וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהעפילה לגמר האירוויזיון: הזינוק המטורף של עדן גולן בטבלאות ההימורים

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 15:04

אחרי שהעפילה לגמר האירוויזיון - עדן גולן מזנקת מהמקום השמיני למקום השני (!) בטבלאות ההימורים לזכייה. מה השיבוץ שקיבלה עדן בגמר בשבת? איזו פאדיחה קרתה באיטליה שחשפה את נתוני ההצבעה לעדן? וכמה רייטינג גרף חצי הגמר?

עדן גולן מגיעה לגרין רום אחרי הביצוע בחצי הגמר, אירוויזיון 2024/כאן

אחרי שהעפילה לגמר האירוויזיון - עדן גולן מזנקת מהמקום השמיני למקום השני (!) בטבלאות ההימורים לזכייה באירוויזיון עם 26 (!) אחוז סיכויי זכייה. במקום הראשון בטבלאות ההימורים לזכייה באירוויזיון עדיין ניצבת קרואטיה עם 37 אחוז סיכויי זכייה, 11 אחוז פער בלבד. במקום השלישי שוויץ ואילו אוקראינה רביעית.

במקביל, ישראל מדורגת ראשונה בדירוגי ההימורים בהצבעות הקהל הצפויות לגמר (טלווטינג). באשר לשופטים - ישראל נמצאת במקום החמישי בהימורים. המשמעות היא שבאתרי ההימורים, צופים המהמרים שאת המקום הראשון תיקח ישראל.

לקראת 03:30 פרסמה הפקת האירוויזיון כי ישראל שובצה לשיר מספר 6, בין הולנד לליטא, שתיהן נחשבות למדינות חזקות ואהודות בקרב החובבים. במקביל לזינוק בהימורים, ניכר שב-EBU מעדיפים להימנע מאפשרות של זכייה ישראלית בתקופה הזו. גם אוקראינה, המדינה הנוספת שנמצאת במלחמה פעילה, קיבלה את השיבוץ שממנו כל המדינות רועדות מפחד - שיר מספר 2, שמעולם לא זכה.

בפינת ה-Fun fact, נספר שנורבגיה, האויבת המרה של ישראל באירוויזיון השנה, שובצה כשיר מספר 14, שהיה השיבוץ של עדן גולן אמש. מעתה יש למחוק את המספר הזה ולהתעלם ממנו לחלוטין. לעדן צפוי סוף שבוע עמוס במיוחד, שייפתח היום בשעה 14:00 שעון ישראל, עם החזרה הגנרלית הראשונה לגמר הגדול, שתהיה פתוחה לעיתונאים ואנחנו כמובן נהיה שם.

בשעה 22:00 תתקיים חזרת השופטים החשובה, שבה ייקבעו מעט פחות מ-50% מהניקוד, של 37 צוותי השיפוט. החשש הוא כי השופטים יחששו לנקד את ישראל משום ששמותיהם מתפרסמים לאחר הגמר, והם יעדיפו להימנע מהודעות נאצה של אנטי-ישראלים ותומכי חמאס. בשבת בשעה 14:30 תתקיים חזרה שלישית ואחרונה, ובשעה 22:00 לאחר מהדורת החדשות בכאן 11:00, נשמע פעם נוספת את צלילי הטה דאום, המסמנים את פתיחת גמר האירוויזיון.

בסביבות השעה 02:00 שבין שבת לראשון נדע לאיזה מקום הגיעה ישראל, כך או כך עדן הביאה לנו הרבה מאוד כבוד.

עדן גולן יואב צפיר. שרה לואיס בנט - EBU,
עדן גולן ויואב צפיר/שרה לואיס בנט - EBU

במסיבת העיתונאים של הזמרים שעלו לגמר נרשם רגע מוזר ומביך, כשעיתונאי מפולין שאל את גולן שאלה חצופה - אם היא חושבת שעצם השתתפותה מסכן את שאר המתמודדים בתחרות. מנחה האירוע אמר לה שהיא לא חייבת להשיב, אלא שהיא התעקשה לענות: "כולנו כאן מסיבה אחת - איגוד השידור האירופי מקפיד על אבטחה כדי להפוך את המקום לבטוח לכולם. אחרת לא היינו כאן".

מיד בסוף מסיבת העיתונאים נלקחה עדן על ידי האבטחה ולא השתתפה בצילום המסורתי בקיר העיתונאים. רגע מביך נוסף נרשם כשהזמר ההולנדי כיסה את עצמו בדגל הולנד בזמן שעדן גולן שלנו דיברה.

אמש כאמור העפילה ישראל לגמר האירוויזיון לצד לטביה, אוסטריה, הולנד, נורבגיה, יוון, אסטוניה, שוויץ, גיאורגיה וארמניה. מחצי הגמר הראשון עלו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. מלבד העולות מחצאי הגמר, בתחרות בשבת ישתתפו גם שבדיה המארחת, ונציגי המדינות גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובריטניה שעולות אוטומטית.

משדר חצי הגמר בהשתתפות עדן גולן גרף רייטינג גבוה מאוד לכאן 11 - 25.9 אחוז. רגע השיא נרשם בזמן השיר "הוריקן" של עדן גולן בשעה 23:24 - 38 אחוז (!) רייטינג. נתוני חצי הגמר עברו את נתוני חצי הגמר שהיה בישראל ואת נתוני חצאי הגמר בהשתתפות נטע ברזילי ונועה קירל. יותר ממיליון בני אדם צפו בשיר של עדן אמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 9 במאי 2024. EBU, צילום מסך
טבלאות ההימורים מפרגנות. עדן/צילום מסך, EBU

בתוך כך, רשת הטלוויזיה האיטלקית חשפה בטעות את התפלגות הצבעת הקהל בבית. על פי הנתונים, ישראל קיבלה יותר מ-39% מהקולות, מה שמבטיח לה 12 נקודות מארץ המגף. זה מראה לא רק עד כמה הקמפיין שקרא לכל ישראלי ויהודי להצביע לישראל, אלא גם שעדן הצליחה לסחוף ולרגש את הצופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully