וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן גולן רגע לפני גמר האירוויזיון: "דבר לא ישבור אותי, אני אוהבת את המדינה שלי"

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 19:06

נציגת ישראל לאירוויזון 2024, עדן גולן, כתבה כי היא מלאת גאווה לקראת ההופעה בגמר שיתקיים הערב: "גאה בשיר שלנו ובעבודה הקשה שהשקענו לאורך הדרך". לפוסט קדם סוף שבוע גדוש בשערוריות, סערות ודרמות - מההדחה של נציג הולנד ועד ל"נאום" המוזר של הנציג הצרפתי בחזרה

עדן גולן עולה לגמר אירוויזיון 2024/כאן

נציגת ישראל לאירוויזון 2024, עדן גולן, כתבה כי היא מלאת גאווה לקראת ההופעה בגמר שיתקיים הערב בשעה 22:00. "‎הערב אני הולכת לעמוד על הבמה עם תחושת גאווה ענקית", כתבה באינסטגרם. "גאה בשיר שלנו ובעבודה הקשה שהשקענו לאורך הדרך", כתבה גולן באינסטגרם. "אני מרגישה את האהבה והתמיכה שלכם מקילומטרים! שום דבר או אף אחד לא יכול לשבור אותי. הערב אני חולקת את הקול שלנו ומתכוונת לתת את הביצוע הטוב ביותר שאני יכולה. אני אוהבת את המדינה שלי ואת האנשים בה - אני אוהבת אתכם!".

לפוסט המרגש של עדן גולן קדם סוף שבוע דרמטי ושערורייתי במיוחד ששיאו היה בהדחת נציג הולנד לאירוויזיון יוסט קליין. אתמול דווח כי היה מעורב ב"תקרית אלימה" עם צלמת ואף נחקר במשטרה על כך - ולאחר בדיקה מעמיקה החליט איגוד השידור האירופי להדיח אותו מהתחרות. זאת, למרות לחץ כבד של בכירים בטלוויזיה ההולנדית - והתערבות ממדינות נוספות שאיימו לעזוב את התחרות. קליין היה אמור לבצע את שיר מספר 05, לפני הנציגה הישראלית עדן גולן ששובצה לשיר מספר 06. על אף הדחתו, עדן גולן תישאר משובצת בשיר מספר 06.

מתאגיד השידור האירופי נמסר כי "המשטרה השבדית חקרה תלונה של עובדת בצוות ההפקה בעקבות הופעתו בשלב חצי הגמר בחמישי". כמו כן, הובהר כי ההחלטה "אינה קשורה לתקריות עם משלחות אחרות", בצל השמועות על התנהגות לא נאותה שלו כלפי המשלחת הישראלית והנציגה עדן גולן.

עדן גולן בכותרת הראשית של עיתון הסאן הבריטי. צילום מסך, צילום מסך
עיתון הסאן בכותרת על עדן גולן/צילום מסך, צילום מסך

אך בכך לא פסקו הדרמות והסערות בסוף השבוע, רגע לפני הגמר הגדול שצפוי להתחיל בשעה 22:00 ולהיות משודר בכאן 11. קודם לכן אירעה תקרית דרמטית עם הסטייליסט והמעצב של עדן גולן בגמר, איתי בצלאלי: בסטורי שהעלה לאינסטגרם שלו הוא סיפר כי צילם לפני מצעד הדגלים את המתמודדות היווניה, האירית והשוויצרי - ואלו בתגובה התעצבנו עליו. "לא הייתי היחיד שצילם, היווניה אפילו צרחה עליי והניפה לעברי אצבע משולשת", סיפר. בצלאלי אמר עוד כי בהמשך יפרסם את הסרטון. לפי ההערכות, התקרית הזו היא הסיבה ששלושת נציגי המדינות לא עלו לחזרה הגנרלית השלישית.

תאגיד השידור הישראלי הודיע בתגובה כי ישראל הועברה לחדר אחר במתחם המשלחות. זאת, ברקע התקרית בין מעצב המשלחת איתי בצלאלי ונציגי אירלנד, יוון ושוויץ. "בעקבות בקשת ה-EBU עברה המשלחת הישראלית לחדר אחר במתחם המשלחות", נמסר מטעם התאגיד. "עדן גולן, נציגת ישראל, ואיתה חברי המשלחת כולם, ממוקדים אך ורק בהופעה הערב ועושים כל מאמץ כדי שזו תהיה מקצועית ותייצג את ישראל באופן המכובד והראוי ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה נגד ישראל לפני גמר האירוויזיון, מאלמו, שבדיה, 11 במאי 2024. Leonhard Foeger, רויטרס
אלפים במאלמו/רויטרס, Leonhard Foeger

לצד אלו, מתקיימות לכל אורך היום וביתר שאת בשעות שלפני הגמר הפגנות גדולות בעיר מאלמו נגד ישראל.

במהלך החזרה הגנרלית השלישית, סלימאן שמייצג את צרפת באירוויזיון ויתר על 30 שניות מהשיר כדי לשאת נאום הקורא לשלום ואהבה: "מאז שהייתי קטן חלמתי להיות זמר", אמר. "אנחנו צריכים להיות מאוחדים על ידי מוזיקה, עבור שלום ואהבה", וחזר על הדברים פעם נוספת. הוא זכה לתשואות רועמות גם מהקהל באולם וגם במרכז התקשורת.

איגוד השידור האירופי הגיב על הביצוע של הזמר הצרפתי במהלך החזרה: "הסבו את תשומת ליבנו לכך שהאמן הצרפתי מעוניין לדבר במהלך השיר שלו רגע לפני שעלה לבמה במהלך החזרה. הוא רצה לשמור את קולו ולשלוח מסר של אהבה. הוא יופיע כרגיל הערב בגמר הגדול".

גם הזמרת אלסנדרה, שהייתה אמורה לחלק את הנקודות מטעם נורבגיה הערב, הודיעה על פרישה ולא תעשה זאת. מאוחר יותר פרסמה סרטון ובו מסרה: "הסיסמה 'מאוחדים במוזיקה' היא סתם מילים ריקות כרגע. רצח עם מתחולל עכשיו. תשוחרר פלסטין". אלסנדרה, שייצגה את נורבגיה באירוויזיון 2023, הייתה מיודדת עם נועה קירל, ואף הגדירה את עצמה כמעריצה שלה. השיר שלה "Queen of Kings" זכה לפופולריות גם בישראל.

25 מדינות ישתתפו בגמר הערב: שבדיה המארחת, חמש הגדולות שעולות אוטומטית - גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובריטניה - וכן 19 המדינות שעלו מחצי הגמר. מחצי הגמר הראשון עלו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג, שאותה מייצגת טלי גולרגנט הישראלית. מחצי הגמר השני עלו לטביה, אוסטריה, נורבגיה, ישראל, יוון, אסטוניה, שוויץ, גיאורגיה וארמניה. הולנד עלתה אף היא מחצי הגמר השני, אך כזכור, נציגה הודח מהתחרות בגלל תקרית עם עובדת של ההפקה השבדית.

  • עוד באותו נושא:
  • עדן גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully