וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב דרוקר התייחס בשידור להודעה על הורדת תוכניתו: "יוציאו אותי באלונקה". צפו

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 21:35

בהנהלת רשת 13 הוחלט להוריד את תוכנית הדגל של רביב דרוקר, "אזור בחירה", הנחשבת לאחת הרצועות התחרותיות בערוץ. דרוקר אמר בשידור: "זה תפס את כולנו בהפתעה". עיתונאים רבים הגיבו בזעם ובהלם: "הערוץ יפסיד צופים ויפסיד כסף. זה פוליטי נטו"

רביב דרוקר מתייחס לראשונה בשידור להודעת רשת 13 כי תוריד את תכניתו "אזור מלחמה", 11 ביולי 2024/רשת 13

החלטת רשת 13 להוריד את תוכניתו של רביב דרוקר "אזור מלחמה" מעוררת סערה בתעשייה. עיתונאים רבים יצאו נגד ההחלטה וטענו כי היא פוליטית ולא מקצועית.

דרוקר עצמו התייחס בקצרה להחלטה לקראת סיום תוכניתו הערב (חמישי) ברשת 13 (צפו - מעל). "רק נגיד הודעה שלנו, ממש בקצרה, אני חושב שיש דברים קצת יותר חשובים מלעסוק בנו, אפילו שזה מעניין אותנו מן הסתם", אמר דרוקר בשידור. "לפני כמה שעות הודיעה רשת, שזאת הזכיינית שמפיקה את התוכנית הזאת, שהיא מורידה את התוכנית הזאת מהאוויר. אני חייב להגיד שזה תפס אותי, אני מניח שאת כולכם (הביט על חבריי הפאנל - ש"ב), בהפתעה. אני רק אגיד שזו כמובן החלטה של רשת. זאת לא החלטה שלנו. אנחנו, כל עוד ייתנו לנו, כל עוד יהיה פה חשמל במצלמות, כל עוד יאפשרו לנו לדבר, כמו שמוטי קירשנבאום, עליו השלום, אמר: 'אותנו יוציאו מפה רק באלונקה'".

חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל, חבר הפאנל, ביקש את רשות הדיבור ואמר בשידור: "אנחנו על סיפה של רודנות. זו לא רק פגיעה בחופש העיתונות, זה לא פוגע רק בך ובצופים של התוכנית הזאת...", דרוקר עצר את דבריו: "עזוב, מיקי, מחוץ לתוכנית הזאת נגיד את כל הדברים". ניר נאמן ביקשה להוסיף: "אני חושבת שאני מדברת בשם כל הכתבים והפרשנים של חדשות 13. אנחנו חושבים שההחלטה להוריד את התוכנית הזאת היא לא מקרית. זאת תוכנית שנותנת פייט למתחרים. היא מבחינתנו סמל לאומץ עיתונאי". דרוקר קטע גם את דבריה ואמר: "את יודעת שאני בדרך כלל לא אוהב לעצור אף אחד, אני לא אוהב להשתמש במסך. כל מי שרוצה להגיד משהו, יש לכם במות, תגידו את מה שאתם רוצים, גם אני אגיד מן הסתם את מה שאני רוצה, עזבו, לא נשתמש בתוכנית שלנו". ניר נאמן בכל זאת השחילה עוד משפט: "זה הכה אותנו בתדהמה".

הכתב הכלכלי של חדשות 13 ויו"ר ועד העיתונאים שם, מתן חודורוב, כתב: "קיבלנו בהלם את ההודעה על הורדת "אזור בחירה" עם רביב דרוקר, התכנית היומית המצליחה ביותר בערוץ 13. המהלך, כחודש לאחר מינוי שמאלוב, מבטא עוד התערבות בשידורי החדשות, המדיפה ריח פוליטי. כל בר דעת מבין את הכיוון שמסמנים כאן לעיתונאים ולצופים. נמשיך להיאבק נגד המינוי והרוח שהוא מבטא".

"זו אחת התוכניות הכי טובות, מצליחות ותחרותיות של ערוץ 13", כתב העיתונאי אורי משגב. "כל כך נהניתי והתגאיתי לקחת בה חלק בחודש האחרון. ההשתלטות העויינת מטעם נתניהו פשוט נשאה מהר פירות. רביב הוא עיתונאי בחסד עליון ואיש מדהים, אני לא דואג לו. אני דואג למדינה. מחריב המדינה מחזיק את ערוץ 14, הקים לעצמו את 24-איי כדי שיהיה לרשותו ערוץ חדשות פעיל גם בשבת, ועכשיו הנחית מכת מוות על אחת ממערכות החדשות הכי ביקורתיות שעמדו מולו. הכל באמצעות טייקונים ממוצא זר (מיראשווילי, דרהי, בלווטניק), כמו שהוא אוהב. איזו בושה. איזו שחיתות. מהמקפצה. הכל פרוץ כאן".

העיתונאי ברק רביד כתב: "אין הגיון עיתונאי או מסחרי בהחלטה של רשת להוריד את התכנית של רביב דרוקר שהיא רצועת השידור הכי מצליחה. הערוץ יפסיד צופים ויפסיד כסף. זה פוליטי נטו". העיתונאית רוני לינדר הוסיפה: "ללכת ישר על הראש של דרוקר, ועוד ברצועה שיש מספרים שמוכיחים שהיא כלכלית - זה בעצם להצהיר: באנו להרוס ולהשתיק את העיתונות החופשית בערוץ 13, בלי להסתתר ובלי להתנצל. לגמרי אזור מלחמה".

רביב דרוקר. ערוץ 13, צילום מסך
דרוקר/צילום מסך, ערוץ 13

הילה קורח, מגישת מהדורת חדשות 13, כתבה בטוויטר: "מעניין איך בנימוקי 'שוק חופשי ותחרותי' בוחרת הנהלת רשת להוריד דווקא את התכנית שהרימה את רייטינג הרצועה ולעיתים (אודה בצער) אף עוברת את המהדורה. מעל לכל זו הצהרת כוונות ברורה לרוח הערוץ המתגבשת וגם לעתיד חברת החדשות שלו ולעצמאותה. ועדיין אפשר לתקן".

אודי סגל, מגיש מהדורת חדשות 13, כתב: "ההחלטה של רשת להוריד את התכנית של רביב דרוקר היא שגיאה עיתונאית ומהלך תמוה. היא פוגעת ברוח העיתונאית בערוץ בין אם זו טעות, גחמה או כוונה. גם ההתנהלות סביב ההחלטה מבזה ולא מכובדת. ככה לא מתנהגים לאנשים, לעובדים לעיתונאים. אנא התנהגו בהתאם".

תמר איש שלום, לשעבר מגישת המהדורה המרכזית ומהדורת השבת בחדשות 13, כתבה בטוויטר: "מצעד הטרלול: יש תכנית אקטואליה אחת ברשת 13 שנותנת פייט חזק למתחרות, תכנית שהצליחה להשיג נאמנות של צופים קבועים בפרק זמן קצר - 'אזור מלחמה' של רביב דרוקר. היום ההנהלה החדשה של הערוץ החליטה להוריד את התכנית *הכי חזקה שלהם*, שאותה מנחה עיתונאי מעולה, תחקירן על, שהוא גם מבקר חריף של נתניהו וממשלתו. באו לחרב, ומהמקפצה".

העיתונאי ופרשן "ידיעות אחרונות", ובעבר איש חדשות 13, נדב איל, צייץ: "מפרסמים גדולים, תאגידים שחיים על משק חופשי ודמוקרטיה: אל תיתנו יד להורדת התכנית של רביב דרוקר ולמינוי פוליטרוקית כמנכ"לית חברת חדשות. תרימו טלפון למנכ"ל הערוץ או ליו"ר ותגידו - עד כאן. מי שחושב שהוא יישב בשקט והמגמה האנטי דמוקרטית לא תיגע בו טועה. זה יגיע עד אלינו".

העיתונאי גיא רולניק כתב בטוויטר: "עתידות: רביב דרוקר ימשיך להוביל כאן עוד שנים ארוכות בעיתונות מעולה וביקורתית נגד השלטון. שלמה קרעי, יוליה שמאלוב ושאר הליצנים שחוגגים היום יתפוגגו כמו בועות סבון. גם לן בלווטניק הבין את זה ובקרוב, בסיוע בג"צ, יבצע רוורס אלגנטי…"

יואל אסתרון, מו"ל "כלכליסט", כתב: "כל אזרח שרוצה לחיות בדמוקרטיה, כל עיתונאי שחרד לחופש הביטוי, חייב להתקומם נגד הדחתו של רביב דרוקר, אחד העיתונאים המוערכים והאמיצים בישראל. כל השותפים להדחה ראויים לבוז".

יואב ריבק, עורך המוסף "7 ימים" ב"ידיעות אחרונות", כתב בטוויטר: "הכותרת צריכה להיות כזאת: חודש לאחר שפרסם תחקיר שהעלה חשד לפלילים בלשכת שרה בכירה, ברשת 13 מורידים את התוכנית של דרוקר מהאוויר. ככה אפשר להבין את השחיתות שלטון-עיתון יותר בקלות".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר: "ההחלטה להוריד מעכשיו לעכשיו את תכניתו של רביב דרוקר, אזור מלחמה, מלוח השידורים של ערוץ 13 היא החלטה שערורייתית שעולה ממנה ריח חריף של התערבות לא עניינית הנגועה בשיקולים פוליטיים. מדובר באחת התכניות המצליחות של הערוץ מבחינת הרייטינג שלה ומכאן ברור שלא מדובר בהחלטה שהתקבלה על בסיס שיקולים מקצועיים.

"לנוכח המאבק המתנהל כרגע בחברת החדשות כנגד מינויה של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה עולה חשש כבד כי מדובר בצעד נוסף שנועד לפגוע ולכרסם בעצמאות עיתונאי ועיתונאיות חדשות 13. בכוונתנו להתנגד למהלך בכל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטת צעדים משפטיים והפעלת סכסוך העבודה הפעיל בחברת החדשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, כתב בטוויטר: "רביב דרוקר עיתונאי ללא פחד. ראש ממשלה פחדן פועל באמצעות שלוחיו לסתימת פיו, כי הוא מ-פ-ח-ד. כולנו רביב דרוקר. נתניהו בסופו של דבר יודח. ורביב בסוף - יחזור. רק בנו תלוי כמה זמן זה ייקח, ואיזה נזקים נוספים ייגרמו על ידי ממשלת הכשלון הזאת. ישראל תישאר דמוקרטית ופתוחה. אנו נדאג לכך".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיב בטוויטר: "חטפתי בחיי לא מעט מרביב דרוקר, אבל הורדת תוכניתו היא חרפה תקשורתית, סיכון לחופש הביטוי, ועוד הוכחה לנסיונות ההשתלטות הפוליטיים של מכונת הרעל על התקשורת הישראלית".

יאיר גולן, יו"ר מפלגת העבודה, כתב: "נתניהו הוא רודן בהתהוות, שרוצה לסתום לרוב אזרחי המדינה את הפה, בשביל למנוע ביקורת ציבורית על ההפקרות הפושעת שלו ולהסיר מעצמו את האחריות לטבח ה-7 באוקטובר. רביב דרוקר עיתונאי חוקר ואמיץ, אנחנו צריכים עוד כאלה, לא פחות. ישראל בהנהגתנו תחזק את התקשורת החופשית, תחזיר את הביטחון ותשיב את התקווה".

העיתונאית וראש מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ' כתבה: "הורדת התוכנית של עיתונאי העל רביב דרוקר היא מזעזעת, אלימה, מפחידה, לא מקצועית, מקרבת אותנו עוד צעד למעמד של אוטוקרטיה פאשיסטית מלוכנית. בדרך לחורבנה של ישראל הנאורה, המתקדמת, החופשית. נתניהו הוא בפשטות, מחריב המפעל הציוני".

שר התקשורת שלמה קרעי תמך בהחלטה וצייץ: "מגוון דעות. שוק פרטי(!) חופשי ותחרותי!".

אילן לוקאץ', כתב חדשות 12, הגיב לקרעי: "רביב דרוקר ישרוד ויפרסם תחקירים הרבה אחרי שאתה תהיה פרק עלוב בסיפור ניסיון ההפיכה שכשל, מר קרעי. צלם מסך".

בהודעת הערוץ על הורדת התוכנית נמסר: "רשת מתעתדת לעלות בהמשך רצועה קבועה במטרה לבדל את עצמה ולתת לצופה אלטרנטיבת צפייה שונה מיתר הערוצים", אלא שהדבר נעשה במקביל לכניסתה לתפקיד של מנכ"לית חדשות 13 החדשה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - מנוי שנתקל בהתנגדות עזה מטעם העובדים.

איזור מלחמה החלה את דרכה תחת השם "איזור בחירה" שעלתה לאוויר כתכנית זמנית סביב סבב הבחירות האחרון ועם תחילת המלחמה הוסב שמה ל"איזור מלחמה". התוכנית השיגה נתוני צפייה גבוהים ונחשבת לאחת התחרותיות של רשת 13 בשנה האחרונה ברייטינג. היא מנצחת קבוע בפער את אילה ושרון גל והכי קרובה לערוץ 12 ברצועות האקטואליה. בחודשיים האחרונים השיגה התוכנית ממוצע צפייה של 5.1%, ובאפריל ממוצע של 5.5%. בחודשים שלפני כן עמדה התוכנית על ממוצע של 5.3% צפייה.

בנוסף, לאחרונה פרסם דרוקר בתוכניתו "המקור" תחקיר נוקב נגד השרה מירי רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully