וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה בלייר, המנהלת האמנותית המיתולוגית של פסטיבל הסרטים בחיפה, הלכה לעולמה

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 11:49

פנינה בלייר, מי שהייתה במשך 33 שנה המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה, הלכה הלילה לעולמה בגיל 77. ראש העיר חיפה יונה יהב: "במהלך כל חייה היייתה אושיית תרבות מהשורה הראשונה"

פנינה בלייר, מי שהייתה במשך 33 שנה המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה, הלכה הלילה לעולמה בגיל 77.

לאורך שנים היא הפכה את הפסטיבל החיפאי לפסטיבל בינלאומי מוערך וגדול המציג תוכנית אמנותית עשירה ואשר מארח יוצרים מכל העולם. בשנת 2021 היא פרשה מתפקידה כמנהלת אמנותית של הפסטיבל ומונתה לנשיאת הכבוד של הפסטיבל. לפני שניהלה את הפסטיבל היא ניהלה במשך 19 שנה את הסינמטק בחיפה.

ראש עיריית חיפה יונה יהב ספד לה: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותה של פנינה בלייר, שבמהלך כל חייה היייתה אושיית תרבות מהשורה הראשונה, שיצרה בכשרונה הרב את אופייו הייחודי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה שאותו ניהלה ביד רמה במשך 33 שנים. בשם כל תושבי העיר, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של פנינה".

פנינה בלייר. יחצ,
בלייר/יחצ

בריאיון שהעניקה לוואלה תרבות לפני חמש שנים סיפרה מדוע היא חושבת שחיפה היא "העיר השפויה ביותר בישראל": "זוהי עיר פתוחה של דו קיום ואלה גם הנושאים המובילים אותנו בבחירת התכנית האמנותית - פלורליזם, איכות ופתיחות לכל הגוונים הזרמים והדעות באוכלוסייה שלנו. העיר משרה מרוחה על הפסטיבל והפסטיבל תורם רבות לעיר, זוהי החגיגה הגדולה והחשובה ביותר המתקיימת בעיר מדי שנה וכבר שנים מסייעת לקידום המוניטין שלה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully