וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר אדם, מכוכבי הפופ הגדולים של ישראל, מת בגיל 64

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 12:22

אדם, שנולד בשם חיים כהן, הפך לאליל נוער עם להיטים כמו "אין מוצא" ו"סוד", וכיכב גם בהפקות לילדים ("הקוסם", "פלאי קלעים"). הוא הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא הותיר מילים אחרונות: "עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר"

הזמר אדם מתארח בהופעה של יהונתן פרלמן/רחלי סלאבין

הזמר אדם, כוכב פופ ואליל נוער בשנות ה-80 וכוכב הפקות לילדים בשנות ה-90, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא היה בן 64 במותו.

בית החולים איכילוב הודיע הבוקר על מותו ומסר את מילותיו האחרונות של הזמר האהוב: "אם אתם קוראים את המילים האלה סימן שאני בעולם שכולו טוב, ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ. רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי יאמן בחיים האלה, עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר, באהבה, בחברות, ביצירה, נשארו לי כמה חלומות לא סגורים אבל לא המון. תודה על אהבה, תודה על כל אדם שפגשתי, או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים, אוהב".

אדם, שנולד בעכו בשם חיים כהן, למד משחק בבית צבי וסלל לעצמו דרך כזמר בשנות ה-80, בין היתר בלהקת כתם לצד רפי פרסקי. הוא התפרסם לראשונה כאחד מזמרי הליווי של יזהר כהן באירוויזיון 1985, שבו השתתפה ישראל עם השיר "עולה עולה". לאחר שניסה ללא הצלחה להתחיל קריירה בצרפת, תחת השם כריס לייף, הוא פרץ בישראל תחת שם הבמה אדם.

שני אלבומי הראשונים, "סוד" ו"מרחוק לרחוק", שהפיק יזהר אשדות, הזניקו את מעמדו של אדם והצליחו מאוד, עם שורת להיטים כמו "אין מוצא", "מצטער" (שנבחר כשיר השנה של קול ישראל בתשמ"ח), "סוד" (שזכה מאז להצלחה מחודשת מאז הודות לחידושים של רוני דואני ונונו) ו"זריחה על המדבר", בין היתר. אדם זכה להערצה אדירה בקרב בני נוער, ואף ניצח בפסטיגל ארבע שנים ברציפות. בסף הכול, הקליט אדם שבעה אלבומי אולפן לאורך השנים, והוציא שני אוספים ושני אלבומי הופעה.

הזמר אדם באולפן השקוף של וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
מכוכבי הפופ הגדולים של שנות ה-80. אדם/ראובן קסטרו

בתחילת שנות ה-90, במקביל לדעיכת קריירת הפופ השלו, אדם המציא את עצמו מחדש ככוכב של הפקות לילדים בטלוויזיה ובתיאטרון. בין היתר, הוא כיכב במחזמר "הקוסם" בתפקיד איש הפח, ובתכניות כמו "פלאי קלעים". לימים הקים שני בתי קפה בשם אדמ'ס.

בראשית שנות ה-80 נישא כהן למיכל דנינו (לימים מיכל רנד), אך הם התגרשו לאחר זמן קצר. בשנת 2007 יצא מהארון כהומו.

בספטמבר 2017 אושפז אדם בבית החולים איכילוב לניתוח הוצאת כיס מרה שהסתבך, הוביל לדלקת בלבלב, לפגיעה באיברים סמוכים, להחמרה במצבו ולחמישה חודשים של אישפוז. זמן קצר לאחר שהחלים ושוחרר מבית החולים, הלכה לעולמה אחותו אילנה כהן לאחר מאבק במחלת הסרטן.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה

במאי 2023 הוא חשף כי גם הוא חלה בסרטן. "אין צורך שזה ידלוף ואין צורך להסתיר, אלא בע"ה להתמודד עם מה שיבוא", כתב אז בפייסבוק. ברקע שמועות על הידרדרות במצבו, הוא כתב במאי 2024 כי "המצב לא טוב, אבל אל תעמדו עם סטופר. עדיין נלחם ועדיין חולם לעלות על במה אפילו לשיר אחד. תודה על הדאגה והאהבה".

בריאיון באולפן וואלה! באוגוסט 2018 אמר אדם: "אתה יודע מה, אני עוצר מלא פעמים ביום לשאול את עצמי מה שלומי. אחד הדברים שלימדו אותי בבית החולים, במשך חמישה חודשים, ולקחתי את זה גם לחיים, זה להקשיב לגוף. מסתבר שאחת הדרכים הכי טובות והכי נכונות לשמור על הבריאות, זה להקשיב לו. עכשיו מה אתה עושה עם מה שאתה שומע, זה כבר עניין אחר. אני משתדל לעשות הרבה".

  • עוד באותו נושא:
  • אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully