וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק המוזיקה האגדי סטיב אלביני (נירוונה, פיקסיז) הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 20:59

אלביני, מהסמלים של הרוק האלטרנטיבי האמריקני ומוזיקאי בעצמו, עמד מאחורי אלבומי מופת כמו "Surfer Rosa", אלבום הבכורה של הפיקסיז, וכן "In Utero" של נירוונה

סטיב אלביני בהופעה עם להקת Shellac, לוס אנג'לס, 27 באוגוסט 2016. Photo by Matt Winkelmeyer/Getty Images for FYF, GettyImages
סטיב אלביני/GettyImages, Photo by Matt Winkelmeyer/Getty Images for FYF

המוזיקאי סטיב אלביני, מפיק מוזיקלי שעמד בין היתר מאחורי אלבומי מופת של נירוונה והפיקסיז, הלך לעולמו בגיל 61 מהתקף לב - כך דווח היום (רביעי) בתקשורת האמריקנית.

אלביני, סמל של סצינת האינדי האמריקנית, היה ידוע גם כמבקר חריף של תעשיית המוזיקה האמריקנית והתאגידים המובילים אותה, וגם יצר מוזיקה בעצמו, ועמד בראש הרכבי פאנק ורוק אלטרנטיבי כמו Big Black, Rapeman ו-Shellac. אלבום חדש של Shellac אמור לראות אור בשבוע הבא.

את עיקר התהילה שלו גרף אלביני כמפיק, בין היתר של אלבומים כמו "Surfer Rosa", אלבום הבכורה של הפיקסיז, וכן "In Utero" של נירוונה. בנוסף, הוא הפיק עוד מאות אלבומים, ועבד עם אמנים כמו הברידרס, פי ג'יי הארווי, רוברט פלאנט וג'ימי פייג', ג'ואנה ניוסום, גוגול בורדלו, Low, יו קורנוול, הסטוג'ס, בוני פרינס בילי, ג'ארוויס קוקר, מאניק סטריט פריצ'רס, ההרכב הישראלי מונוטוניקס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully