וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד: הסרט הישראלי "טרופיקנה" יתחרה בפסטיבל קרלובי וארי

28.5.2024 / 12:00

סרטו המסקרן של עומר טובי ("היורשת"), בכיכובה של עירית שלג, יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הצ'כי היוקרתי ויתחרה במסגרת הצד Proxima. הבמאי: "אני נרגש ומלא בהודיה"

עירית שלג מתוך הסרט "טרופיקנה" של עומר טובי. פיליפ לאבלט,
עירית שלג מתוך הסרט "טרופיקנה" של עומר טובי/פיליפ לאבלט

"טרופיקנה", סרטו של הבמאי והתסריטאי עומר טובי, יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קרלובי וארי היוקרתי - כך הוכרז היום (שלישי). סרטו של טובי, המוכר בין היתר כיוצר הסדרה "היורשת" וכאחד ממייסדי ליין המסיבות האיקוני "אריסה", יתחרה במסגרת הצד "Proxima" בסוף חודש יוני, לצד 11 סרטים נוספים.

סרטו הראשון באורך מלא של טובי, קו-פרודוקציה ישראלית-קנדית, עוסק בקופאית מבוגרת בשם אורלי (שלג), שחייה מתחלקים בין העבודה לטיפול בבני משפחתה. לאחר שהקופאית הראשית נרצחת, אורלי נכנסת לנעליה, מעמדה משתנה והיא יוצאת למה שמוגדר כ"מסע אפל של גילויים מיניים, המובילים אותה אל מעמקי תשוקותיה המודחקות, ואל חשיפת כמיהתה לחום אנושי וקירבה". משתתפים בסרט, בין היתר, גם רבקה בכר, אמיר אישהר, אילנית בן יעקב, לירית בלבן, רינת מטטוב, רג'ינה ספקטור, דובר קוסאשווילי, מיכאל לוי, אורי הוכמן ודליה בגר.

לדברי טובי, זהו "סרט מסע אישי בפריפריה מדברית, בדומה לזו בה גדלתי, ששואף להתיר את הבירוקרטיה הסבוכה של האינטימיות, את המסע המפרך אל עבר רגע של חום אנושי, במציאות של הישרדות מתמדת, וחוקר את ההשפעה של הגאוגרפיה על נוכחות התשוקה בחיינו".

"אני מלא בהודיה על צוות היוצרים ואנסמבל השחקניות והשחקנים שהתמסרו בכישרון רב למסע הסוער של יצירת הסרט ונרגש להציג את העשייה המשותפת שלנו לקהל זר, שיוכל לזכות במבט נוסף ומורכב יותר על בנות ובני האדם החיים במקום הסוער שלנו", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully