וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: פסטיבל הפרינג' הבינלאומי בבאר שבע יתקיים עם הפקה בינלאומית אחת בלבד

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 16:06

על רקע המלחמה, לא פחות מ-64 גופים וגורמים בינלאומיים סרבו להתארח השנה באירוע ששמו פסטיבל הפרינג' הבינלאומי בבאר שבע, ותעלה בו רק הפקה עולמית אחת. "כמות ה'לא' שקיבלנו היתה ממש כמו בוקס בבטן". מה בכל זאת יופיע בפסטיבל? כל הפרטים

גברי בנאי ובניו אורי בנאי ובועז בנאי. אנסטסיה שמואלוב,
גברי בנאי ובניו אורי בנאי ובועז בנאי/אנסטסיה שמואלוב

על רקע מלחמת עזה, פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-14 של תיאטרון הפרינג' בבאר שבע יהיה נטול כמעט לחלוטין הפקות בינלאומיות, לאור עשרות סירובים של קבוצות וגורמים מהעולם לבוא להתארח בישראל. למעשה, בפסטיבל שעדיין נושא בשמו את המילה "בינלאומי" השנה תהיה רק הפקה בינלאומית אחת. השפעה נוספת של המצב הביטחוני: השנה, בניגוד לשנים קודמות, לא יתקיימו השנה אירועי חוצות. הפסטיבל יתקיים ב-14-18 ביולי ברחבי העיר, השנה תחת הכותרת "החיים כמערכת יחסים", ובמסגרתו יעלו עשרות הצגות ומופעים.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בזום, סיפרה מנכ"לית תיאטרון הפרינג', אפרת זיו אספיס: "נתקלנו באתגר. הפסטיבל הזה הוא בינלאומי מוכר. כמו בכל השנים, פנינו לכל הנציגויות ולכל הקונסוליות והשותפים שלנו כדי שיבואו להתארח אצלנו בפסטיבל. לדאבוני, בצער גדול אני אומרת, כמות ה'לא' שקיבלנו היתה ממש כמו בוקס בבטן. תיארנו לעצמנו שיהיו התנגדויות ושמדינות שאנחנו עובדים איתן בדרך כלל לא ירצו השנה לבוא, אבל לא העלנו על הדעת שנקבל מ-64 קבוצות 'לא', מסיבות כאלה ואחרות".

בין השאר יעלו בהצגה שתי הצגות בבכורה: "cafe ole" - שיתוף פעולה ספרדי-צרפתי המשלב בין פלמנקו ותיאטרון חפצים ונוגע במערכת יחסים בין שתי נשים המתמודדות עם החיים; ו"ארוחת פרידה" - מחזה צרפתי בהפקת מקור של אנסמבל עיט, להקת הבית של תיאטרון הפרינג'. עוד תעלה הצגת בכורה לילדים בשם "השיא של סבא ששי", העוסקת במערכת היחסים של סבא עם נכדתו, ששואפים לשבור ביחד שיא גינס.

בפסטיבל יעלו גם מופעים לכל המשפחה כמו "Vento show", מופע אינטראקטיבי בנושא ההתחממות הגלובאלית, "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש" ו"היפה והחיה", שתיהן של תיאטרון אורנה פורת, השנייה בשיתוף להקת המחול "פרסקו"; עוד בפסטיבל: ההצגה "שיחות על אהבה" של אנסמבל "אספמיה"; מופע בידור חדש "קלאסה" של אנסמבל "ציפורלה"; ומפגש העוסק בספרות שבויים עם רוני שינקמן.

גם השנה הפסטיבל יכלול מופעי מוזיקה, ובהם "אלה הם בנאי" עם גברי בנאי ובניו אורי בנאי ובועז בנאי, "התחנה הישנה" עם קובי אוז, שלומי שבן, אסף אמדורסקי ויעל קראוס שרים "החלונות הגבוהים" וכן הופעות של יונתן רזאל וג'ימבו ג'יי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully