וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מה שקיבלתי מהצבא בחזרה": המונולוג המצמרר של אם התצפיתנית שנרצחה ב"אופירה ולוינסון"

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 20:55

הורי התצפיתניות שדורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית על מחדל 7 באוקטובר התארחו הערב ב"אופירה ולוינסון", ואמה של רוני אשל נשאה מונולוג מצמרר שבה חשפה את החפצים האישיים שקיבלה מהצבא אשר נותרו מבתה. צפו

שרון אשל אמא של רוני אשל בתכנית אופירה ולוינסון/קשת 12

הורי התצפיתניות שדורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית על מחדל 7 באוקטובר התארחו הערב (שישי) בתכנית "אופירה ולוינסון" בקשת 12. בין ההורים התארחו גם עדי מרציאנו, אמה של התצפיתנית נועה מרציאנו שנרצחה, ושרון אשל, אמה של התצפיתנית רוני אשל שנרצחה. שרון אשל נשאה מונולוג מטלטל ומצמרר כשהציגה לראווה את החפצים האישיים שקיבלה מהצבא, אשר נותרו מבתה.

"אני נתתי לצבא ילדה מדהימה, מצחיקה, חכמה, עוצמתית ואתם יודעים מה קיבלתי בחזרה? את זה. זה מה שקיבלתי בחזרה (אשל הציגה כמה בשמים וחולצה צבאית - ו"ת). זהו. אתם יודעים למה קיבלתי כל כך מעט פריטים בחזרה? כי המחבלים הסתובבו שבע שעות בבסיס, הם גנבו את תיקי הרחצה והתיקים. אף אחד לא הגיע אליהם. הם היו 6 שעות בחיים בבסיס ואיש לא הציל אותם". המונולוג הקשה גרם להתרגשות רבה בקרב המנחים ומרציאנו שישבה לידה.

אשל בת ה-19 נפלה ב-7 באוקטובר, במתקפת הפתע של חמאס על הבסיס בנחל עוז, לצד 15 תצפיתניות נוספות. היא הייתה בתם הבכורה של אייל ושרון אשל והותירה אחריה אחות ואח. היא נחשבה נעדרת במשך 35 יום, עד שהתקבלה הידיעה על מותה.

פרויקט חטופים - רוני אשל. מטה חטופים, מערכת וואלה
רוני אשל/מערכת וואלה, מטה חטופים

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, נפגש ביום חמישי עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. אשל תיאר בפני המבקר את הכשלים החמורים שהיו ביחס לתצפיתניות, ואמר שקיימת חשיבות קריטית בביצוע ביקורת מקיפה של מבקר המדינה, מהר ככל האפשר, הן של הדרג המדיני והן של הדרג הצבאי, כדי למנוע את האסון הבא ועל מנת שלקיחת האחריות של הכשלים תמומש.

אנגלמן אמר שזהו אחד מנושאי הביקורת העיקריים והוסיף: "בביקורת שלנו אנחנו שמים לנגד עינינו את התצפיתניות שנפלו, את הלוחמים, את החטופים, את ההרוגים ואת כל מי שנפגע. לאזרחי ישראל מגיעות תשובות. אם היו מקשיבים לתצפיתניות ולגורמים אחרים שהתריעו לפני 7 באוקטובר, ייתכן שהיינו במקום אחר לגמרי". לצד זאת, המבקר אמר שהביקורת על צה"ל והשב"כ מושהית עד לדיון בבג"ץ שצפוי להתקיים במהלך יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully