וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמליה רוזן, עורכת מוזיקלית מיתולוגית בגלי צה"ל, הלכה לעולמה בגיל 95

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 19:55

רוזן היתה עורכת מוזיקלית בגל"צ 67 שנים, משנת 1953 ועד 2020, והשפיעה רבות על הפסקול הישראלי. היא ערכה בין השאר את התכניות "שבע אפס שבע" "שעה היסטורית" ו"מעל ומתחת לשמיכה". בנה הראל לוואלה תרבות: "המוזיקה מילאה אותה. כל דבר היא אמרה במנגינה"

העורכת המוזיקלית עמליה רוזן ז"ל. באדיבות המשפחה
העורכת המוזיקלית עמליה רוזן ז"ל/באדיבות המשפחה

עמליה רוזן, שהיתה עורכת מוזיקלית בגלי צה"ל 67 שנים, שהשפיעה רבות על הפסקול הישראלי, הלכה לעולמה היום (שלישי) בביתה בגיל 95. הלווייתה תיערך מחר (רביעי) ב-12:30 בבית העלמין הישן בהרצליה.

"התחלקתי באמא עם גלי צה"ל" אומר הראל רוזן, בנה, לוואלה תרבות. "היא הייתה כמובן אמא אוהבת ומסורה, וגם לגלי צה"ל היא הייתה אוהבת ומסורה. היא עבדה כל החיים בתחביב שלה. מוזיקה הייתה גם אהבת חייה, וגם היה לה מזל שהיא עבדה בזה. היא שרה במקהלת רינת בזמנו וגם הלחינה כמה שירים. המוזיקה מילאה אותה. כל דבר היא אמרה במנגינה".

רוזן נולדה באופן סמלי משהו בגאלאץ, עיר נמל על גדות הדנובה ברומניה, בספטמבר 1928. אחרי מלחמת העולם השנייה עלתה לארץ והתגייסה לגל"ץ. היא עבדה כעורכת מוזיקלית בגלי צה"ל משנת 1953 ועד 2020 כשהיתה בת 91. היא ערכה בין השאר את התכניות "שבע אפס שבע" של אלכס אנסקי, "שעה היסטורית" עם פרופ' מיכאל הרסגור, "מעל ומתחת לשמיכה" עם פנחס עידן, "שניים לדרך" עם חיים קינן, "מצעד המרגנית", "צלילי שבת", "אולדיז" ו"קלאסי כאן". רוזן גם בחרה פתיחים מוזיקליים ידועים לתכניות ובהן "שאלות אישיות" עם יעקב אגמון, "האוניברסיטה המשודרת" ו"פרקי אבות". רוזן התמחתה בתחומי המוזיקה הקלאסית, ג'ז, שירי עמים, אולדיז, הזמר העברי וההיסטוריה של המוזיקה הקלה בעולם. בגלי צה"ל כינו את רוזן "החיילת הכי ותיקה בצה"ל".

רוזן גם הלחינה שירים, ובהם "אני מצטערת" בביצוע חוה אלברשטיין, "סיגליות" ו"כאשר ירח מחייך" בביצוע אילן ואילנית, "בחום הזה" בביצוע דני גרנות, "זה לא בוער" בביצוע להקת גייסות השריון ו"פונדק האהבה" בביצוע אפי וייס.

העורכים המוזיקליים עמליה רוזן ויורם רותם. סיגל ראש, מערכת וואלה
העורכים המוזיקליים עמליה רוזן ויורם רותם/מערכת וואלה, סיגל ראש

מגל"צ נמסר כי התחנה "משתתפת בצערה של משפחת רוזן, על פטירתה על עמליה רוזן", וכי "עמליה הייתה ידועה בזיכרון יוצא הדופן שלה למקום הימצאם של כל תקליט ותקליט בתקליטיית גלי צה"ל העשירה וכעורכת שתמיד ניצחה בשעשועון הרדיו 'הכה את התקליטייה'. כפי שהייתה התחנה עבורה מושא לאהבה רבה, כמו גם מסירות ונאמנות - כך אהבנו אותה אנחנו בגלי צה"ל".

טל לב רם, מפקד גלי צה"ל, ספד לה: "עמליה רוזן ליוותה את גלי צה"ל ובכך גם את המדינה, כבר משנותיה המוקדמות ועד לעשור האחרון. מעבר לכל מעלותיה המקצועיות יוצאות הדופן, אנשי גלי צה"ל יודעים לספר עד היום את המאפיין את עמליה באנושיות שבה, דרך הארץ שהפגינה תמיד, הצניעות ויחסי אנוש מעוררי השראה. עמליה אישה נדירה, שלעולם תישאר חלק מהפסקול של תחנת גלי צה"ל. במשך כל שנותיה בתחנה הייתה אהובה ביותר על כל אנשי גל"צ-גלגלצ, מותיקיה ועד הצעירים שבחייליה. משפחת גלי צה"ל מרכינה ראש ומשתתפת בצער בני משפחת רוזן וחבריה".

יורם רותם, עורך המוזיקה הראשי של גלי צה"ל, ספד: "עמליה תמיד אמרה שהיא 'החיילת הכי מבוגרת של גל"צ', מאז שנולדה בעיר גאלאצ ברומניה ותמיד ראתה בתחנה את ביתה השני. דורות של מאזינים וביניהם גם אני גדלו על התכניות הרבות שערכה בתחנה ובראשן 'מצעד המרגנית', שהפך למוסד של ממש בתולדות התחנה. המאזינים שלנו למדו המון מהידע המוזיקלי העשיר שלה ומהכבוד והאהבה שהיו לה לכל סוגי המוזיקה ובעיקר למוזיקה הקלאסית ולמיטב הזמר העברי והעולמי".

נחמן שי, מפקד גל"צ לשעבר, מסר: "מצטער צער רב על מותה של עמליה רוזן ז"ל. עמליה, בצניעותה ובחכמתה הרבה היתה במשך שנים מעמודי התווך של גל"צ. היא תרמה תרומה חשובה למיגוון המוזיקלי של התחנה, למוסיקה רבת הפנים שלה ותעניות רבות בתחומי המוזיקה והתרבות. כל זאת, תמיד בחיוך, ובנועם פנים".

  • עוד באותו נושא:
  • גלי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully