וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרישה: זה התפקיד החדש של אסתר חיות

7.5.2024 / 10:22

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מונתה ליו"ר ועדת השיפוט לפרס ספיר. תחליף את אורן נהרי ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות

אהרן ברק על נשיאת בית המשפט העליון חיות: "הגדולה מנשיאי בתי המשפט"/צילום: שי ורקר

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2024 יוצא לדרך. מפעל הפיס פרסם היום (ג', 7.5) קול קורא להגשת מועמדויות לפרס היוקרתי בפרסי הספרות המחולקים בישראל, המוענק על-ידי מפעל הפיס בפעם ה-24.

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס נוסד במטרה לעודד את היצירה הספרותית בעברית ואת תרבות הקריאה בישראל ובכך לתרום לקידום התרבות הישראלית. הפרס מוענק במסלול ראשי ובמסלול ביכורים. ההכרזה על הזוכים מתקיימת בתום הליך מיון של ועדת השיפוט לפרס.

כיו"ר ועדת השיפוט לפרס ספיר מונתה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות.
חיות אמרה בתגובה למינויה "בהתרגשות רבה ובשמחה קיבלתי על עצמי לשמש השנה כיו"ר ועדת פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס. עשיתי כן מתוך אהבת הספרים ומתוך אמונה בכוחה של התרבות לשמור על רוח האדם, תמיד ובימים של צרה ומצוקה בפרט, או כמו שכתב אלתרמן "קדמון הוא כח הספרים ואין בהם חובק ידיים". חיות הוסיפה "אני מצפה לבציר ספרותי מרתק ומהנה".

יו"ר ועדת השיפוט היוצא, אורן נהרי אמר "אחרי שנתיים מרתקות ומעשירות כיושב ראש ועדת פרס ספיר יש לי הכבוד והעונג לברך את יושבת ראש ועדת פרס ספיר לשנת 2024 - כבוד נשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות. הספרות היא נדבך מרכזי במדינת ישראל וכותביה וכותבותיה ממשיכים ליצור לנו את עולמות הדמיון - והמציאות - שהם חיינו. אנו בתקופה לא פשוטה, מלאת עצב, כעס, שגם מוצאים את דרכם לספרים שנכתבו, נכתבים, וייכתבו. ואני משוכנע שאת, עם צוות השופטות והשופטים לצידך, תבחרו מתוך הספרים המשובחים, המקוריים, את הטובים ביותר. פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס הוא הפרס הספרותי היוקרתי ביותר במדינה. הוא פיקדון יקר ערך שהופקד בידי ובידי חברי וחברותי לשיפוט בשנתיים האחרונות, והיינו מודעים לכך בכל רגע, בכל בחירה שעשינו. כעת הוא בידיך ובידי חבריך ואני יודע שתעשו עבודה נפלאה, שתמשיך לשמר, ולקדם, את התרבות הישראלית. בהצלחה".

הליך בחירת הזוכה בפרס ספיר נעשה באופן מדורג במהלך כשישה חודשים והוא כולל מספר שלבים:
בשלב ראשון, בחירת "רשימה ארוכה", הכוללת 12 ספרים מבין עשרות המועמדים. בשלב שני, בחירת "רשימה קצרה", הכוללת 5 ספרים מבין ספרי ה"רשימה הארוכה". בשלב אחרון, בחירת הספר הזוכה בפרס ספיר מבין ספרי "הרשימה הקצרה".

אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, 29 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
יוצאת דרך חדשה. חיות/ניב אהרונסון

מועמדות הספרים בכל שלב מזכה את כותביהם בפרס כספי. בסך הכל מעניק מפעל הפיס 765 אלף שקל בפרסים לסופרים ולסופרות:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • פרס עבור מועמדות ברשימה ארוכה - 30 אלף שקל לסופר.ת.
  • פרס עבור מועמדות ברשימה קצרה - 60 אלף שקל לסופר.ת (במסלול ביכורים 30 אלף ₪).
  • פרס לזוכה בפרס ספיר לספרות - 180 אלף שקל, הספר מתורגם לערבית ולשפה נוספת לבחירת הזוכה. לזוכה במסלול ביכורים פרס בסך 75 אלף שקל.
  • עוד באותו נושא:
  • אסתר חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully