וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן צפירת יום השואה - כתב זר דיווח מת"א על "אזעקה בגלל הפלישה לרפיח"

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 16:06

כתב הרשת הנורבגית דיווח אתמול מתל אביב בעת שנשמעה צפירת יום הזיכרון לשואה והגבורה. בתשובה לשאלת המגיש מהאולפן, השיב הכתב בתל אביב כי מדובר באזעקה שנשמעת "כנראה על רקע פינוי תושבי רפיח מבתיהם"

שורדת השואה מלכה הרמן הפעילה את הצפירה לצד נכדה סרן מאור הרמן/דובר צה"ל

מקרה מביך מאוד לתחנת הטלוויזיה הממלכתית בנורבגיה: כתב הרשת הנורבגית דיווח אתמול (שני) מתל אביב בעת שנשמעה צפירת יום הזיכרון לשואה והגבורה. בתשובה לשאלת המגיש מהאולפן, השיב הכתב בתל אביב כי מדובר באזעקה שנשמעת "כנראה על רקע פינוי תושבי רפיח מבתיהם" על ידי כוחות צה"ל.

"כאן בתל אביב אנחנו שומעים אזעקה ממש עכשיו, לראשונה מזה זמן רב", דיווח הכתב ששוהה בישראל. "ייתכן ויש גם סיבה לכך שיש אזעקה עכשיו - כנראה העיתוי בא במקביל לפינוי האזרחים השנוי במחלוקת מרפיח".

הבוקר צה"ל השתלט על מעבר רפיח. המעבר עומד בבחינת אתר אסטרטגי עבור חמאס, בין היתר בשל היותו ציר כניסת משאיות לרצועה ממצרים. המעבר עומד בבחינת ציר כניסת סחורות אך לכאורה נכנסו דרכו בעבר אמצעי לחימה, תחמושת וכן חומרי גלם לייצור אמל"ח. כמו כן, גבה חמאס מס מכל משאית שנכנסה ממצרים ובכך גלגל סכומי עתק למימון, הן ממשלתי והן של הזרוע הצבאית.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, הודיע אמש כי הארגון קיבל את הצעת המתווכים להפסקת אש בעזה. בעקבות זאת קיימו ראש הממשלה וקבינט המלחמה התייעצות טלפונית, לאחר שצוות המו"מ סיים לבחון את תגובת חמאס. לאחר מכן נמסר כי משלחת המו"מ תצא לקהיר.

לדברי בכיר ישראלי, "חמאס הסכים להצעה שונה ממה שאנחנו הסכמנו עליה. השאלה היא האם הם רואים בהצעה עליה הם הסכימו, כנוסחה סופית או כבסיס למו"מ". עוד אמר, "יש פערים גדולים ומשמעותיים בין תגובת חמאס לבין המתווים הקודמים. למרות זאת, תצא משלחת עם רצון ונכונות לראות אם ניתן לצמצם את הפערים. בכל מקרה לא ניתן לחמאס למשוך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully