וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתקופה הפוליטית של נעמי שמר, חברה הטוב יוסי בנאי התרחק ממנה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 11:30

ביום שבת תעלה בערוץ הכנסת הסדרה "טקסט פוליטי", סדרה שמגישה הפרשנית הפוליטית של וואלה טל שלו, שבה היא מבקשת לשים זרקור על יוצרים שלא פחדו לייצר אמירה פוליטית או חברתית. צפו בהצצה לסדרה שבה בתה של נעמי שמר מדברת על היחסים של אמה ושל יוסי בנאי

ללי שמר/ערוץ הכנסת

ביום שבת הקרוב (25 במאי) תעלה בערוץ הכנסת הסדרה "טקסט פוליטי", סדרה שמגישה הפרשנית הפוליטית של וואלה טל שלו, שבה היא מבקשת לשים זרקור על יוצרים שלא פחדו לייצר אמירה פוליטית או חברתית והותירו חותם על התרבות הישראלית.

בפרק הראשון בסדרה מספרת ללי שמר, בתה של נעמי שמר, על היחסים בין אמה לבין יוסי בנאי ועל השיר "על כל אלה" שכתבה שמר ליוסי בנאי ו"אומץ" מאוחר יותר על ידי המתנחלים. "נעמי שמר ויוסי בנאי היו מאוד קרובים אבל בתקופה הפוליטית הייתה התרחקות ביניהם", סיפרה שמר לשלו. "כשיוסי בנאי בא לבקר אותנו בשבעה לאחר שנעמי מתה, הוא אמר שיש לו מופע בשם 'מרוב אהבה' והשיר 'על כל אלה' לא נכלל בו. וכשהוא החל להופיע, הקהל הריע, הוא עשה הדרן, והקהל לא נרגע גם אחרי ההדרן, ואז הקהל התחיל לשיר את 'על כל אלה' ולא הייתה לו ברירה והוא שר את זה. הוא אמר שהשיר ניצח".

צפו למעלה בקטע מהסדרה

ללי שמר. ערוץ הכנסת, צילום מסך
ללי שמר/צילום מסך, ערוץ הכנסת

את "טקסט פוליטי" יצרה טל שלו ביחד עם עורך ערוץ הכנסת אייל אופנהיים. בסדרה מגלה טל שלו עד כמה המוזיקה בישראל נמנעת מעיסוק בפוליטיקה, במיוחד בשנים האחרונות כשאמנים חוששים לקחת סיכון ולהתבטא באופן ציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully