וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדש של גיא נתיב והלהיטים של קאן: התוכנית הבינלאומית של פסטיבל י-ם

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 18:23

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בפעם ה-41 בין התאריכים 18-27 ביולי. הפסטיבל ייפתח בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה של "תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין בכיכובה של המועמדת לאוסקר ג'ון סקוויב. ומה עוד צפוי?

טאטאמי. יחצ,
טאטאמי/יחצ

פסטיבל ירושלים יקרין בבכורה ישראלית את הסרט "טאטאמי" - סרטם של זוכה האוסקר גיא נתיב וזוכת פסטיבל קאן זאר אמיר איברהימי ("עכביש קדוש") שהוקרן וזכה בפרסים בפסטיבל ונציה, טוקיו ועוד - כך נחשף היום (ראשון), עם פרסום התכנייה הבינלאומית של הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בפעם ה-41 בין התאריכים 18-27 ביולי. הוא ייפתח בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה של "תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין בכיכובה של המועמדת לאוסקר ג'ון סקוויב.

התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל כוללת עשרות סרטים באורך מלא - סרטים עלילתיים, תיעודיים וניסיוניים, המוקרנים בשורה של מסגרות. התוכנית כוללת סרטים בולטים רבים מהשנה החולפת, ובהם זוכים גדולים של הפסטיבלים הבינלאומיים הבולטים בעולם כמו ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס.

גם השנה יקיים הפסטיבל תחרויות נושאות פרסים לקולנוע בינלאומי: התחרות הבינלאומית, תחרות הביכורים הבינלאומית, תחרות ברוח החופש והתחרות ע"ש שנטל אקרמן. לצד התחרויות הרשמיות, יוקרנו סרטים בינלאומיים בשלל מסגרות נוספות, בהן: מאסטריות ומאסטרים, פנורמה, גאלה, ואמנות בצומת.

"התכריכים" של דיוויד קרוננברג. באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים,
"התכריכים" של דיוויד קרוננברג/באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים
"האימפריה" של ברונו דומון. באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים,
"האימפריה" של ברונו דומון/באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים
"מרצ'לו מיו". באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים,
"מרצ'לו מיו"/באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים

בין הסרטים הבינלאומיים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל: "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" ההודי - זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל קאן; "הצרפתייה" - סרטו החדש של המאסטר הקוריאני הונג סאנג-סו, זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ברלין; "התכריכים" - סרטו החדש של דיויד קרוננברג שהוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן; "הגבול הירוק" של הבמאית החשובה אניישקה הולנד (זוכה שבעה פרסים בפסטיבל ונציה); סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין, "דברים קטנים כאלה", בכיכובו של קיליאן מרפי; "דור רומנטי" של ג'יה ז'אנג-קה (פסטיבל קאן); "סוחו" (סאנדאנס); "לה קוצ'ינה" בכיכובם של רוני מארה ועודד פהר (פסטיבל ברלין); "שלושה קילומטרים מסוף העולם" של הבמאי הרומני עמנואל פארבו (פסטיבל קאן); "הסיפור של סולימאן" (פסטיבל קאן); "סינג סינג" (פסטיבל SXSW), בכיכובו של המועמד לאוסקר קולמן דומינגו; "מרצ'לו מיו" בכיכובה של קתרין דנב (פסטיבל קאן); "בצלמו ובדמותו" (פסטיבל קאן); "הבנות מהמרפסת" של השחקנית והבמאית נעמי מרלן ("דיוקן של נערה עולה באש"); "האימפריה" של ברונו דומון שהוקרן (פסטיבל ברלין); "יהלום פרוע" (פסטיבל קאן), "הפלישה" של סרגיי לוזניצה על המלחמה באוקראינה; סרטי האנימציה "עם הזרם" (קאן, אנסי) וכן "הטעמים של עיראק".

במסגרת הקלאסיקות יוקרנו "שוגרלנד אקספרס", סרט הביכורים של סטיבן ספילברג מ-1974; "דו קרב בשמיים" של קרלוס רייגאדס מ-2005, "שנות השמונים המוזהבות" של שנטל אקרמן מ-1986; "מפלת בית אשר" של רוג'ר קורמן מ-1960; "חוק וסדר" של פרדריק ווייזמן מ-1969; ו"חיוך הגדי" - סרטו של שמעון דותן מ-1986 על פי ספרו של דוד גרוסמן.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • גיא נתיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully