וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקה על בימת האירוויזיון: הזמר האורח אריק סעדה עלה עם כאפייה על היד

יניב דורנבוש, מאלמו

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 0:21

15 שירים התחרו על 10 המקומות שמובילים לגמר ומי שהעפילו היו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. הזמר אריק סעדה הביע מחאה כשלבש כאפייה על ידו. באיגוד השידור גינו אותו, הסירו את הביצוע מהרשת והבהירו כי יתחקרו

הזמר השבדי אריק ח'אלד סעדה מופיע עם כאפיה על ידו בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 7 במאי 2024/EBU

סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג הן 10 המדינות שהעפילו מתוך חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 ויתחרו בגמר שייערך בשבת. הזמרת שמייצגת את לוקסמבורג היא טלי גולרגנט שמבצעת שיר פופ באנגלית ובצרפתית. טלי החזירה את לוקסמבורג לאירוויזיון אחרי 31 שנה.

אריק סעדה, שייצג את שוודיה באירוויזיון 2011 והגיע למקום השלישי, הוזמן להופיע בפתיחת חצי הגמר והביע את מחאתו ואת הזדהותו עם הפלסטינים כשלבש כאפייה על ידו. צפו למעלה בקטע מתוך הופעתו. סעדה, יליד שוודיה, הוא בן לאב לבנוני ממוצא פלסטיני. בתשובה לפניית וואלה תרבות, מסר איגוד השידור האירופי (EBU): "האירוויזיון משודר בשידור חי. כל הזמרים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר לפגוע באופי הא-פוליטי של האירוע". בתגובה החליטו באיגוד השידור להסיר את הביצוע של סעדה מהרשתות החברתיות.

בכיר מטעם איגוד השידור האירופאי ניגש במהלך חצי הגמר לדבר עם עיתונאים ישראלים והבטיח כי הופעתו של אריק סעדה עם הכאפיה תתוחקר. בתשובה לשאלת וואלה תרבות כיצד קרה שעם כל כך הרבה מפיקים ועובדי במה אף אחד לא שם לב שהוא עוטה כאפיה על היד, ואם אכן הבחינו בכאפייה, מדוע לא התבקש להסירה. הבכיר, כאמור, הבטיח לבדוק לעומק את הנושא.

גם תאגיד השידור הישראלי כאן פנה ל-EBU בבקשה להבהרות בעניין.

הזמר השבדי אריק ח'אלד סעדה מופיע עם כאפיה על ידו בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 7 במאי 2024. EBU, צילום מסך
אריק סעדה/צילום מסך, EBU
הזמרת טלי גולרגנט מופיעה בקדם אירוויזיון של לוקסמבורג, 27 בינואר 2024. RTL, צילום מסך
טלי, הישראלית שמייצגת את לוקסמבורג/צילום מסך, RTL

בין המתחרים הערב ישובצו לראשונה גם שיריהן של שלוש מהמעפילות האוטומטיות, כשהשנה מדובר בגרמניה, בריטניה (אזעקת אנטישמיות!) ושוודיה המארחת. נתראה בחצי הגמר השני ביום חמישי עם עדן גולן שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully