וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולין גיב, זמר גרסת הכיסוי המצליחה "אגדו", מת בגיל 70

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 14:25

הזמר היה החבר הוותיק בלהקת הפופ הבריטית בלאק לייס, שמוכרת בעיקר מגרסת הכיסוי המצליחה שלה מ-1984 לשיר "אגדו", שהפך ללהיט ענק וגם הוכתר כשיר הגרוע בכל הזמנים, ובנוסף ייצגה את בריטניה באירוויזיון 1979 עם השיר "מרי אן" שהגיע למקום השביעי

הזמר קולין גיב, חבר לשעבר בלהקת הפופ הבריטית בלאק לייס. מתוך עמוד הפייסבוק של קולין גיב, צילום מסך
הזמר קולין גיב, חבר לשעבר בלהקת הפופ הבריטית בלאק לייס/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של קולין גיב

הזמר קולין גיב, החבר הוותיק ביותר בלהקת הפופ הבריטית בלאק לייס, מת בגיל 70. הלהקה מוכרת בעיקר מגרסת הכיסוי המצליחה שלה מ-1984 לשיר "אגדו" ("Agadoo"). בנוסף, הלהקה ייצגה את בריטניה באירוויזיון 1979 עם השיר "מרי אן" שהגיע למקום השביעי.

חברו של גיב ללהקה, דן מייקל, אישר את מותו ל-BBC ואמר כי אלו "חדשות נוראיות". הוא הוסיף וכתב בטוויטר: "נוח על משכבך בשלום, חברי, אלוהים יברך אותך". אשתו של גיב, סו קלי, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "זה קורע לב. אני אוהבת אותך, קולין, העברנו 22 שנים בהן חיינו את חלום האגדו שלך. היינו אמורים לפרוש לספרד ביום חמישי. היית כל כך שמח וכל כך ציפית לחיינו החדשים. עכשיו אינך. כמו שנהגנו לומר, תמיד אוהב אותך לנצח".

ללהקת בלאק לייס היו שירים נוספים שעוררו עניין מסוים, כמו "Do the Conga", "סופרמן" ו-"Hokey Cokey", אבל גרסת הכיסוי שלהם באנגלית ל"אגדו" הייתה ההצלחה הגדולה ביותר שלהם, נמכרה במעל למיליון עותקים וכיכבה בין השאר בהרקדות אתרי הנופש של רשת קלאב מד. היא הגיעה למקום השני במצעד הפזמונים הבריטי (עקף אותו רק הלהיט "Careless Whisper" של ג'ורג' מייקל), שהתה 30 שבועות בין 75 הסינגלים המובילים במצעד הבריטי, ודורגה במקום השמיני ברשימת הסינגלים הנמכרים ביותר בבריטניה ב-1984. עם זאת, מבקרי המוזיקה התייחסו לשיר בזלזול רב, וב-2003 בחר בו המגזין הבריטי "קיו" לשיר הגרוע ביותר שהוקלט אי פעם.

את הגרסה הראשונה לשיר ביצעו בצרפתית ב-1970 מישל דלאנקריי ומיה סימיל בהשראת מוזיקה מרוקאית. השיר זכה גם לגרסה בעברית על ידי דנה דבורין בקלטת הילדים "מקרנה לילדים".

  • עוד באותו נושא:
  • קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully