וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק, הצמח רוצה למפגש הסטייק

8.1.2001 / 11:19

דנה קסלר על "חנות קטנה ומטריפה", שמוכיח כי אפילו מיוזיקל יכול לפעמים לשמח לבב אנוש

למיוזיקל בימתי מצליח שמחליט יום אחד להפוך לסרט כבר יש נתוני פתיחה מאוד נמוכים. תוסיפו לזה את העובדה שאותו מיוזיקל היה סרט קאלט סיקסטיזי קלאסי של רוג'ר קורמן עוד לפני שמישהו מהקאסט החדש סיים חוג ג'אז במתנ"ס, ואת העובדה שמיוזיקלס הם ז'אנר בלתי נסבל מעיקרו, ותבינו באיזו התרגשות גדולה אני ממליצה על "חנות קטנה ומטריפה" (86') שמשודר ביום שני (8 בינואר) בערוץ הסרטים, ושלאור העובדה שריק מורניס מככב בו, אכנה אותו מעתה "מותק, הצמח רוצה למפגש הסטייק".

עלילת "מותק, הצמח רוצה למפגש הסטייק" מתרחשת בחנות הפרחים הכושלת של מיסטר מושניק, בה עובדים סימור (החנון הרגיש והוודי אלני אותו מגלם מורניס) ואודרי (בימבו סוג ז' אותה מגלמת אלן גרין, שהשתפשפה בתור אודרי גם על הבמה). חייהם כמובן משתנים ללא היכר כשאליהם נכנס צמח קרניבורי משונה ומאוד מאוד רעב, העונה לשם אודרי 2, שהתברך בקולו של ליוויי סטאבס מה-Four Tops, ואם חושבים על זה יכל לפתח קריירה ענפה במחוזות מוטאון ולא לאלץ להסתפק במזון המוגבל שסימור יכול להשיג לו.

סביב הכרוב הרצחני, שעשוי בצורה פשוט גאונית בהנהגתו של פרנק אוז מהחבובות, מתפתח סיפור אהבה רגיש בין סימור לאודרי (כשהשיא בשיר קורע הלב "סאדנלי סימור") וגם עלילות משנה מצחיקות מלאות באורחים ממיטב הקומיקאים האמריקאים, כמו ג'ים בלושי, ג'ון קנדי וביל מוריי. את רופא השיניים האופנוען הסדיסט של סטיב מרטין אין בכלל צורך להזכיר, שכן מרטין קיבל בקריירה שלו מספיק הנחות בגלל התפקיד האלמותי הזה. כמו ש"מותק, הצמח רוצה למפגש הסטייק" מוכיח – אכן יש הפתעות בחיים. עכשיו נוטר לנו לחכות רק לאדפטציה הקולנועית של "אנני" בכיכובה של חני נחמיאס.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully