וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מזעזע: פעילי ימין מכים באכזריות את צלם העיתונות שאול גולן

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 8:46

לפני כחודשיים תקפו פעילי ימין קיצוני באכזריות את צלם העיתונות שאול גולן כשהגיע לתעד את ההתפרעויות שפרצו עקב מציאת גופת הנער בנימין אחי מאיר שנרצח על ידי מחבלים. בכאן 11 פורסם תיעוד של התקיפה המזעזעת שבה גולן שרוע על הקרקע, חוטף בעיטות ומתחנן על חייו

הפרות סדר ושריפת רכבים בדומא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כחודשיים היכו מתנחלים את צלם העיתונות שאול גולן באזור דומא, שרפו את הציוד שלו ושברו את ידו - ברקע ההתפרעויות האלימות שפרצו לאחר מציאת גופת הנער בנימין אחי מאיר בן ה-14 שנרצח על ידי מחבלים כשרעה צאן באזור.

הערב פרסם העיתונאי רועי שרון בכאן חדשות תיעוד מזעזע של התקיפה. בתיעוד נראים כ-20 פעילי ימין קיצוני מכים באכזריות את שאול גולן, איש ידיעות אחרונות ו-ynet בשנות ה-70 לחייו, בועטים בו בכל הגוף, חובטים בו, מושכים את תיקו בכוח ומחפשים בציוד שלו. בתיעוד נראה גולן כשהוא שוכב על הקרקע, מחזיק בחפציו ומנסה לגונן על פניו מפני המתפרעים רעולי הפנים, ביניהם גם חייל צה"ל עם מדים וקסדה. בתיעוד נראים אנשי הימין הקיצוני מכים ללא רחם את גולן במשך שלוש דקות בזמן שהוא צועק "הצילו", מתחנן על חייו ומבהיר להם שהוא יהודי.

שאול גולן הגיע לאזור כדי לתעד את החיפושים אחרי הנער שמאוחר יותר גופתו נמצאה - ואת ההתפרעויות שפרצו עקב כך. בתיעוד נראים המתפרעים כשהם מוציאים את ציוד הצילום של גולן מהתיק ומרסקים אותו לרסיסים. חייל שעמד לידו כלל לא מתערב בנעשה.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר לאחר פרסום סרטון הלינץ' בגולן: "אנו דורשים ממשטרת ישראל לבצע חקירה יסודית, לאתר ולהעמיד לדין את הפורעים שהיכו ללא רחם בצלם העיתונות שאול גולן, פצעו אותו, שדדו את ציוד הצילום היקר שלו, ריסקו את הציוד והשמידו את הצילומים שהיו על כרטיס הזיכרון.

"חומרים נדירים שנחשפו על ידי רועי שרון בכאן 11 חושפים דקות ארוכות של מה שלא ניתן לתאר אלא כהתעללות מרושעת בצלם שאול גולן, ומתעדים גם את השמדת ציוד הצילום היקר הזה. לא ייתכן שאירוע כל כך אלים, שהתרחש באור יום, לא ייחקר ואיש לא יועמד לדין.

"אנו דורשים מצה"ל לאתר את החיילים שהיו עדים לתקיפה האלימה ולהעמיד גם אותם לדין. אין לקבל מצב שבו עיתונאי, שעושה את עבודתו למען האינטרס הציבורי ייתקל באלימות כה בוטה נגדו, אלימות שנועדה לא רק לפגוע בגופו, בכבוד האדם שלו, אלא נועדה למנוע ממנו לעשות את עבודתו, לרסק את ציוד הצילום שלו ולהשמיד את החומר המצולם".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שאול גולן. איתי רון/״הארץ״,
שאול גולן/איתי רון/״הארץ״

גולן תיאר את האירוע לעיתונאית הארץ, הגר שיזף, לפני כחודשיים: "נכנסתי לכפר לבית שכבר שרפו וצילמתי מתוכו אותם יוצאים, 30-20 אנשים ממטע זיתים, רעולי פנים, חלק בלי חולצה וחלק עם מדי צבא. הסתתרתי ושמעתי שהם מתקרבים לבית ואז איזה ילד נכנס וראה את המצלמה למרות שהסתתרתי מתחת לשולחן. הוא התחיל לצרוח 'ערבי ערבי', אני התחלתי להגיד להם 'אני לא ערבי, אני יהודי'. הם רצו בצרחות אימים, תפסו, משכו אותי, לקחו את התיק [ו]הם שרפו, ולקחו את המצלמות. הם הרגו אותי במכות. הם צעקו עלי 'אתה יהודי אתה לא מתבייש?'. חלקם היו במדי צבא ולא היה להם אכפת בכלל", סיפר.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות גינה בתוקף את התקיפה. "הארגון מביע זעזוע עמוק על התקיפה הברוטלית של צלם ידיעות אחרונות שאול גולן בידי מתנחלים אלימים. במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין", נמסר. גם אגודת העיתונאים ירושלים גינתה את המעשה. "על המשטרה לפעול בשיא התקיפות, גם כדי לאתר את התוקפים ולהענישם וגם כדי להגן על עיתונאים בכל מקום בו הם פועלים. הגיע הזמן שיישמו את הוראת היועמ"ש להתייחס לתקיפת עיתונאים כאל תקיפת עובד ציבור", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully