וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לריאליטי האכזרי בהיסטוריה בו כלאו גבר עירום בחדר למשך שנה

16.5.2024 / 0:10

תכנית הריאליטי המרושעת ביותר בהיסטוריה כלאה אדם לבד בחדר כשהוא בעירום מלא למשך שנה שלמה, מנסה לנצח בהגרלות כדי לזכות בלחם כדי לשרוד. אז האם הוא סלח למפיק ומה הוא עושה היום?

הטריילר ל"The Contestant"/HULU

אם חשבתם ש"האח הגדול" או "הישרדות" מתעללות במתמודדים, שימו לב לריאליטי היפני האכזרי ביותר ששודר אי פעם. סרט דוקומנטרי חדש של רשת "הולו", "המתמודד" (The Contestant), מציג את סיפורה של תכנית ריאליטי מחרידה ששודרה ביפן במשך 4 שנים, מ-1998 עד 2002, בה אדם אחד נחטף לכאורה ונכלא עירום בחדר במשך כמעט שנה שלמה, כשמליוני צופים בוחנים כל צעד שלו.

התוכנית "סוסונו! דנפה שונן" ("אל תמשיך! נעורים משוגעים") זכתה לכינוי "המופע האמיתי של טרומן", על פי סרטו של ג'ים קארי, ושודרה ברשת הטלוויזיה היפנית "ניפון". בתכנית הריאליטי היפנית כיכב הקומיקאי טומואקי האמאטסו, הידוע גם בשם נאסובי (כינוי שהפך לשם במה. באנגלית, "נאסובי" פירושו חציל, שהייתה אנימציה ששימשה להסתרת איבר המין שלו). נאסובי היה אז בן 24.

הוא הופיע עירום בשידור - ועד 17 מיליון איש צפו בו באדיקות. הוא גר בדירת חדר קטנטנה, מבודדת מהעולם החיצון, ללא מזון, ביגוד או חפצים אישיים אחרים. הוא היה יכול לזכות בדברים באמצעות הגרלות שהופיעו במגזינים שהונחו לו בחדר. נאמר לו להישאר בחדר עד שיזכה בפרס בשווי מיליון ין יפני מההגרלות בהן ישתתף.

מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
מתוך הדוקו the contestant - המתמודד/HULU

התכנית החלה ב"חטיפתו" של האמאטסו, הפשטתו ודחיקתו לדירה קטנה בה יש רק חדר אמבטיה ומטבח ללא מזון. כל הרעיון בתוכנית היה לבדוק כמה זמן המתמודד יצליח להחזיק מעמד בתנאים המחרידים האלה - וזה מדהים לראות שמפיקי התוכנית יצאו מזה ללא עונש.

כל מה שעמד לרשותו של האמאטסו, מבחינת בידור, היה ערימה של מגזינים עם הגרלות בתוכם. הוא אותגר להשתמש בהגרלות האלו כדי לגייס מיליון ין יפני (כ-6,500 דולר) כדי לזכות באוכל לעצמו, ועם זה הוא שרד. אולם לפעמים, ה"אוכל" שהוא זכה בו היה אוכל לכלבים או אורז יבש. הוא לאט לאט גווע ברעב, נותר עירום ובודד, כשבריאותו הפיזית והנפשית מידרדרת.

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כרזת הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
כרזת הדוקו the contestant - המתמודד/HULU

נאסובי הסביר בעבר לפודקאסט This American Life כי דלת הדירה לא הייתה נעולה במהלך התוכנית, אבל הוא "היה צריך לצאת החוצה עירום ולבקש עזרה" אם הוא היה מחליט לעזוב. התנאים היו כל כך נוראיים שבמקרה אחד הוא נאלץ להמתין 10 חודשים לפני שזכה בנייר טואלט.

עוד ריאליטי שלא תאמינו שהיו
תיעדה את עצמה במקלחת ובסקס: למה לא שמעתם על כוכבת הריאליטי הראשונה?

מותר לאנוס ולרצוח: תכנית הריאליטי שתשבור את כל החוקים

מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
הוא נאלץ להמתין עשרה חודשים עד שהוא זכה בנייר טואלט/HULU
מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
הוא זכה באוכל. לפעמים זה היה אוכל לכלבים/HULU

כשהגיע סוף סוף למיליון הנחשק, מפיק התוכנית, טושיו צוצ'יה, אמר לו שהוא צריך לעבור את הכל בשנית - הפעם בקוריאה. נאסובי , כיום בן 48, הסביר: "צ'וצ'יה היה מפיק מאוד מפורסם. הרגשתי כבוד שנבחרתי לתפקיד. הוא, בשבילי, היה כמו מלאך בשמיים. הערצתי אותו, אבל זה השתנה. הוא הפך לרשע. הכבוד שרכשתי לו הפך בסופו של דבר לכעס. לא רציתי להיות עירום. אמרתי לו את זה מיליון פעם, אבל הוא התעקש. עשיתי את זה ואז אמרתי לו שאני לא רוצה שזה ישודר".

נאסובי שהה באותו חדר במשך 335 ימים. כשנשאל מדוע לא זכה בבגדים במסגרת ההגרלות שלקח בהם חלק. נאסובי השיב: "לקחתי חלק בתחרויות של חולצות וכו' אבל בחדר הזה אתה לא באמת צריך בגדים כדי לשרוד. אתה לא עומד למות מחוסר בבגדים אז התמקדתי בזכייה בדברים אכילים. חוץ מזה שהייתי צריך להתמיד במטרה לזכות במיליון ין, אז נרשמתי לתחרויות לדברים במחירים גבוהים יותר שלא בהכרח הייתי צריך". במהלך התכנית הוא זכה במכנסי צמר קצרים שלדבריו היה מאוד לא נוח ללבוש אותם ובתחתונים קטנים שלא התאימו לו. לכן הוא העדיף להמשיך להסתובב בחדר בעירום.

מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
"אתה לא עומד למות מחוסר בבגדים אז התמקדתי בזכייה בדברים אכילים"/HULU

זכה במיליון ין - והסכים להמשיך בתוכנית

נאסובי סיפר שהוא לכאורה הסכים להמשיך בתוכנית בקוריאה אחרי ש"האח הגדול" ביקש ממנו שוב ושוב שימשיך במשחק - עד שהוא נכנע לבקשותיו. הטלוויזיה ערכה את הצילומים כך שייראה כאילו פתאום הטיסו אותו לקוריאה, אבל הוא מספר שהיו להם דיונים בנושא במשך שעות. "הבנתי שהדרך היחידה להיפטר ממנו היא להסכים, כי אחרת הוא פשוט ימשיך לרדוף אותי. במילים אחרות, התשוקה שלו, הנחישות שלו להמשיך, היו הרבה יותר חזקות מהרגשות שלי או מהדעות שלי". הוא הוסיף: "הכוחות שלי חלשו. הכול נשבר בתוכי. אז לא באמת הייתי עצמי. הייתי בעולם אחר. פיזית ונפשית הייתי שבור לגמרי".

ככה זה התחיל:

מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
העדיף להסתובב עירום ולזכות במזון במקום/HULU

וככה זה הסתיים:

מתוך הדוקו the contestant - המתמודד. HULU,
"פיזית ונפשית הייתי שבור לגמרי"/HULU

אז איך נאסובי מרגיש לגבי צפייה בדוקומנטרי החדש?

"מעולם לא ציפיתי שיהיה סרט דוקומנטרי כזה. לא חשבתי שיהיה עליי להתמודד עם העבר שלי, כי נאלצתי לצאת מהטראומה שעברתי. זו לא הייתה משימה קלה. בשבילי זה היה קשה. אולם אני מרגיש שבאמצעות העבר שלי, זו דרך אחת שאני יכול למצוא ולהציל אנשים. אני יכול לעודד אנשים במצב קשה. אז כמובן שזה לקח זמן, אבל העבר שלי לא היה לשווא. ככה אני מרגיש כרגע. טושיו, המפיק, התנצל בפניי. במקום להחזיק כעס ושנאה בתוכי, במקום להחזיק את האנרגיה השלילית הזו, יכולתי להשתחרר ממנה, וזה נתן לי תחושת חופש חדשה. מצאתי דרך להציל אנשים שנמצאים במצב קשה כמוני".

האם טושיו הביע חרטה?

הבימאית של הסרט קלייר טיטלי לא רצתה לדבר בשמו של טושיו, אך נתנה את נקודת המבט שלה לתפיסתו: "טושיו משתתף בסרט. הוא לא יוצא מיד ואומר "אני מצטער על כל מה שקרה, אני מתחרט על זה". הוא לא אומר את זה. השתתפותו בסרט, אני מרגישה, הייתה חלק מההתנצלות שלו, חלק מהגאולה שלו, אולי, בדרך כלשהי. לא היינו צריכים לשכנע אותו להיות בסרט. למעשה, נאסובי הוא שפנה אליו ואמר, "הייתי רוצה שתהיה חלק מהסרט הזה". אמנם אני לא בהכרח מסכימה עם הדרך שבה טושיו התנהל בתוכנית ההיא, אבל יש לי הרבה כבוד לדרך שבה הוא היה כל כך ישר איתנו וכל כך פתוח. הוא מפיק טלוויזיה בעצמו. הוא יוצר סרטים דוקומנטריים. הוא לא מטומטם. הוא יודע היטב איך קהל מערבי הולך לפרש את כל מה שהוא עשה. הוא יודע את כוחה של המניפולציה התקשורתית, של איך נוכל לעשות משהו עם העריכה שלו. הוא היה כן איתנו באכזריותו. הוא לא התאפק. בהחלט הרגשתי שאין שום דבר שאני לא יכולה לשאול אותו שהוא מחוץ לתחום בשום שלב. אני די אסירת תודה לו על כך".

היא הוסיפה: "הרעיונות המוקדמים לסרט היו שאנחנו הולכים להפגיש ביניהם, אבל זה לא הרגיש כאילו זה, בסופו של דבר, חלק מהסיפור. סיימנו את הסיפור בשלב מסוים ולא הרגשתי שצריך להיות רגע קלישאתי כזה שבו הכל נסלח. זה לא באמת היה סוג כזה של מערכת יחסים. הם התראו מאז לסירוגין, אז זו לא הייתה חשיפה גדולה. הם נתקלו זה בזה, כי שניהם בתעשיית הבידור. ברור שזה היה משהו ששקלנו לעשות, אבל זה לא הרגיש כאילו זה הולך להיות רגע חשוב".

מי שצפה בתוכנית הביע את דעתו ב-X: "צפיתי ב'המתמודד' ולא יכולתי להאמין שמשהו מתעתע ואכזרי כזה מותר. הוא הושפל לחלוטין בגלל ריאליטי טראש". אחר אמר: "אני מזועזע מכל זה... זה לא כיף או מצחיק...". צופה נוסף סיכם: "המפיק הזה הוא רשע. הרוע בהתגלמותו".

הסרט התיעודי על נאסובי, "המתמודד", זמין לצפייה בסטרימינג ברשת "הולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully