וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהחטופים לא כאן - לא חוגגים": דנה אינטרנשיונל קוראת לעברי לידר לוותר על המשואה

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 13:38

הזמרת דנה אינטרנשיונל פרסמה פוסט מרגש וקראה בו למוזיקאי עברי לידר לוותר על הדלקת המשואה ולא לחגוג עד שהחטופים יחזרו הביתה

עברי לידר מדבר על בנו אלבי באולפן וואלה/סטילס: ראובן קסטרו

הזמרת דנה אינטרנשיונל פרסמה פוסט מרגש וקראה בו למוזיקאי עברי לידר לוותר על הדלקת המשואה ולא לחגוג עד שהחטופים יחזרו הביתה.

"עברי אח אהוב. התרגשתי ממך בתחילת המלחמה בימי ההלם שלי כשהייתי בתוך הכאב והבכי והפיג'מה. ראיתי אותך מסתער עם הנשק הרוחני שלך בבסיסים ובניחומי אבלים קורעי לב וגם לסתם שלושה חיילים שפגשת בדרך. חשבתי שכמה זה מקסים שהיורש של זמרת המלחמות יפה ירקוני הוא גיי. הומול'ה משלנו. חזון אחרית הימים.

"אל תרים את המשואה שעידן עמדי השאיר בענווה ובחוכמה בצד כשהציעו לו. הוא ענה בענווה שהוא מרגיש שזו לא העת לטקסים וחגיגות, שבראש שלו מרצדות תמונות של החברים הנלחמים, המתים, הפצועים והחטופים. הוא לא מרגיש בנוח להיות בבגדי חג בטקס ולחגוג. החטופים לא כאן, אז לא השנה. לא ביום העצמאות הזה. כשהאחים שלנו בשבי, הלב שלנו איתם. זה עם מאוחד ולא מפולג. שישמעו שם בשבי ואולי יעלה לכם חיוכון פצפון שלא שכחנו - שכשהם לא כאן, אנחנו לא חוגגים. כשהאחים שלנו נמקים במנהרות חשוכות, אנחנו לא ממשיכים כרגיל. כשיחזרו נדליק ביחד אור גדול. בוא נהיה בטקס של העם שלנו שנחטף ולא באירוע של הפוליטיקאים המחושב שקיבלת בו שליש עלה תאנה להומואים. מגיע לך ולנו יותר. תן לחטופים לדעת שעברי לידר לא הסכים להגיד לתפארת עד שהיום יהיו בבית".

עברי לידר באולפן וואלה! 8 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
עברי לידר/ראובן קסטרו

שלשום כאמור נמסר כי המוזיקאים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל יישאו ביחד את אחת מ-12 המשואות בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות תשפ"ד - על תרומתם לרוח הישראלית. "בשעה הקשה הזו היו מי שהצליחו לרומם את רוח העם - במילים, במוזיקה ובמעשים", נמסר בהודעה על הבחירה בהם. "הם עברו בין יחידות צה"ל, השמיעו את קולם בתקשורת או נתנו דוגמה אישית במעשיהם, והפיחו רוח בלבבות".

על הבחירה בלידר נמסר כי הוא "מהאמנים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת. יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ. עברי מייצג את אמני ישראל הרבים והצוותים הטכניים שהתגייסו להופיע ולרומם את הרוח באלפי הופעות בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, ליד מיטות הפצועים, במלונות התושבים המפונים, בבתי הקברות, ולהבדיל בשמחות שנערכו בצל המלחמה. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב".

  • עוד באותו נושא:
  • עברי לידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully