וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקת האירוויזיון: "הזמר השבדי לא לבש כאפייה בחזרות. הוא שלף אותה רגע לפני השידור"

יניב דורנבוש, מאלמו

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 11:40

לאחר שהזמר האורח השבדי, אריק סעדה, הופיע אתמול בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון עם כאפייה על ידו - איגוד השידור האירופי מבהיר כי לא ידע על כך מראש: "הוא שלף אותו כשאף אחד לא שם לב לפני השידור החי". סעדה הגיב: "זו פשוט גזענות"

הזמר השבדי אריק ח'אלד סעדה מופיע עם כאפיה על ידו בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 7 במאי 2024/EBU

לאחר שהזמר האורח השבדי, אריק סעדה, הופיע אתמול בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון עם כאפייה על ידו - איגוד השידור האירופי מבהיר כי לא ידע על כך מראש. בהודעה מטעם איגוד השידור האירופי (EBU) לעיתונאים הישראלים נמסר: "איגוד השידור השבדי ניהל דיאלוג מול אריק סעדה לפני הופעתו בחצי הגמר. הוא היה מודע לחוקים שיש לעמוד בהם כשעומדים על בימת האירוויזיון. במהלך החזרות הוא לא לבש את הצעיף (הכאפייה - י"ד). הוא לבש אותו כשאף אחד לא שם לב לפני השידור החי".

סעדה עצמו הגיב אף הוא לסערה. בהודעה ששלח לתאגיד השידור השבדי SVT מסר: "קיבלתי את הצעיף הזה מאבא שלי כשהייתי ילד קטן, כדי לא לשכוח מאיפה המשפחה שלי באה. לא ידעתי אז שיום יבוא והצעיף ייתפס כ'סמל פוליטי'. זו פשוט גזענות בעיניי. רציתי רק להיות חלק וללבוש משהו שהוא אמיתי עבורי, אבל נראה שאיגוד השידור האירופי סבור שאתניות שנויה במחלוקת".

הזמר השבדי אריק ח'אלד סעדה מופיע עם כאפיה על ידו בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 7 במאי 2024. EBU, צילום מסך
אריק סעדה/צילום מסך, EBU

כאמור, אתמול הופיע אריק סעדה, שייצג את שוודיה באירוויזיון 2011 והגיע למקום השלישי, בפתיחת חצי הגמר. הוא הביע את מחאתו ואת הזדהותו עם הפלסטינים כשלבש כאפייה על ידו (צפו למעלה בקטע מתוך הופעתו) בתשובה לפניית וואלה תרבות, מסר אמש איגוד השידור האירופי (EBU): "האירוויזיון משודר בשידור חי. כל הזמרים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר לפגוע באופי הא-פוליטי של האירוע". בתגובה החליטו באיגוד השידור להסיר את הביצוע של סעדה מהרשתות החברתיות.

בכיר מטעם איגוד השידור האירופאי ניגש במהלך חצי הגמר לדבר עם עיתונאים ישראלים והבטיח כי הופעתו של אריק סעדה עם הכאפיה תתוחקר. בתשובה לשאלת וואלה תרבות כיצד קרה שעם כל כך הרבה מפיקים ועובדי במה אף אחד לא שם לב שהוא עוטה כאפיה על היד, ואם אכן הבחינו בכאפייה, מדוע לא התבקש להסירה. הבכיר, כאמור, הבטיח לבדוק לעומק את הנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הזמרת טלי גולרגנט מופיעה בקדם אירוויזיון של לוקסמבורג, 27 בינואר 2024. RTL, צילום מסך
טלי, הישראלית שמייצגת את לוקסמבורג/צילום מסך, RTL

והיה גם חצי גמר ראשון אתמול. סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג הן 10 המדינות שהעפילו מתוך חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 ויתחרו בגמר שייערך בשבת. הזמרת שמייצגת את לוקסמבורג היא טלי גולרגנט שמבצעת שיר פופ באנגלית ובצרפתית. טלי החזירה את לוקסמבורג לאירוויזיון אחרי 31 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully