עם דקלבאום.

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני יתקיים זו השנה ה-19, על רקע טבח השבעה באוקטובר ומלחמת עזה. ממארגניו נמסר כי יוקדש השנה "לזכר הילדים שנהרגו ולמען הילדים שנותרו לבדם", בקריאה לסיום המלחמה ולמציאת פתרון מדיני. האירוע, עליו חתומים הארגונים "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני", יועבר בשידור אינטרנטי בערב יום הזיכרון, ה-12 במאי. מטעם מארגני האירוע נאמר לוואלה תרבות: "השנה קיום הטקס קשה במיוחד בגלל החשש מפגיעה במשתתפים ועל כן נעשים מאמצים אבטחתיים משמעותיים על מנת להבטיח את הבטחון". מארגני הטקס הודיעו באחרונה על פתיחת מימון המונים לתרומות הציבור הרחב לטקס. עד כה, בפחות משלושה שבועות, נאספו מעל 220 אלף שקלים, מתוך 300 האלף המבוקשים, ששילמו כ-1,270 אנשים.

יעל דקלבאום. יח"צ,
יעל דקלבאום/יח"צ

מארגני הטקס הוסיפו: "מאז ה-7 באוקטובר עשרות אלפי חיים נגדעו, ביניהם אלפי ילדים שאיבדו את חייהם ואת משפחתם. השנה נתמקד בסיפוריהם של הילדים. ילדים שהפשע היחיד שלהם הוא כי נולדו ישראלים או פלסטינים. נקדיש את הטקס לזכר הילדים שנהרגו ולמען הילדים שנותרו לבדם. מתוך ההיאחזות באנושיות, נציין את האבל והכאב המשותפים ונהפוך את הייאוש לחמלה ולתקווה לשלום. כיבוש, דיכוי, טרור ומלחמה אינם גזירות משמיים. בשנה ה-19 בו מתקיים הטקס, עלינו להמשיך לעמוד ביחד, לדרוש את סיום המלחמה ולקרוא לפתרון מדיני שמביא חופש, צדק וביטחון לכולם".

לאורך השנים לווה הטקס בסערות רבות. כמה פעמים נשמעו קריאות ונעשו ניסיונות מצד גורמים שונים, ובהם נתניהו, ליברמן וגלנט, למנוע את כניסת הפלסטינים לטקס. הניסיונות נבלמו על ידי עתירות לבג"צ, שביטל את החלטות שר הביטחון. הטקס לווה לאורך השנים בהפגנות אלימות מצד פעילי ימין שמחו על קיומו וחלקם תקפו את משתתפי הטקס בקללות, יריקות והשלכת אבנים ומקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully