וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הוא השר הכי גרוע בתולדותינו, ומה שעושים לו כרגע עדיין לא הוגן

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 9:06

מי שחושב שבן גביר שונה מהעבריין המורשע שהוא היה, צריך רק לראות את הנורמות שהוא הכניס למשטרה כשר הממונה. ובכל זאת, ההחלטה של פרקליט המדינה לפתוח נגד בן גביר בחקירה, כפי שפורסמה במהדורה המרכזית של כאן חדשות, היא איוולת מהסוג שנהוג לקרוא בסיפורי חכמי חלם

סתיו שפיר בסיום עדותה בתביעת הדיבה שהגיש נגדה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/שלומי הלר

בספטמבר 2023, פחות מחודש לפני שהעולם שלנו קרס וכל הקונספציות התנפצו לנו בפרצוף, הגעתי לפתח ביתו של איתמר בן גביר לצורך ריאיון עיתונאי. ידעתי שהוא נהנה מהמעמד החדש שלו, אבל לא יכולתי להאמין כמה. זה לא עוד סיפור הצלחה של אדם שעבד קשה והגיע לעמדת כוח, אלא סיפור על אדם שהיה במשך שנים תחת מעקב של כוחות הביטחון בישראל, והפך לשר שאחראי על המשטרה. אדם שהעיד על עצמו ששבר שיא בכמות מעצרים וכתבי אישום, והפך לאיש שאחראי על אכיפת החוק במדינה. אדם שתבע שוטרים (וניצח), שנהנה ממעמד נדיר שבו הוא יכול להתוות את המדיניות של לובשי המדים, ולנזוף בהם בלי הגבלות כשהם לא פועלים כמצוותו.

בכניסה לביתו אני והצלם ניב אהרונסון זכינו לבדיקה ביטחונית לא שגרתית. כזאת שמוכרת לנו משדות תעופה זרים, וגם שם רק במקרים נדירים. כל זאת, למרות שאנחנו מחזיקים בתעודה רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית שאמורה לייתר את הפרוצדורה הזאת. מאבטחי השב"כ נאלצו לפשפש לנו במקומות בהם לא זורחת השמש. החגורה ירדה, ואפילו סוליות הנעליים עברו בדיקה קפדנית. פגשתי בקריירה שלי ראשי ממשלה ונשיאים, אבל כזאת בדיקה חודרנית לא עברתי אף פעם. לבסוף, נשלחתי להמתין לכבוד השר בשמש היוקדת. ביקשתי לחכות במזגן ברכב, אך הבהירו לי שזאת לא אופציה. אחרי המתנה של מעל לשעה ב-40 מעלות, יצא נער צעיר מהבית ושאל למה אנחנו לא נכנסים, כבוד השר מחכה לנו מזמן. התחושה הייתה שעשו עלינו סיבוב. זה לא היה משפיל, סתם מיותר.

דיון בתביעת דיבה של השר איתמר בן גביר נגד סתיו שפיר ,בית משפט השלום ירושלים .2 ביולי 2024. רוני כנפו
בן גביר/רוני כנפו

אני נזכר באנקדוטה הלא באמת חשובה הזאת מהסיבה הפשוטה: להגן על איתמר בן גביר זה לא משהו שמגיע לי בטבעיות, ובכל זאת זה בדיוק מה שאני עומד לעשות בשורות הבאות. האמת חשובה לי מדי, גם ברמה האישית ובעיקר ברמה המקצועית. יש אלף סיבות לסלוד מאיתמר בן גביר. העבר שלו לעולם ימשיך לרדוף אותו, ובצדק. מדובר באדם שעמד בפני עשרות כתבי אישום, והורשע 7 פעמים, בין השאר על התפרעות, השחתת מקרקעין, הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור. מי שחושב שהוא השתנה והיום הוא שונה מהעבריין המורשע שהוא היה צריך רק לראות את הנורמות שהוא הכניס למשטרת ישראל כשר הממונה. ובכל זאת, ההחלטה של פרקליט המדינה לפתוח נגד בן גביר בחקירה, כפי שפורסמה במהדורה המרכזית של כאן חדשות, היא איוולת מהסוג שנהוג לקרוא בסיפורים של חכמי חלם.

הסקופ העיתונאי של אבישי גרינצייג במהדורה נשמע מטורף לחלוטין על פניו: פרקליט המדינה מבקש מהיועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר על הסתה לאלימות נגד תושבי עזה. ניסיונות הטיוח המגושמים שיצאו מטעם היועמ"שית והפרקליטות, לפיו לא התקבלו החלטות בנושא (בדיוק כפי שנאמר בדיווח) רק גרמו לכל הנושא להישמע יותר מטומטם. כל פרשן משפטי מתחיל יכול להסביר שכל הסאגה הזאת היא סביב הניסיונות להוכיח לבית הדין בהאג שמערכת המשפט הישראלית מספיק חזקה כדי לעצור פשעי מלחמה בלי התערבות בינלאומית, אבל הניסיונות להקטין את הדיווח רק גרמו לעוד ועוד נורות אזהרה להבהב. במצבה הנוכחי של הפרקליטות היא לא יכולה להרשות לעצמה עוד פאדיחות מהסוג הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אבישי גרינצייג בן גביר כאן 11. כאן 11, צילום מסך
אבישי גרינצייג/צילום מסך, כאן 11

נתחיל מהמובן מאליו: זה מטומטם. מעט הציטוטים שיכולים להתפרש כ"הסתה לאלימות נגד אזרחי עזה" מצד בן גביר מבוססים על הדלפות מתוך ישיבות הקבינט. כך למשל פורסם באתר הזה כי בנובמבר 2023 בן גביר התווכח עם ראש הממשלה על המושג "בלתי מעורבים" וטען כי "הזקן הזה שרץ עם מקל להתעלל באזרחים, הוא בלתי מעורב? הוא מחבל! הוא כן מעורב". בהמשך טען באותה ישיבה כי "מי שמחלק סוכריות ומעודד רצח הוא מעורב, גם אלה שבאו לבזוז הם מעורבים - מחבלים". האם זו הסתה לאלימות נגד תושבי עזה, או יותר כמו דעה - אפילו לא כזאת קיצונית יחסית לבחור - שנשמעה כחלק מדיון שלם?

שיהיה ברור. איתמר בן גביר הוא אחד השרים הכושלים בתולדות ישראל. המשטרה, שהציבור יודע להוקיר את גיבוריה שנפלו ב-7 באוקטובר, הפכה תחת פיקודו לכלי כוחני מושחת של השלטון. מאז ומתמיד היו בישראל הפגנות אלימות, אבל את התמונות שאנחנו רואים בשנה וחצי האחרונות לא ראינו מעולם. אזרחים תמימים שחוטפים מכות משוטרים בלי שום התגרות, וזוכים לשמוע איומים באונס כשהם מבקשים משוטרים להזדהות, זו עליית מדרגה שזוכה לגיבוי מגבוה. משבר בתי הסוהר בישראל חקוק על שמו של שר הפיתות, זה שדרש לפגוע בתנאים של האסירים הביטחוניים, אבל לא מצא דרך לשמור על אותם מחבלים ממש בתוך הכלא. זה האיש שמאשים את כל העולם, כולל את כוחות הביטחון, בכישלונות האישיים שלו. ובכל זאת, "הסתה לאלימות נגד תושבי עזה" - בזמן מלחמה בעזה - זה רחוק מלהיות הדבר הכי גרוע שהוא עשה בקדנציה שלו בממשלה. למעשה, הוא לא אמר דברים חמורים יותר משר החוץ ישראל כץ ("אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא ייפתח ומשאית דלק לא תיכנס לעזה") או נשיא המדינה הרצוג שצוטט בהאג כמי שאמר "הרטוריקה שלפיה אזרחים אינם מעורבים בלחימה אינה נכונה. אנחנו נילחם עד שנביס אותם".

בן גביר מגיב למתקפה של שבתאי: "הוא רוצה להצטרף למחנה קפלן, שיהיה בריא". מערכת וואלה, אתר רשמי
בן גביר/אתר רשמי, מערכת וואלה

דמיינו שבזמן מלחמת העולם שר החוץ הבריטי אנתוני אידן היה מזומן על ידי הסקוטלנד יארד כדי לעבור חקירה על הסתה לאלימות נגד תושבי גרמניה, לאחר שטען כי "התקפה היא צורת ההגנה הטובה ביותר". אגב, הוא באמת אמר את זה בבית הנבחרים, ולאחר שהתקבל בבוז על ידי חברי פרלמנט מהשמאל הוא השווה אותם לכלבי טרייר מכיוון ששיטת ההגנה שלהם היא "להתגלגל על ​​גבם ולהניף את כפותיהם באוויר בהבעה פתטית". משום מה, הוא לא זומן לחקירה, אולי בגלל שזה די ברור שאלימות היא חלק אינטגרלי ממלחמה.

בן גביר לא הסית לאלימות נגד אזרחי עזה יותר מכל אחד אחר שישב בקבינט באותה ישיבה. כולם דנו בדרך האלימה שבה יש להגיב להתקפה האלימה שנחתה על ישראל בהפתעה. בהינתן שאף אחד לא הציע להתקיף את עזה עם פרחים וקינדר בואנו, כולם הסיתו לאלימות באותה ישיבה בדיוק כמו בן גביר. אולי זאת הסיבה שהקונספירציה לפיה נתניהו בעצמו עודד את פרקליט המדינה איסמן לבדוק את האפשרות להעמיד לדין את בן גביר.

על הנייר הקנוניה כותבת את עצמה: מצד אחד נתניהו ירגיע את הקול הכי קיצוני בממשלה שלו, שלא רק פוגע בו דיפלומטית בעולם אלא גם מקשה עליו לנהל את הקואליציה שלו. מצד שני, זו דרך לאותת להאג על כוחה ועצמאותה של מערכת המשפט המקומית, שלא מאפשרת אפילו חופש ביטוי לשרים בתוך ישיבות קבינט סגורות. אסור אפילו להסית נגד מי שחגג את הטבח הנורא ביותר שנעשה לעם היהודי מאז השואה. האמת, הקונספירציה הזאת מסתדרת כל כך טוב, שאין סיכוי שהיא אמיתית. אם ביבי היה כל כך מתוחכם, לא היינו סובלים את המחדל המתמשך הזה כבר כמעט תשעה חודשים.

בן גביר הוא דמות בעייתית. כל ביקורת שלילית שאתם שומעים עליו כנראה נכונה. העבר שלו רודף אותו, אבל גם ההווה שלו לא משהו. את התמונה של רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין שהייתה תלויה אצלו בסלון עד לפני כמה שנים הוא הוריד, אבל השאיר את תמונתו של מאיר כהנא, הגזען הקיצוני שהקים את ארגון הטרור כך, והיה מורו ורבו של גולדשטיין, וגם של בן גביר עצמו שעדיין מעריץ אותו. ובכל זאת, יש מספיק סיבות ענייניות לתקוף אותו פוליטית, לא צריך להמציא סיבות חדשות. מי שמחפש בכוח להפיל משפטית את בן גביר צריך לזכור שמדובר בעורך דין ודמגוג די מיומן, והוא גם ינצח, כי הוא יודע שאל קפונה נעצר בסוף על עבירות מס, לא על השמעת מוזיקה רועשת בין שתיים לארבע.

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו". דוברות רה"מ, אתר רשמי
קונספירציה. נתניהו/אתר רשמי, דוברות רה"מ

בקטנה

השר בן גביר כמובן לא פספס הזדמנות להתקרבן ולתקוף את "הדיפ סטייט" שמנסה לתפור לו תיקים בשידור חי, ורץ לטוויטר כדי לתקוף בחזרה. את הציוץ שהוא פרסם בטוויטר הוא פתח במילים: "לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על "הסתה" נגד אזרחי מדינת אויב". וכך, בלי להתכוון, ואולי דווקא כן, הפך איתמר בן גביר ליישות הרביעית בעולם אחרי נורווגיה, אירלנד וספרד להכיר במדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully