וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי אוז ושמעון אדף הם הזוכים בפרס לנדאו של מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 11:29

פרס לנדאו של מפעל הפיס ניתן כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות, למדענים ולאנשי אקדמיה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל. השנה יזכו, בין השאר, גם המוזיקאי קובי אוז והסופר שמעון אדף. שווי הפרס: 150 אלף שקל

קובי אוז וטיפקס/צילום: דייב שחר, עריכה: אביב ארגז

מפעל הפיס הכריז היום (ראשון) על הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2024. פרס לנדאו של מפעל הפיס ניתן כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות, למדענים ולאנשי אקדמיה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

הזוכה בפרס בתחום שירה הוא שמעון אדף, הזוכה בפרס בתחום מוזיקה ישראלית הוא המוזיקאי וסולן להקת טיפקס קובי אוז, הזוכה בפרס בתחום עריכת קולנוע - ז'ואל אלכסיס, והזוכה בפרס בתחום אוצרות היא דרורית גור אריה. בתחום המדעים זוכים פרופ' שלמה מגדסי (בתחום מדע והנדסה של חומרים), פרופ' עודד שוסיוב (בתחום ביו טכנולוגיה), פרופ' דניאל שוורץ (בתחום היסטוריה של עם ישראל) ופרופ' נורית גרץ (בתחום חקר התרבות). כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקל.

קובי אוז בטקס פרס משרד החינוך לתרבות יהודית. (צילום: נועם מושקוביץ), נועם מושקוביץ
קובי אוז/נועם מושקוביץ, (צילום: נועם מושקוביץ)

השנה לראשונה מעניק מפעל הפיס פרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית וראויה לשבח בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה. הזוכה היא פרופ' רננה פרס, יוזמת ומנהלת של פרויקט HUBS-Aid לשיקום עסקים שנפגעו במלחמה. המיזם מעניק טיפול מקיף לעסקים קטנים ובינוניים שחוו נזקים לרכוש ולנפש, פינוי, נטישת לקוחות, ומצוקה כלכלית ונפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully