וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציג ההולנדי לא ישתתף בחזרה נוספת, עתידו באירוויזיון טרם נקבע

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 21:50

אירוע חסר תקדים: יוסט קליין, נציג הולנד לאירוויזיון ששובץ כשיר מספר 5 לפני עדן גולן שלנו, מחוץ לתחרות האירופית אחרי שהיה מעורב בתקרית אלימה עם צלמת שבדית. עדן גולן תהיה שיר מספר 5

עדן גולן מגיעה לגרין רום אחרי הביצוע בחצי הגמר, אירוויזיון 2024/כאן

שערוריית הנציג ההולנדי: חקירת התקרית עם נציג הולנד לאירוויזיון 2024, יוסט קליין, עדיין נמשכת. דיונים קדחתניים מתקיימים בין איגוד השידור האירופי לבין AVROTROS, רשת השידור ההולנדית. איגוד השידור האירופי החליט שיוסט קליין לא יופיע במהלך החזרה הגנרלית השנייה שהיא גם חזרת השופטים שהחלה ב-22:00. במקום זאת, יופיע הסרטון שלו מחצי הגמר שהתקיים אמש.

המשמעות היא שעתידו של קליין בתחרות עדיין לא נקבע. על פי דיווחים, מנכ"לית הטלוויזיה ההולנדית הגיעה לשוודיה והיא מנסה להגיע לפשרה עם הפקת האירוויזיון בנוגע להשתתפות הולנד.

בשעת הצהריים התקיימה חזרה גנרלית ראשונה לפני הגמר וקליין לא השתתף בה למרות שעלה לבמה במצעד הדגלים בפתח החזרה. אחרי שבמשלחת הישראלית בדקו אם מדובר במחאה על העפלת ישראל לגמר, בטלוויזיה השבדית פורסם כי סיבת ההיעדרות שלו מהחזרות היא תקרית אלימה שקרתה בינו לבין צלמת שבדית שהובילה להשעייתו מהחזרה הגנרלית. איגוד השידור האירופי ממשיך לבדוק את המקרה.

רגע מביך נוסף נרשם במסיבת העיתונאים כשהזמרת היווניה מרינה סאטי שהשתתפה במסיבת העיתונאים גלגלה עיניים ו"נרדמה" בעת שעדן גולן ענתה על שאלת אחד העיתונאים. הזמרת זכתה לביקורת חריפה ברשתות החברתיות על המעשה הילדותי שלה.

תגובתה החצופה של מרינה סאטי הפכה ויראלית לא רק אצלנו, אלא גם ביוון. לא ניתן היה להתעלם מחוסר העניין המופגן של סאטי, וכל זאת מול מרכז עיתונאים מלא עד אפס מקום, עד כדי כך שלא כל מי שרצה הצליח להיכנס למסיבת העיתונאים. בתוכנית בוקר פופולרית, מגישי הטלוויזיה התלבטו אם סאטי הייתה עייפה באמת, או שעשתה זאת בכוונה. אחד המגישים אמר כי השתתפות ישראל היא צביעות, אך שני מגישים אחרים בפאנל השיבו לו "זה זמר אחר שמדבר כאן, לא נתניהו. יש עלייך מאות מצלמות, את מייצגת את יוון, תהיי מקצועית".

גם בטוויטר היווני חגגו על סאטי, כמו למשל בציוץ הבא: "את אישה בת 37, הולכת לאירוע שהמוטו שלו הוא מאוחדים על ידי מוזיקה, ואת מתנהגת כמו פרחחית ילדותית". דוגמאות נוספות: "היא כנראה לא יודעת אנגלית ולא הבינה אותה (את עדן), המזל שלה הוא שעד הפעם הבאה אף אחד לא יזכור אותה, לא אפילו המעריצים שלה, אז היא תבין", "כל הכבוד למרינה שלנו, שהסתובבה במסיבת העיתונאים, והראתה את חוסר הבגרות שלה", "האמנים הפרוגרסיבים האלה מצליחים לבלבל בין פוליטיקה לשירה", "אל תצביעו לה. ההתנהגות שלה אינה מייצגת את יוון", "בחוצפה של אלף קופים ועם מראה של ילדה בת 5 המאפיין כל אדם ברמה נמוכה, המתחרה היוונית הוכיחה שהיא אפילו לא אמנית, אלא גסה וילדה".

תקרית חצופה נוספת אירעה כשמהלך החזרה היום (שישי) בצהריים, מספר עיתונאים - או שמא כדאי שנכנה אותם "עיתונאים"? - קראו קריאות בוז לעדן גולן לאחר הביצוע שלה. החלטנו להתעמת איתם ולברר האם הם אכן עיתונאים. בתגובה הם הפנו לנו אצבע משולשת. לבקשת דסק המידע לעיתונאים, הועברה תלונה רשמית לאחראי התקשורת.

צפו בתקרית כאן למטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ה"עיתונאי" מוציא אצבע משולשת לשליחנו למאלמו

אדם מוציא אצבע משולשת אחרי ששרק בוז לעדן גולן אירוויזיון 2024/צילום: יניב דורנבוש

במסיבת העיתונאים שאל עיתונאי מפולין את גולן שאלה חצופה - אם היא חושבת שעצם השתתפותה מסכן את שאר המתמודדים בתחרות. מנחה האירוע אמר לה שהיא לא חייבת להשיב, אלא שהיא התעקשה לענות: "כולנו כאן מסיבה אחת - איגוד השידור האירופי מקפיד על אבטחה כדי להפוך את המקום לבטוח לכולם. אחרת לא היינו כאן". מיד בסוף מסיבת העיתונאים נלקחה עדן על ידי האבטחה ולא השתתפה בצילום המסורתי בקיר העיתונאים.

לקראת 03:30 פרסמה הפקת האירוויזיון כי ישראל שובצה לשיר מספר 6, בין הולנד לליטא, שתיהן נחשבות למדינות חזקות ואהודות בקרב החובבים. במקביל לזינוק בהימורים, ניכר שב-EBU מעדיפים להימנע מאפשרות של זכייה ישראלית בתקופה הזו. גם אוקראינה, המדינה הנוספת שנמצאת במלחמה פעילה, קיבלה את השיבוץ שממנו כל המדינות רועדות מפחד - שיר מספר 2, שמעולם לא זכה.

עדן גולן גם זינקה מהמקום השמיני למקום השני (!) בטבלאות ההימורים לזכייה באירוויזיון עם 25 (!!!) אחוז סיכויי זכייה. במקום הראשון בטבלאות ההימורים לזכייה באירוויזיון עדיין ניצבת קרואטיה עם 41 סיכויי זכייה. במקום השלישי שוויץ ואילו אוקראינה רביעית. ישראל, כאמור, המשיכה בעלייה העקבית עד המקום השני. אחרי הביצוע עדן גולן התרגשה מאוד והצטלמה לסרטון שבו אמרה: "אנחנו בגמר! עם ישראל חי!".

בסביבות השעה 02:00 שבין שבת לראשון נדע לאיזה מקום הגיעה ישראל, כך או כך עדן הביאה לנו הרבה מאוד כבוד.

עדן גולן יואב צפיר. שרה לואיס בנט - EBU,
עדן גולן ויואב צפיר/שרה לואיס בנט - EBU

אמש כאמור העפילה ישראל לגמר האירוויזיון לצד לטביה, אוסטריה, הולנד, נורבגיה, יוון, אסטוניה, שוויץ, גיאורגיה וארמניה. מחצי הגמר הראשון עלו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. מלבד העולות מחצאי הגמר, בתחרות בשבת ישתתפו גם שבדיה המארחת, ונציגי המדינות גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובריטניה שעולות אוטומטית.

משדר חצי הגמר בהשתתפות עדן גולן גרף רייטינג גבוה מאוד לכאן 11 - 25.9 אחוז. רגע השיא נרשם בזמן השיר "הוריקן" של עדן גולן בשעה 23:24 - 38 אחוז (!) רייטינג. נתוני חצי הגמר עברו את נתוני חצי הגמר שהיה בישראל ואת נתוני חצאי הגמר בהשתתפות נטע ברזילי ונועה קירל. יותר ממיליון בני אדם צפו בשיר של עדן אמש.

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון במאלמו, שבדיה, 9 במאי 2024. EBU, צילום מסך
טבלאות ההימורים מפרגנות. עדן/צילום מסך, EBU

בתוך כך, רשת הטלוויזיה האיטלקית חשפה בטעות את התפלגות הצבעת הקהל בבית. על פי הנתונים, ישראל קיבלה יותר מ-39% מהקולות, מה שמבטיח לה 12 נקודות מארץ המגף. זה מראה לא רק עד כמה הקמפיין שקרא לכל ישראלי ויהודי להצביע לישראל, אלא גם שעדן הצליחה לסחוף ולרגש את הצופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully