וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הקנדי דונלד סאת'רלנד הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 21:23

השחקן דונלד סאת'רלנד הלך לעולמו. עיקר תהילתו הייתה בשנות השישים והשבעים, אז כיכב בסרטיהם של גדולי יוצרי התקופה, כמו רוברט אלטמן, פדריקו פליני, אלן ג'יי פקולה וניקולס רוג. אחד מילדיו הוא השחקן קיפר סאת'רלנד, שספד לו: "מהשחקנים הגדולים בתולדות הקולנוע"

דונלד סאת'רלנד, אוקטובר 2019. Arnold Jerocki, GettyImages
דונלד סאת'רלנד, אוקטובר 2019/GettyImages, Arnold Jerocki

השחקן הקנדי האהוב דונלד סאת'רלנד מת היום (חמישי) במיאמי לאחר מחלה ממושכת. הוא היה בן 88. סאת'רלנד כיכב בעשרות סרטים, וימי תהילתו הגדולים היו בין שנות השישים לשבעים, אז כיכב בסרטיהם של גדולי יוצרי התקופה: "מ.א.ש" של רוברט אלטמן, "קזנובה" של פדריקו פליני, "נערת הטלפון והבלש" של אלן ג'יי פקולה ו"המבט" של ניקולס רוג. בנוסף השתטה בקומדיות פרועות כמו "בית החיות" (1978) ו"סרט מטוגן" (1977).

גם בשני העשורים שלאחר מכן לא חסרה לו עבודה, ובין השאר כיכב ב"אנשים פשוטים" (1981) של רוברט רדפורד ו"ג'יי.אף.קיי - תיק פתוח" (1991) של אוליבר סטון. גם לאחר מכן הוסיף להפציע על המסך בקביעות. בין היתר גילם את אבי הגיבורה אליזבת' בנט, בגילומה של קירה נייטלי, בעיבוד מ-2005 לקלאסיקה של ג'יין אוסטן, "גאווה ודעה קדומה", וכן את דמותו של הנשיא סנואו, שליטה הערמומי של הדיסטופיה הטוטליטרית שבה מתרחשת עלילת "משחקי הרעב". כמו כן כיכב ב-1986 בקליפ האיקוני של קייט בוש לשיר "Cloudbusting".

ב-2017 זכה בפרס מפעל חיים של האוסקר. כמו כן זכה בפרסי אמי וגלובוס זהב על משחקו בסרט הטלוויזיה "האזרח איקס" (1995).

סאת'רלנד היה אביו של השחקן קיפר סאת'רלנד, בין היתר כוכב הסדרה "24". קיפר ספד לאביו בטוויטר: "בלב כבד אני מבשר לכם שאבי, דונלד סאת'רלנד, נפטר. אני אישית חושב שהיה אחד השחקנים החשובים בתולדות הקולנוע. אף פעם לא נרתע מתפקיד, טוב, רע או מכוער. הוא אהב את מה שעשה ועשה את מה שאהב, ואף פעם אי אפשר לבקש יותר מזה. חיים שנחיו היטב".

מלבד קיפר, דונלד סאת'רלנד מותיר אחריו גם את רעייתו פרנסין ראסט; בניו רוג, רוסיף ואנגוס; בתו רייצ'ל; וארבעה נכדים, בהם שרה סאת'רלנד, בתו של קיפר, שגילמה את קת'רין מאיירס, בתה של סגנית הנשיא בסדרה "ויפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully