וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסודיות ותחת אבטחה כבדה: טקס יום השואה המרגש של עדן גולן במאלמו

יניב דורנבוש, מאלמו

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 21:18

המשלחת הישראלית לאירוויזיון השתתפה בטקס לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה שערכה הקהילה היהודית במאלמו. עדן גולן הדליקה נר זיכרון כשהיא עונדת את סיכת החטופים. צפו בעדן ובנציגי הקהילה שרים את "התקווה"

עדן גולן טקס יום השואה מאלמו/תאגיד כאן

תחת אבטחה כבדה מאוד ומעטה סודיות, השתתפה הערב (ראשון) המשלחת הישראלית לאירוויזיון בטקס לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה שערכה הקהילה היהודית במאלמו, להנצחת 6 מיליון היהודים שנספו בשואה בידי הנאצים.

נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן הדליקה נר זיכרון לזכר הנספים בשואה, כשהיא עונדת את סיכת החטופים. יהודי הקהילה היהודית במאלמו, המונים כמה מאות בני אדם, התרגשו מאוד מנוכחותה של עדן גולן והמשלחת הישראלית במקום.

טקס הזיכרון התקיים במקביל לאירוע "השטיח הטורקיז" שבו כל נציגי משלחות האירוויזיון התקבלו במאלמו והתראיינו לתקשורת הבינלאומית. עדן גולן, כאמור, נעדרה מהאירוע והשתתפה בטקס הזיכרון.

עדן גולן טקס יום השואה בעיר מאלמו אירוויזיון 2024. באדיבות כאן תאגיד השידור הישראלי,
עדן גולן בטקס/באדיבות כאן תאגיד השידור הישראלי

שרון דריקס, מנהלת המשלחת הישראלית מטעם תאגיד השידור הישראלי כאן נשאה בדמעות דברים ואמרה: "יש לנו את הזכות כחברי משלחת ישראל לאירוויזיון לציין את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה כאן, יחד עם הקהילה היהודית במאלמו, במיוחד בשנה כזו אירועי השבעה באוקטובר, המלחמה שהחלה בעקבותיהם והגל העכור של האנטישמיות המתגברת בעולם - מבהירים לכולנו את החשיבות העצומה של לזכור ולא לשכוח. אנו מתכנסים בערב זה כדי להנציח את העבר ולא יכולים לרגע להתעלם מההווה, מהעובדה שיש חטופים שנמצאים גם היום בעזה וצריכים שישמעו את זעקתם, בכל העולם וגם כאן בשבדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully