וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסולקו מהאירוויזיון, ההולנדים כועסים שהחלישו את שריקות הבוז

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 21:45

באיגוד השידור ההולנדי מתחו ביקורת על כך שאיגוד השידור האירופי (EBU) השתמש בטכנולוגיה כדי לעמעם את שריקות הבוז שנשמעו בתחרות, במיוחד כלפי נציגת ישראל עדן גולן. "אנחנו מאמינים שכשמוזיקאי מופיע עליך תמיד להראות את מה שזה עושה לקהל"

עדן גולן נחתה בישראל אחרי ההצלחה בגמר האירוויזיון/ניב אהרונסון

באיגוד השידור ההולנדי מתחו היום (רביעי) ביקורת על כך שאיגוד השידור האירופי (EBU) השתמש בטכנולוגיה כדי לעמעם את שריקות הבוז שנשמעו בתחרות, במיוחד כלפי נציגת ישראל עדן גולן. "אנחנו מאמינים שכשמוזיקאי מופיע עליך תמיד להראות את מה שזה עושה לקהל", אמרו באיגוד לאתר ההולנדי NU.nl, והצטרפו בכך לדברים דומים של איגוד השידור של פורטוגל. כזכור, לאורך חצי הגמר, הגמר ואפילו בחזרות ובמצעדי הדגלים, נשמעו שריקות בוז רועמות כלפי גולן, כחלק ממחאה אנטי ישראלית נרחבת במאלמו לאורך ימי התחרות.

זו רק אחת מהטענות שיש להולנדים נגד איגוד השידור האירופי, לאחר ההדחה חסרת התקדים של נציגם לאירוויזיון יוסט קליין בעקבות תקרית אלימה בינו לבין צלמת שבדית. באיגוד אומרים כי התלוננו בפני ה-EBU באופן רשמי יום לפני התקרית שבה היה מעורב קליין על "אווירה לא בטוחה" מאחורי הקלעים של האירוויזיון, ובעיקר - ב"בועה" של המשלחות. עם זאת, באיגוד סירבו לפרט על הגורמים לכך.

הזמר ההולנדי הולנד אירוויזיון 2024. קורין קאמינג EBU,
הזמר ההולנדי שהודח/קורין קאמינג EBU

נציג הולנד לאירוויזיון יוסט קליין הודח בשבת מהאירוויזיון אחרי שהיה מעורב בתקרית אלימה עם צלמת. מתאגיד השידור האירופי נמסר בשבת כי "המשטרה השבדית חקרה תלונה של עובדת בצוות ההפקה בעקבות הופעתו בשלב חצי הגמר בחמישי". כמו כן, הובהר כי ההחלטה "אינה קשורה לתקריות עם משלחות אחרות", בצל השמועות על התנהגות לא נאותה שלו כלפי המשלחת הישראלית והנציגה עדן גולן.

רשת השידור ההולנדית AVROTROS, האחראית על ייצוג יוסט בתחרות, הגיבה בהלם על ההחלטה. "אנו מודעים להדחה ומצרים עליה מאוד", נמסר מהרשת. "אנו סבורים שהעונש אינו מידתי ונעניק התייחסות מפורטת יותר בהמשך". בהמשך כתבה: "בניגוד לסיכומים ברורים, יוסט צולם כשהוא יורד מהבמה ורץ לגרין רום. הוא הבהיר לצלמת שהוא לא רוצה שתצלם אותו אך היא לא כיבדה את בקשתו. הוא סימן תנועה מאיימת לכיוון המצלמה. הוא לא נגע בצלמת. התייעצו בהרחבה עם איגוד השידור והצענו כמה פתרונות. למרות זאת, הוחלט לפסול אותו. העונש כבד וחסר פרופורציה. אנחנו מאוכזבים עבור מיליוני המעריצים שחיכו לערב הזה. זה לא היה צריך להסתיים כך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully