וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב חדשות 13 יוסי אלי: מינוי המנכ"לית החדשה - כמו יריקה בפרצוף

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 16:04

יוסי אלי כתב בחשבון ה-X שלו בעקבות המינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ', מי שהייתה יו"ר הרשות השנייה ופוליטיקאית, כי זו "יריקה בפרצוף לאדם שנתן את הנשמה במלחמה הזאת למען הערוץ". אתמול מחו כתבי חברת החדשות: "היא לא ראויה ערכית ומשפטית לתפקיד"

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

כתב חדשות 13, יוסי אלי, כתב היום בעמוד שלו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי מינויה הטרי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנ"כלית חברת החדשות של הערוץ היא כמו "יריקה בפרצוף".

שמאלוב-ברקוביץ', בעבר עורכת ערוץ 9 ומנכ"לית העיתון בשפה הרוסית "ווסטי", כיהנה בעבר גם כיו"ר רשות השנייה וכח"כ מטעם מפלגת קדימה, וניסתה בהמשך להתמודד גם על מקום ברשימת הליכוד. עיתונאי החברה מחו אתמול על מינויה, ומאשימים כי אינה ראויה "ערכית ומשפטית" לכהן כעורכת ראשית של חברת החדשות, הן בשל פעולותיה בעבר נגד חברת החדשות, והן בשל אופן מינויה, שנעשה לטענתם תוך ניגוד עניינים.

אלי כתב הדברים תוף שהוא משתף דברים שכתב מבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות, עינב שיף, שתיאר גם הוא את המינוי כ"יריקה משפילם בפרצופם של העיתונאים והעיתונאיות שנותרו בחברה".

"ב-7 באוקטובר יצאתי לשדרות. בלי לשאול שאלות, בלי לחשוב פעמיים", כתב אלי. "יצאתי לשליחות עיתונאית כדי להביא את המציאות כפי שהיא. אין לי ברירה אלא לגלות את הפצע שמכנן בי גם כעת: ב-7 באוקטובר התקשרו אליי מספר בלתי מבוטל של אנשים מהקיבוצים והתחננו לעזרה. זה פצע שלעולם לא אשכח. ב-7 באוקטובר נכנסתי לתחנת המשטרה בשדרות, כמעט חטפתי כדור מצלף מחבל של הנוחבא על גג תחנת המשטרה. בחודש הראשון מהמלחמה תיעדתי תיעוד היסטורי תוך סכנה מתמשכת לפגיעה את מה שמתרחש בעוטף. כל זאת עשיתי למען הציבור הישראלי, בשביל להביא את האמת כשהצבא לא ידע. בזמן שהמשפחה שלי שהתה בממ"ד והייתה בחרדות קשות על גורלי, עשיתי את מה שאני יודע: כתבות שטח. לא רק בשביל הציבור, אלא בשביל חדשות 13, בשביל רשת ומטעם רשת. אחרי זה היו מספר חשיפות גם של גיבורים אלמותיים (עוז דוידיאן) וגם עוולות קשות (פרשת קסטלמן)".

"אני ממש לא מחפש טפיחה על השכם", הוסיף אלי. "לא מחפש סופרלטיבים, הסיפוק בהבאת האמת ושיקוף המציאות מספיקה לי. אבל אני מבקש לא לירוק לי בפרצוף! וזו התחושה שעוברת עם המינוי הזה. יריקה בפרצוף לאדם שנתן את הנשמה במלחמה הזאת למען הערוץ. מבאס".

אתמול שלחו עיתונאי ועובדי חדשות 13 מכתב חסר תקדים בחריפותו נגד החלטת דירקטוריון חדשות 13 למנות את שמאלוב ברקוביץ'.

"‎אנו, עיתונאיות ועיתונאי 'חדשות 13', מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכי"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל", כתבו.

"ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה עי"י שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר ‎מעלים חשש לניגוד עניינים. מינויה המתוכנן של ברקוביץ', שאושר הבוקר בדיון קצרצר, הינו כה פסול ומופרך - עד כי מתעוררת תהייה בלתי נמנעת, שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה. משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית, רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של 'חדשות 13' באופן חסר תקדים ועלול לגרום בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו. בלית ברירה, אנו מביעים אי-‎אמון בהחלטתכם על כל המשתמע מכך"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לראשונה זה 9 חודשים: ניצחון לרשת בפריים טיים

לראשונה מזה תשעה חודשים, רשת 13 ניצחה אמש ברייטינג בפריים טיים כש"האח הגדול" גרף 13.8 אחוז (ו-347 אלף צופים) לעומת 12.4 אחוז ל"מתחזים" בקשת 12 (עם 302 אלף צופים). המרדף בכאן 11 רשם 4.1 אחוז ואילו הפטריוטים בערוץ 14 גרף 6.9 אחוז.

ומה בגזרת מהדורות החדשות? חדשות 12 מובילה עם 14 אחוז ו-350 אלף צופים, חדשות 14 אחריה עם 6.1 אחוז ו-145 אלף צופים. לאחר מכן חדשות 13 עם 6.3 אחוז ו-162 אלף צופים וחדשות כאן 11 עם 3.7 אחוז ו-107 אלף צופים.

גם "הצינור" ששודר ברשת 13 לאחר "האח הגדול" השיג נתון יפה של 9 אחוז ו-123 אלף צופים. אולפן "המתחזים" בקשת 12 השיג 10.1 אחוז ו-255 אלף צופים ואילו "עינב נדב" - התוכנית בהגשת עינב גלילי ונדב אייל - גרפה 5.1 אחוז בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully