וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת והעיתונאית דליה יאירי הלכה לעולמה בגיל 87

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 20:31

יאירי החלה לעבוד ברשות השידור בשנות ה-60 והגישה בין השאר את "הכל דיבורים". לאחר שעזבה את קול ישראל פרסמה מספר ספרים. רינו צרור: "העיתונאית והמשוררת והמגישה הכי אמיצה שפגשתם"

דליה יאירי. יוטיוב, צילום מסך
דליה יאירי/צילום מסך, יוטיוב

הסופרת והעיתונאית לשעבר דליה יאירי הלכה לעולמה בגיל 87. יאירי נולדה בתל אביב וגדלה בה ולאחר מכן בירושלים. בשנות ה-60 החלה לעבוד ברשות השידור במערך האקטואליה. היא עבדה בקול ישראל והגישה את התוכנית "הכל דיבורים" עם רזי ברקאי.

בשנת 1994 החלה להגיש את התוכנית "עניין אחר" ברשת ב' של קול ישראל. בתוכנית זו שמה יאירי דגש על נושאי אלימות במשפחה ותאונות דרכים. מאז שעזבה את עולם התקשורת פרסמה ספרי שירה, הראשון - "בואו ימים מפוייסים" מכיל שירים שנכתבו במשך שנים רבות בהן לא רצתה להיחשף.

בעלה הראשון, עוזי יאירי, היה מפקד סיירת מטכ"ל שנהרג בפריצה למלון סבוי. בסוף שנות ה-70 נישאה בשנית לערן דולב, לימים קצין רפואה ראשי.

העיתונאי רינו צרור ספד לה: "העיתונאית והמשוררת והמגישה הכי אמיצה שפגשתם". העיתונאית כרמלה מנשה הוסיפה: "דליה יאירי דולב, חברה יקרה ואהובה, עיתונאית, שדרנית מיתולוגית, אינטלקטואלית, משוררת, אשת רוח רחבת לב וכל כך חכמה שסיפור חייה שזור בסיפורה של מדינת ישראל. דליה היא חלק בלתי נפרד מהפס קול של קול ישראל. יהי זכרה ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת ב'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully