וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת אליס מונרו, כלת פרס נובל, הלכה לעולמה בגיל 92

14.5.2024 / 20:40

הסופרת הקנדית זכתה בפרס הנובל לספרות על היותה "אמנית הסיפור הקצר המודרני", והייתה גם כלת "פרס הסיפור הקצר הקנדי" וזוכת פרס בוקר הבינלאומי‏‏. מונרו, שכונתה "צ'כוב הקנדית", סבלה מדמנציה במשך יותר מעשור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הסופרת הקנדית אליס מונרו, כלת פרס נובל ומהסופרות הבולטות בתחום הסיפור הקצר, הלכה לעולמה בגיל 92, לאחר שסבלה מדמנציה במשך יותר מעשור.

מונרו, שכונתה "צ'כוב הקנדית", נולדה ביולי 1931 בווינגהם, אונטריו, ובמקרים רבים סיפוריה התרחשו במחוז הולדתה. היא החלה לכתוב בנעוריה וסיפורה הראשון, "ממדי הצל", התפרסם בעת שהייתה סטודנטית ב-1950. בין הספרים הנוספים שכתבה "חיי נערות ונשים", "סודות גלויים", "יותר מידי אושר", "חיים יקרים", "שנאה, ידידות, חיזור, אהבה, נשואים" ו"המראה מקאסל רוק". מונרו רכשה לעצמה מוניטין עולמי בתחום הסיפור הקצר בכל העולם.

הסופרת אליס מונרו. PETER MUHLY/AFP, GettyImages
אליס מונרו/GettyImages, PETER MUHLY/AFP

מונרו זכתה בפרס נובל לספרות לשנת 2013 על היותה "אמנית הסיפור הקצר המודרני" והייתה האישה ה-13 בלבד שזוכה בפרס נובל לספרות. כשהוענק לה הפרס אמרה: "במשך שנים על גבי שנים חשבתי שהסיפורים הקצרים הם רק אימון לקראת כתיבת הרומן... ואז הבנתי שזה כל מה שאני יכולה לעשות, אז השלמתי עם זה. אני מניחה שהעובדה שאני מכניסה כל כך הרבה בסיפורים זאת דרך לפצות על כך".

מונרו הייתה גם כלת "פרס הסיפור הקצר הקנדי" וזוכת פרס בוקר הבינלאומי‏‏ שהוענק לה בשנת 2009.

אחת מבנותיה, קתרין, הלכה לעולמה חמש עשרה שעות לאחר הלידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully