וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס השקיעו 150 מיליון דולר בסרט הזה. אדי מרפי מחזיר להם בגדול

עודכן לאחרונה: 6.7.2024 / 22:25

נטפליקס השקיעו הון תועפות ב"השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי" ובעיקר במשכורת של אדי מרפי, שבגיל 63 מתגלה כאנרגטי וכריזמטי מתמיד. הסרט היה יכול להיות טוב יותר, אבל בוא נגיד את האמת - הוא גם היה יכול להיות גרוע בהרבה

טריילר הסרט "השוטר מבברלי הילס"/נטפליקס
הציון: שלושה כוכבים מתוך חמישה. עיבוד תמונה, מערכת וואלה
הציון: שלושה כוכבים מתוך חמישה/מערכת וואלה, עיבוד תמונה

המותג "השוטר מבברלי הילס" הגיח לחיינו לפני ארבעים שנה. סילבסטר סטאלון היה אמור לגלם את התפקיד הראשי, אבל עזב בגלל חילוקי דעות אמנותיים והעביר את השרביט לאדי מרפי, שהפך לאחד הכוכבים הגדולים בהוליווד בזכות הופעתו כגיבור - שוטר מהיר לשון מדטרויט שיוצא לפענח פשע בשכונת היוקרה בלוס אנג'לס שבשמה נקרא הסרט.

הסרט היה להיט עצום, שהצלחתו נמשכה עמוק לתוך 1985. הפרק השני בסדרה הצליח לא פחות ואף תפס את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של 1987. הפרק השלישי יצא בשנות התשעים ובייש את הפירמה, אבל לפחות לאורך שנות השמונים, "השוטר מבברלי הילס" היה חלק מתור הזהב של הקולנוע המסחרי, וסימל את הפיכתן של קומדיות האקשן לז'אנר המאפיין של התקופה, ואת הנסיקה של אדי מרפי בפרט וכוכבים שחורים בכלל.

ארבעים שנה אחרי הפרק הראשון בסדרה וכשלושים שנה אחרי הסיבוב האחרון שלה, הפרק הרביעי בסדרת סרטי "השוטר מבברלי הילס" התגלגל לפתחנו בסוף השבוע. כמו תמיד, גם הפעם מה שקורה עם הסרט מסמל את רוח הימים. באייטיז, להיטים שכמותו כיכבו באולמות הקולנוע שנהנו אז מפריחה, אבל כיאה ל-2024, ההמשכון החדש מדלג על המולטיפלקסים ועולה ישירות בנטפליקס. שירות הסטרימינג היה יכול להריץ אותו באולמות לפחות במשך כמה שבועות, אבל ויתר על התענוג. הרי למה לטרוח? חם ויקר שם בחוץ. הכי טוב בבית.

השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי. נטפליקס,
הדור הבא. מתוך "השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי"/נטפליקס

הסרט נקרא "השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי", כשמו של השוטר בגילומו של מרפי וכי בימינו אוהבים שמות עם נקודתיים. זה שם מסורבל וגם קצת מטעה, כי הפעם אקסל אינו הגיבור הבלעדי. כרוח האייטיז, בלהיטים הראשונים בסדרה היו רק גיבורים גברים, אבל הפעם מצטרפת לחגיגה גם אישה - בתו המנוכרת של הגיבור, שעושה חיל כעורכת דין פלילית בלוס אנג'לס, ונהיית מעורבת בפרשת שחיתות סבוכה ואלימה שמגיעה עד החלונות הגבוהים.

אקסל שוב עוזב את דטריוט, ויוצא לבברלי הילס כדי לעזור לבתו להילחם ברעים, ועל הדרך גם לשקם איתה את היחסים. הסיבה לכך שהקשר ביניהם התקלקל תתגלה לנו במהלך הדרך, אבל אל תעצרו את הנשימה - את הדיאלוגים ביניהם כבר שמענו פעם אלף קודם לכן, בכל סרט אמריקאי מצוי על חיכוכים בין אב ובתו.

גם העלילה גנרית למדי - עד כדי כך, שקשה לפעמים להבדיל בינה לסיפור ב"בחורים רעים: הכל או כלום" שיצא רק לפני חודש והציג סיפור דומה על שוטרים מושחתים.

כמו הרבה גלגולים מחודשים של להיטי אייטיז, למשל הפרק החדש והנוראי של "מכסחי השדים", הסרט הזה מנסה לרקוד על שתי חתונות - גם להוסיף דמויות חדשות, וגם להחזיר לתמונה את כל אבל את כ-ל הדמויות מהלהיטים המקוריים. וכך, אנחנו פוגשים את מי שהיו השותפים המקצועיים של הגיבור בסרטים הקודמים - בגילומם של ג'אדג' ריינהולד, פול רייזר וג'ון אשטון. גם סרז', אולי הדמות הפולחנית ביותר מהסרט הראשון בסדרה, בגילומו של אליל ילדותנו ברונסון פינצ'וט, חוזר הפעם עם השטיק הקבוע שלו - לדבר בקול גבוה ובמבטא חזק ולקרוא לאקסל "אחואל". אם הסרט היה מציג באולמות, בטח הקהל היה מריע ביחד בכל פעם שאחד מהנ"ל מופיע, אבל בנטפליקס כל מה שנותר לנו הוא להתרווח על הכורסא ולזעוק "וואו איך הוא הזדקן" או "איזה כיף, הוא עדיין בחיים!".

השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי. נטפליקס,
בגיל 63 הוא זריז מתמיד. אדי מרפי ב"השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי"/נטפליקס

לתוך הקלחת הזו מכניס הסרט גם שלל פרצופים חדשים. לא רק הבת של הגיבור, אלא בלש משטרה בגילומו של ג'וזף גורדון-לוויט שמסתבר כי היה האקס שלה. קווין בייקון, על טייס אוטומטי, מגלם את האיש הרע, ויש עוד ועוד דמויות שמצטרפות לבלגן וגורמות לבית לקרוס תחת יושביו. למרות האנסמבל הגדול, הסרט נמשך פחות משעתיים (ברוך השם!). כמובן שאין לו סיכוי לפתח אף דמות או מערכת יחסים בזמן הזה.

מאחורי המצלמה עמד מרק מולוי, במאי פרסומות אוסטרלי עטור פרסים, שזה הסרט העלילתי הארוך הראשון שביים. לאור הליהוק יוצא הדופן אפשר היה לצפות שהוא יביים סצינות אקשן בצורה מיוחדת ומסחררת, אבל בעבודה שלו אין שום דבר יוצא דופן. לא חבל על כרטיס הטיסה מאוסטרליה? אפשר היה לחסוך כסף ולהביא מישהו מבברלי הילס בשביל להשיג אותה תוצאה.

עם זאת, מולוי מצליח לשלב בין הומור ואקשן בצורה שלא גורמת לכאב ראש, וזה לא מובן מאליו. "השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי" מהנה הרבה יותר מ"בחורים רעים: הכל או כלום", שנקט באותה טקטיקה. הוא דינמי, אבל לא תזזיתי.

השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי. נטפליקס,
עדיין קורא לאקסל "אחואל"/נטפליקס

נטפליקס השקיעו 150 מיליון דולר בסרט. לפי הפרסומים, חלק ניכר מהתקציב הוא המשכורת של מרפי. בגיל 63, השחקן אנרגטי, כריזמטי ושנון כתמיד ומתמיד, ובלי טיפת מאמץ מצליח לסחוב את הסרט על גבו. את בתו מגלמת טיילור פייג', שחקנית שפרצה לפני כמה שנים בסרט האינדי "זולה". כל שנייה שלה על המסך היא עונג צרוף, וחבל שאנחנו לא מקבלים עוד ממנה. כך או כך, לה ולכוכב הוותיק יש כימיה מצוינת. האם זה שווה 150 מיליון דולר? לא, אבל העולם השתגע מזמן.

כיאה לזירת ההתרחשות, העיסוק בכסף ובפערים חברתיים תמיד היה חלק מובנה מ"השוטר מבברלי הילס". הסרט מתחיל עם דיאלוג על שחורים, לבנים וספורט מקצועני, ובהמשך מגיע גם דיאלוג מעניין על שחורים ומבטאים, אבל הוא מנפנף במהרה את השיחות האלה וממשיך קדימה, לעוד בדיחה נוסטלגית. אין ספק ש"השוטר מבברלי הילס: אקסל פולי" היה יכול להיות טוב יותר, אבל בוא נגיד את האמת - הוא גם היה יכול להיות גרוע בהרבה. המקום הראשון בטבלאות הצפייה של נטפליקס כבר מובטח לו, ולא פלא שכבר מדברים על סרט חמישי בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully